Klonk-lyde..
Fra : Q

Dato : 22-09-04 17:15

Jeg tror bilen har opdaget at jeg har fået løn i fredags..

Når jeg drejer skarpt til venstre kommer der et kraftigt "klonk" fra venstre
forhjul..

Jeg har været ude og se efter om der skulle sidde en cyklist i klemme, men
det gør der ikke, så det er nok nærmere bilen der vil have nye stumper
igen....

Nogen ideer om hvad det kan være / Hvad jeg skal kigge efter?

pft

/peter

Fra : Brizz

Dato : 22-09-04 17:27

> [...]
> igen....
>
> Nogen ideer om hvad det kan være / Hvad jeg skal kigge efter?

Bærearm, styrekugle, hjulleje. Tror dog mest på Bærearm

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....med nye billeder af bilen

Fra : Q

Dato : 22-09-04 18:19

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Bærearm, styrekugle, hjulleje. Tror dog mest på Bærearm

Hjullejerne blev skiftet for et års tid siden, så det håber jeg da ikke

Nogen måde at kontrollere om bærearmen er OK ?.. Er det bare at skifte og se
om det hjælper eller ?

/peter

Fra : Brizz

Dato : 22-09-04 18:50

> Hjullejerne blev skiftet for et års tid siden, så det håber jeg da ikke

Det er også det jeg tror mindst på det skulle være.

> Nogen måde at kontrollere om bærearmen er OK ?.. Er det bare at skifte og
se
> om det hjælper eller ?

Nej det er ikke bare at skifte og se ad. Men det er jo længe siden jeg har
skruet på biler proff så jeg husker det ikke helt. Men jeg mener at hvis du
får løftet hjulet op så det ikke rører jorden. Tager et brækjern af en god
størelse og prøver at rokke i bærearmen der hvor den fæstner ude ved hjulet
så kan du mærke og se om der er for meget slør.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....nu med nye billeder af bilen

Fra : KsK

Dato : 22-09-04 23:23

helt klart bærearm - hvilker bil snakke vi om
KsK

Fra : Lauge Søndergaard

Dato : 22-09-04 17:51

> Når jeg drejer skarpt til venstre kommer der et kraftigt "klonk" fra
> venstre
> forhjul..

Hvis du bliver ved med at dreje kommer der så flere klonk? Hvis ja vil mit
bud være trækakse/kardanled. Ved ikke om det kan være tilfældet hvis der kun
kommer et klonk.

Mvh.

Lauge

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-09-04 18:11

Lauge Søndergaard wrote:

> Hvis du bliver ved med at dreje kommer der så flere klonk? Hvis ja vil mit
> bud være trækakse/kardanled. Ved ikke om det kan være tilfældet hvis der kun
> kommer et klonk.

Det plejer mere at være dok-dok-dok -agtigt.

Mvh
Roberto Saldo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-09-04 19:57

Q wrote:
> [...]
> have nye stumper igen....
>
> Nogen ideer om hvad det kan være / Hvad jeg skal kigge efter?

Hvad er det for en bil du har ?
Forhjulstrækker/baghjulstrækker ?

Det kan være en fjeder der er knækket, men det kan evt. også være en
bærekugle eller trækaksel.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Q

Dato : 22-09-04 20:20

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for en bil du har ?

Askebægeret er en Renault 19

> Forhjulstrækker/baghjulstrækker ?

Forhjulstrukket..

> Det kan være en fjeder der er knækket, men det kan evt. også være en
> bærekugle eller trækaksel.

OK... Så er det ikke noget jeg har grej til at pille i alligevel, så den
ryger til mekkeren imorgen

/peter

Fra : Q

Dato : 23-09-04 09:00

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

Har lige været ved mekkeren, som ikke umiddelbart kunne finde noget.. Han
mener at jeg bare skal køre videre indtil det bliver mere udtalt..

tak for info

/peter