Ny CV
Fra : Ole Larsen

Dato : 22-09-04 19:47

Hej NG
Efter at have prøvet camping med en ældre CV i et par år for at se om det
var noget for os, har vi nu investeret i en
Adria Unica px 432 årg.2000.
Vognen er udstyret med en Trumatic ovn,og jeg har tænkt mig som projekt her
i vinter at forsyne den med blæservarme.
Jeg vil derfor gerne her spørge,om der er nogen der har erfaring med sådan
noget;jeg tænker her på den mest hensigtsmæssige slangeføring o.s.v.Evt
hvordan det er gjort når det er fabriksmonteret.
Jeg kunne desuden tænke mig at flytte vandtanken fra køkkenet og til
gaskassen.Ved nogen hvordan el forbindelsen
til vandpumpen og vandslangen så kan føres.Jeg er klar over,at det kræver at
der sættes et skillerum ind i gaskassen
mellem vandtanken og flaskerne.
Mvh
Ole

Fra : Nielsen

Dato : 23-09-04 16:17

> [...]
> noget;jeg tænker her på den mest hensigtsmæssige slangeføring o.s.v.Evt
> hvordan det er gjort når det er fabriksmonteret.

Hej Ole

Vi har en unica B med fabriksmonteret blæservarme. Der kommer 2 slanger ud
foroven i bænken ved siden af varmeovnen, den ene er ført ud ca 10 - 15 cm.
ved siden af ovnen ( så den blæser ud ved bordet) den anden fortsætter rundt
i bænken foroven, ved afdækningen under bordet kommer den ned i gulvhøjde og
under vandtanken ( som ligger i den lille bænk i vores ) går gennem skabet,
ligger på skærmkassen, kommer ind i dobbeltsengen foroven ( altså lige under
sengebunden hvor den deler sig i 2, den ene går på tværs i sengen og munder
ud på det skrå stykke i sengesoklen, den anden følger siden rundt går gennem
vandvarmeren foran i sengen, for så at munde ud på toilettet, ca midt på
vækken set fra toilettet. Slangen der løber hele vejen rundt er forsynet med
huller med kort mellemrum hvorfra der blæser varm luft op bag hynderne.Håber
det er til at forstå ? Kan du ikke evt finde en med fabriksmonteret og så
se i den ?

Fra : Jaks

Dato : 23-09-04 17:29

"Nielsen" <svum(fjerndette)@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hynderne.Håber
> det er til at forstå ? Kan du ikke evt finde en med fabriksmonteret og så

Hej Ole

Prøv at se her
http://www.truma.com/truma/infomaterial_inhalt/4044/30040_77100_S3002FS_0504
..pdf

fundet linket her
http://www.campingferie.dk/h6_camping_i_tv/s/campingitv6.asp Prøv evt selv
at bladre lidt rundt på wwww.campingferie, mener der er en artikel et eller
andet sted med billeder (foruden videoen fra tv)

Mvh Jens

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-09-04 21:14

"Jaks" <smukfyr@popme.dk> wrote in message
> [...]
> eller
> andet sted med billeder (foruden videoen fra tv)

Hej Jens
Tak for dit svar.Desværre virker linket til Truma ikke.
Ja det er korrekt at der er en artikel i Campingferie, men den er af lidt
mere generel karakter.
Der er dog en del gode tips m.h.t. dobbeltbunde i magasinerne,huller i
slangerne o.s.v.
Mvh
Ole

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-09-04 21:51

"Ole Larsen" <someone@sa-net.dk> skrev i en meddelelse

> "Jaks" <smukfyr@popme.dk> wrote in message

http://www.truma.com/truma/infomaterial_inhalt/4044/30040_77100_S3002FS_0504

> Hej Jens
> Tak for dit svar.Desværre virker linket til Truma ikke.

Jo det gør, men du har nok ikke lagt mærke til, at det er knækket, så du
ikke får det sidste med. Klik på linket igen og når du er inde og får besked
om, at det ikke findes, så går du op og tilføjer
..pdf
i slutningen af linket. Så virker det.

Kurt

Fra : Jens

Dato : 23-09-04 22:02

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> besked
> om, at det ikke findes, så går du op og tilføjer

http://www.truma.com/truma/infomaterial/infomaterial_se_index_24558.html
virker

Det kan ikke være nogen videnskab at installere slangerne. Du skal sørge for
at der er prikket nogle huller så der kan komme luft op bag ryglænene (man
kan, hvis man føler sig rig, købe nogle færdige mellemstykker med huller i)
og så skal du montere nogle udblæsningsventiler passende steder.

På min Hobby 440 SF ligger slangene langs gulvet og der er udblæsninger 2
steder og et i toiletrum og et midt under sengen - dette er alt. Det virker
fint. Jeg har tilføjet et komfort-kit så jeg kan blæse kold luft ind fra
"under vognen" om sommeren. Installationen af dette giver sig selv (er
vedlagt kittet)

Mvh

Jens

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-09-04 20:14

"Jens" <mugarbeNOSPAM@privat.dk> wrote in message
> [...]
> fint. Jeg har tilføjet et komfort-kit så jeg kan blæse kold luft ind fra
> "under vognen" om sommeren. Installationen af dette giver sig selv (er

Nej det er da korrekt, men det kan jo gøres mere eller mindre elegant.Jeg
har set en del særdeles
uelegante løsninger da vi kiggede efter ny CV;f.eks med slangerne i pvc rør
og med hul lavet ind gennem bunden i
brusekabinen o.s.v.Jeg ville så gerne vide hvordan en fabriksmontage så ud
og det har jeg så nu som du sikkert har set
fået svar på.
Mvh
Ole

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-09-04 20:09

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> wrote in message

> [...]
> besked
> om, at det ikke findes, så går du op og tilføjer

Hej Kurt
Du har fuldstændig ret.jeg havde ikke bemærket at linket var knækket.
tak for tippet.
Mvh
Ole

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-09-04 21:08

"Nielsen" <svum(fjerndette)@sol.dk> wrote in message
> [...]
> blæser varm luft op bag hynderne.Håber det er til at forstå ? Kan du ikke
> evt finde en med fabriksmonteret og så se i den ?

Hej Nielsen
Mange tak for svaret.Når man ved hvordan vognen er indrettet, er det let at
forstå.
Jeg kan så forstå,at der ikke er ført varmeslanger forbi døren og gennem
køkkenet
Men den måde, fabrikken har monteret dem på, fordeler vel varmen godt nok
eller hvordan
med det?
Jeg har ikke kunnet finde en med fabriksmonteret blæservarme ,så jeg
tænkte-"der må da være nogen i NG
der har en Adria med blæservarme"- og det var der jo også.
Jeg har ikke kørt ret meget med vognen endnu.Faktisk kun de få km da jeg
hentede den så jeg er lidt spændt på køreegenskaberne.Kan du fortælle noget
om det?

Mvh
Ole

Fra : Nielsen

Dato : 23-09-04 22:18

> [...]
> at forstå.
> Jeg kan så forstå,at der ikke er ført varmeslanger forbi døren og gennem
Det er der ikke nej
> Men den måde, fabrikken har monteret dem på, fordeler vel varmen godt nok
> eller hvordan
> med det?
Vi har kun prøvet den nogle få dage først i september måned , de dage hvor
det var varmt, det var dog koldt om aftenen og her gik der ikke mange
øjeblikke før der var rigeligt varmt

Jeg har ikke kørt ret meget med vognen endnu.Faktisk kun de få km da jeg
> hentede den så jeg er lidt spændt på køreegenskaberne.Kan du fortælle
> noget om det?

Næ desværre vi har også kun haft vores kort tid, og været på en ganske kort
prøvetur ( for at se om det hele virkede )

Hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 13:22

> [...]
> Jeg har ikke kørt ret meget med vognen endnu.Faktisk kun de få km da jeg
> hentede den så jeg er lidt spændt på køreegenskaberne.Kan du fortælle

Hej held og lykke med vognen vi har haft en magen til vi fik faktisk af de
allerførste der kom til DK i 98 der er ikke de store ben i at montere
blæservarme , du kan spare rigtig mange penge ved at købe delene i tyskland
f.eks ved www.immlerplane.de der ligger i flensborg eller
www.skandic-camping.de der ligger i industriområdet lige på den modsatte
side af hovedvejen ved otto duborg.
Hvis du vil have det sendt til døren så kan du handle ved
www.pieper-gladbeck.de i vores 502 up var den ene varmeslange ført under
døren i et isoleret rør.
Hvad angår køreegenskaberne, skal du investere i nogle støddæmpere i en fart
hvis den forrige ejer ikke allerede har sat nogen på jeg fik sat nogen på i
en fart efter at vognen dansede cancan i sporrillerne op af koldingbakken
det giver en markant forbedring.
Held og lykke med projektet
jens

Fra : Hans Tyrrell

Dato : 24-09-04 13:19

Hej
Med hensyn til vandtanken i gaskassen. Hvis du vil vintercampere, skal du
også have varmen flyttet ud i gaskassen, ellers vil vandet nok fryse. Tænk
også lige på at gaskassen er uisoleret.

Hilsen Hans Tyrrell

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-09-04 20:19

"Hans Tyrrell" <mariannoghans@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> også have varmen flyttet ud i gaskassen, ellers vil vandet nok fryse. Tænk

Hej Hans
Det havde jeg godt nok ikke tænkt på.Vi har dog ingen planer om at
vintercampere.
Man kunne jo evt. løse dette problem ved at lukke enden af slange i køkkenet
når vandtanken står i gaskassen og hvis den så skal flyttes ind kan man
lukke den nye ende
i gaskassen.
Mvh
Ole