Vand i støvsuger
Fra : John Doe

Dato : 22-09-04 17:32

Hvad sker der egentlig hvis man kommer til at suge en halv liter cola ind i
en støvsuger ??
Bare lidt nysgerrig..

tak på forhånd.

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 22-09-04 19:08

"John Doe" <ingen-email@virker.ikke> wrote in message
> Hvad sker der egentlig hvis man kommer til at suge en halv liter cola ind
> i en støvsuger ??
> Bare lidt nysgerrig..

Posen vil gå i opløsning og støvet vil blive blæst gennem motoren og ud.
Desuden vil motoren nok også dø, enten pga. vandet eller støvet.

Br,
Morten

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-09-04 19:31

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Posen vil gå i opløsning og støvet vil blive blæst gennem motoren og ud.

Det kommer vel an på, hvor hurtig, man er til at få posen skiftet
Og desuden er der vel i de fleste støvsugere et filter, der stopper først?

> Desuden vil motoren nok også dø, enten pga. vandet

Kommer det ikke an på, hvor meget støv, der er i posen til at suge det?

> eller støvet.

Jeg HAR prøvet. Posen mugnede og lugtede ret træls. Nilfisken fik
rustpletter nogle steder indeni.
Derudover skete der ikke noget.

Hilsen Inger

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-09-04 19:22

John Doe skrev:

>Hvad sker der egentlig hvis man kommer til at suge en halv liter cola ind i
>en støvsuger ??

Støvet i posen bliver vådt.

Hvis der ikke er støv nok i posen til at opsyuge fgtigheden,
trækkes den længere ind i mekanikken. Hvad det kan have af
konsekvenser, må komme an på støvsugerens indretning. Der findes
f.eks. nogle der direkte er konstrueret til at kunne opsuge væske
(f.eks. tæpperensere).

Engang mens jeg var teenager (ca. 1962), kom min søster til at
holde støvsugerslangen for tæt hen til en kaffekop. Koppen blev
tømt i ét nu. Derudover skete der ikke noget mærkbart.

--
Bertel

Fra : armor

Dato : 22-09-04 19:54

"John Doe" <ingen-email@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> Hvad sker der egentlig hvis man kommer til at suge en halv liter cola ind
> en støvsuger ??
> Bare lidt nysgerrig..
>
> tak på forhånd.

Har et spørgsmål i samme stil:
Hvad sker der hvis man vælter en halv liter kærnemælk ud over sit miditower
?

rAnders.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-09-04 19:53

armor skrev:

>Hvad sker der hvis man vælter en halv liter kærnemælk ud over sit miditower?

Nu ikke al den teori. Prøv det, prøv det ...

--
Bertel

Fra : armor

Dato : 22-09-04 20:07

> Nu ikke al den teori. Prøv det, prøv det ...

Det er det der er min pointe, mange ting kan man kun få svaret på ved at
prøve

rAnders.

Fra : John Doe

Dato : 22-09-04 20:12

rAnders..ok så prøv det med din egen støvsuger og mail os resultatet...
he he

Fra : John Doe

Dato : 22-09-04 20:09

Kommer an på om hans kabinet er åbent eller lukket...ROFL...

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-09-04 20:39

armor wrote:

> "John Doe" <ingen-email@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Har et spørgsmål i samme stil:
> Hvad sker der hvis man vælter en halv liter kærnemælk ud over sit miditower
> ?

Så kommer din computer til at virke *ENDNU* bedre og hurtigere end
før... Det er faktisk ligesom at tune den... Den videnskabelige
forklaring på fænomenet er, at al kærnemælken leder strømmen bedre
igennem hen til de steder hvor de nu skal hen og med mindre elektrisk
modstand, får du dig den vildeste *SUPERCOMPUTER*.

Det kan varmt anbefales at give sit miditower et par deciliter
kærnemælk, en gang om ugen eller to.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : John Doe

Dato : 22-09-04 20:59

Næh det er faktisk alvorligt ment...
Sker der i det hele taget noget ?

john

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 22-09-04 22:12

"John Doe" <ingen-email@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> Næh det er faktisk alvorligt ment...
> Sker der i det hele taget noget ?
>
> john
Ser du .. det afhænger jo utrolig meget af om toweret er tomt, eller om der
sidder hardware i, derudover er den nogle flere parametre vi skal have på
plads før du kan få svar på dit spørgsmål.

En ret væsentlig parameter er om hardwaren som sidder i maskinen er .. øhh
...strømsat ? .. kan man sige det?, men altså, om der er spænding på eller
ej. Er der ikke spænding på. gætter jeg på at det bliver et fedtet og
ulækkert tower :) - Er der spænding på, gætter jeg på at det bliver en
ulækker og fedtet, samt ikke mindst ikke fungerende computer :)

//Bo

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 23-09-04 02:08

"Bo Bach Jensen" <bachy@nopost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ulækkert tower :) - Er der spænding på, gætter jeg på at det bliver en
> ulækker og fedtet, samt ikke mindst ikke fungerende computer :)

Det minder mig om at man heller ikke bør støvsuge det indre af ens computer
mens den er tændt. Det virkede som en god ide til at slippe af med alt det
støv kabinetblæserne havde opsamlet, men skærmbilledet kom til at se meget
underligt ud. Heldigvis fungerede alt normalt efter en panisk genstart.

/Claus

Fra : John Doe

Dato : 23-09-04 05:48

Nu var det ikke et tower men en støvsuger.Eftersom den suger vand ind , må
vi gå ud fra den er
tændt.
Scenarium:
Miele 848S , dreng suget Cola med den .Dreng nu minus puterbrug i et par
dage.
Støvsuger kan stadig suge.Ruster den nu på kort sigt?

John Doe

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-09-04 18:08

John Doe wrote:

> Næh det er faktisk alvorligt ment...

Det er mit svar da også...

> Sker der i det hele taget noget ?
>
> john
-snip-

Jaja, den er sgu´ god nok... Du får dig den *vildeste* computer, fordi
væsken lettere leder strømmen derhen hvor den skal være... Du kan roligt
regne med at gange antallet af mhz med ca. en faktor 2 i ydelse (+/- 2)
bagefter.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 23-09-04 10:13

"John Doe" <ingen-email@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> Hvad sker der egentlig hvis man kommer til at suge en halv liter cola ind
> [...]

Du må nok anse colaen for tabt, kun flaskepantet kan udnyttes.
Ud over de allerede nævnte muligheder er den tilbage, hvor væsken
suges ind i motoren, der kan risikere at brænde sammen.
Hvis det ikke er sket endnu, kan man tørre maskinen grundigt inden den
bruges næste gang. Ikke bare poseskift, men motoren bør også tørres -
særlig er elektronikken følsom.

Per A. Hansen

Fra : John Doe

Dato : 23-09-04 11:06