Arne H. Wilstrup wrote:
> Jeg ved at det er dårlig netikkette at skrive et navn i en emneboks på
> en bestemt person, men da JHP er blevet så perfid i sine indlæg, ser jer
> ingen anden vej end at opsummere, hvad problematikken er, så han selv
> kan se, hvad der er hans problem og så lærernes.
>
> Da han ikke aner hvordan man quoter i gruppen her, bliver hans indlæg
> ofte til det rene mudder, og derfor finder jeg at det er på tide at vi
> lige får kridtet banen af - inden han sættes i mit filter.
Jeg er da, ifølge tidligere aftale, i dit filter?
>
> 1. JHP siger at jeg ikke har forstand på, hvad jeg taler om vedr. IT -
> men han, JHP, ved alt om pædagogik og folkeskolernes muligheder, økonomi
> etc. I hvert fald fremgår det af de indlæg han skriver, at han tror at
> han har denne indsigt at jeg og andre ikke ved hvad vi taler om.
Jeg ved, at der er 900 skoler i Norge, der afprøver "skolelinux"
>
> Da jeg gennem mere end 25 år har beskæftiget mig med IT på professionelt
> plan, har arbejdet og undervist med IT i folkeskole m.v., så vil jeg tro
> at jeg blot har en smule forstand på hvad jeg taler om.
MSCEeeeeeeeevvvvvvviiiiiiiiiggggggg....
> Da JHP vil
> frakende mig denne kompetence, så ser jeg ingen grund til at fortsætte
> den diskussion med ham.
SÅ STOP!
> 2. JHP taler om at der findes undervisningsprogrammer på dansk til
> Linux, men vil ikke komme frem med et eneste eksempel
Se f.eks:
http://www.skolelinux.no/linux-signpost/showSpisekartet.php?slid=1&locale=nb_NO&admin=
> udover at tale om
> styresystemer og kontorprogrammer -og trods ihærdige forsøg er det til
> dato ikke lykkedes nogen her at dokumentere dette væld af
> undervisningssoftware, han postulerer findes, vel at mærke på dansk.
Jeg har tidligere i dette forum eftersøgt og efterspurgt evaluering af
"undervisningssoftware". Fortæl fortæl!
Tager 900 skoler i Norge fejl?
>
> Som cand.pæd. i pædagogik og som lærer gennem mere end 21 år, har jeg
> fået et godt kendskab til hvilke problemstillinger lærere og elever
> kommer ud for i det daglige på en almindelig folkeskole - m.a.o. man
> burde mene at jeg dog har blot en lille smule forstand på hvad jeg
> skriver om.
Du har dokumenterbar uforstand på nogle punkter!
> Da JHP vil frakende mig denne komeptence, så ser jeg ingen grund til at
> fortsætte den diskussion med ham.
Hvad har du gang i?
>
> 3. JHP giver hele tiden udtryk for hvor dum han mener jeg er, forklarer
> hele tiden at jeg ikke har forstand på hvad jeg udtaler mig om - hvad
> enten det gælder skoleforhold, IT eller pædagogik /undervisning.
Din IT-faglighedsaura styrkes ikke af nærværende diskussion.
Det er meget mærkværdigt, at du, specielt i henhold til din IT-ekspertice,
vedvarende henfalder til "skodsystems"-diskussioner? Hvorfor undgår du
konsekvent en seriøs dikussion?
Hvad er det f.eks., der sker i Norge?
> Da ingen her vil kunne hamle op med argumenter som: "Du aner ikke hvad
> du taler om"- eller "vrøvl", og dermed frakender mig (og andre med
> samme indstilling som mig) enhver viden og alle kundskaber på området,
> som vi dog trods alt lever af i det daglige, så ser jeg ingen grund til
> at fortsætte den diskussion med ham.
Hvis du ikke har vid til at diskutere, så kan du selvfølgelig stoppe!
>
> Som Hindsgaul ganske korrekt påviste:
>
> "Du har helt klart
> et mål, der går på at smække til Arne når du kan komme til det. Det må
> du så
> selv rode rundt med, men find dog et forum, der er beregnet til den slags,
> og lad være med at svine denne gruppe til." -
Jeg savner stadig en argumentationsform, med hvilken vi kan berrige hinanden.
>
> og jeg må give ham ret: JHP er blevet sat til vægs så mange gange af de
> forkætrede skolelærere her i gruppen, og det nager ham naturligvis fordi
> han som akademiker i denne sag føler sig højt hævet over os lærere, og
> når han så bliver sat til vægs af os, så går det hans ære for nær,
> hvorfor han søger at udligne odds ved sin perfide og usaglige debattone.
Din "faglighed" knytter sig her til "Baby-Linux, skodsystemer.." etc. En
faglighed, du nu vil løfte yderligere ved at introducere nærværende tråd.
Magter du overhovedet nogen form for faglig argumentation?
>
> Den tone er af en sådan karakter, at selv yderst tålmodige folk som
> Niels Aage, har sat ham i sit filter, og jeg har mødt Niel Aage og
> konstateret at er der nogen, der er flegmatisk og løsningsorienteret, så
> er det ham -men også han har måttet sande at JHP er uden for pædagogisk
> rækkevidde, og JHP "hygger" sig nu i Niels Aages filter.
Hvordan i alverden er jeg sluppet ud af dit filter? Put mig ind igen!
>
> Banen er nu kridtet op -ikke til en videre debat med ham, men til en
> opsummering af, hvad sagen egentlig drejer sig om.
> Efter at have måttet sande, at der faktisk findes menneske, hvis evner
> til at indgå i sociale sammenhænge og i redelige debatter, ligger på
> kravlestadiet, har jeg nu måttet erkende, at der kun er et middel, der
> dur, nemlig helt og holdent at lukke ham ude for mit synsflet. Det gør
> jeg så ved at sætte ham i mit filter.
Interessant! Gad vide hvor længe, jeg får lov til at forblive der?
>
> Der skal nok være nogen, der ironisk spørger, hvorfor dog kundgøre det
> for alverden? og mit svar er så dette, at jeg af mentalhygiejniske
> grunde har lyst til at kundgøre for samme offentlighed,hvorfor jeg ikke
> mere svarer på hans perfiditeter.
Ha! Ha!
Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen
(Der i modsætning til karl@utroligsmart.dk,
sætter en ære i, konsekvent, at anvende en funktionel
svar-emailadresse)
>
> Derfor Jørn Hedegaard Poulsen - PLONK!
>
> --
> Arne H. Wilstrup
> overlærer, cand.pæd.
> IT-medarbejder
>
>
>
>
>