Hundesteddiesel
Fra : Bent Frederiksen

Dato : 22-09-04 17:41

Hej gruppe.
Er der nogen her i gruppen der ved hvor der står en Hundested semi diesel cl
21 fra 1967. Jeg prøver at hjælpe en Nordmand fra et andet forum som skal
bruge en cylinder til hans egen motor.Hundested motorfabrik forlanger
100000kr for en cylinder så hvis nogen kender nogen.
Mvh Bent.

---

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-09-04 20:46

Bent Frederiksen skriblede og skrablede følgende:

> [...]
> forum som skal bruge en cylinder til hans egen motor.Hundested
> motorfabrik forlanger 100000kr for en cylinder så hvis nogen kender

Det gør der sandsynligvis i Grenå, men han ved også, hvad den slags er værd

Claus

Fra : Bent Frederiksen

Dato : 23-09-04 07:46

Claus Tersgov wrote:
> Bent Frederiksen skriblede og skrablede følgende:

> Det gør der sandsynligvis i Grenå, men han ved også, hvad den slags
> er værd
>
> Claus
Hej Claus.
Desværre har vi prøvet fornæs og smedeværkstedet i Esbjerg.Motoren har kun
21 hk så den er for lille til det normale fiskeerhverv der ophugger både.
Til Kurt som spørger om for mange nuller så er beløbet korrekt.100.000 kr.
Jeg er til daglig ansat på en stor motorfabrik og når der kommer sådan en
forespørgsel så sætter vi også en meget stor pris på fordi vi helst vil
undgå at rode med sagen.
Insisterer kunden så er der penge til en engangsstøbning og
specialproduktion igennem værkstedet med overskud.
Men vi har en helt anden form for lager til vores gamle motorer, der sejler
mange rundt nede i Afrika som vi sælger dele til.Det er motorer fra 50 erne.
Vi havde forresten en sjov hændelse for et par år siden, vi fik en af de
gamle motorer i ordre til det påtalte land,fordi den kunne de selv reparere
og den kunne holde til næsten hvadsomhelst.
De fik en ny motor men det var også sidste mulighed for i disse uger smider
vi de sidste store gamle beabejdningsmaskiner ud (snøft).
Mvh Bent.

---

Fra : Carsten Holck

Dato : 23-09-04 08:58

Bent Frederiksen wrote:
> De fik en ny motor men det var også sidste mulighed for i disse uger
> smider vi de sidste store gamle beabejdningsmaskiner ud (snøft).

Er der ikke et motorentusiastmuseum/interessegruppe der gerne vil hjælpe med
at bære dem væk ?

--
/carsten

Fra : Egon Stich

Dato : 23-09-04 14:48

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev i en meddelelse

> Er der ikke et motorentusiastmuseum/interessegruppe der gerne vil hjælpe
med
> at bære dem væk ?
>

> --
> /carsten

Man burde da tage kontakt til Rødvig skibsmotormuseum.
Hellere et museum, end en skrothandler.

MVH
Egon.

Fra : Hans Michael Munkstr~

Dato : 23-09-04 22:48

"Egon Stich" <stich@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Man burde da tage kontakt til Rødvig skibsmotormuseum.
> Hellere et museum, end en skrothandler.
>
> MVH
> Egon.

Rødvig Skibsmuseum har hjemmeside her http://www.skibsmotor.dk/
m.v.h.
Hans

Fra : Kurt Jørgensen

Dato : 22-09-04 22:15

Fra : Kurt Jørgensen

Dato : 22-09-04 22:15

Er der ikke et nul eller to formeget i beløbet ???????
Mvh.
Kurt
S/K Lynetten

Fra : ENN

Dato : 23-09-04 07:40

Hundested propel og motorfabrik har efter hvad jeg ved ikke noget på lager
mere - men de kan støbe en ny - defor den høje pris. Jeg ved at der blev
støbt en til den gamle "gerda 3" af dragør som blev købt af det jødiske
museum i new york (er museums skib der - hjalp med til at fragte jøder til
S) motoren er lig den du har (var ikke den motor Gerda havde under krigen -
men det ved Amerikanerne sikkert ikke)

Jeg tror du skal være mere end heldig for at finde en der er i orden.

Fra : hansi

Dato : 23-09-04 16:41