R.E.M. i morgen.
Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 13-05-01 09:00

Så er det i morgen, at REM kommer med deres nyeste. Men, jeg gætter på
at nogen herinde allerede har hørt albummet, og hvad er jeres mening?

Jeg har det sådan med REM at Out of Time(91) og Automatic for the
People (92) er noget af det bedste musik, jeg kender til, hvorimod det
seneste har været mindre godt.

--
Interesseret i fodbold?

Kig ind på nyhedsgrupperne dk.sport.fodbold og dk.sport.fodbold.engelsk

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 13-05-01 09:52

Jeg synes, at der er tale om et rigtig godt album. Det bedste album siden
"Automatic..."
Foruden "Imitations Of Life" er det specielt sange som "The Lifting", "All
She Wants" og "Reno",
der gør sig gældende - en fryd for øret.
Sangene er mere "runde" og "komplette", og den skærende elektriske guitar er
gemt væk.
Den skal så afgjort købes i morgen.

Fra : Knud K. H.

Dato : 13-05-01 10:58

> [...]
> der gør sig gældende - en fryd for øret.
> Sangene er mere "runde" og "komplette", og den skærende elektriske guitar

Imitation of life er i hvert fald god. Jeg var heller ikke meget for "up" og
"new adventures in hifi" var også lidt tynd. Generelt er jeg mest til det
gamle R.E.M. såsom "documents" fra 80'erne.
--
mvh.
Knud K. H.

Fra : Uffe Christensen

Dato : 13-05-01 11:45

"Anders H. Jørgensen" <hede_usenet@hotmail.cm> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har det sådan med REM at Out of Time(91) og Automatic for the
> People (92) er noget af det bedste musik, jeg kender til, hvorimod det

Ang. "Reveal" fra R.E.M.
Jeg - der i alle årene har været på R.E.M 100 pct. - erkender, at jeg er
skuffet over "Reveal", som - efter min mening og efter utallige
gennemlytninger - slet ikke lever op til tidligere udgivelser. Egentlig
heller ikke "Up" (første plade uden Berry), som jeg stadig synes er en
rimelig udgivelse. Der er tre indlysende stærke numre på "Reveal", men -
desværre - oplever jeg alt, alt for meget rutinemæssig tomgang i resten. Det
virker somom R.E.M. har mere end svært ved at genfinde tidligere tiders
storhed - og første gang jeg nogensinde har måttet tildele mit
all-time-american-favorite-band blot tre stjerner (Jyllands-Posten i dag
søndag). Normal har jeg ligget og rodet med fem og seks stjerner.
Man kan ikke lade være med at strejfe den tanke, at R.E.M. måske har haft
dets tid. I hvert fald ret katastofalt, hvis bandet fortsætter takterne fra
"Reveal" - for da kan man afgjort tale om et stort, stort, stort band, der
har fremtiden bag sig.... Et band, hvis styrker må søges i bagkataloget.
Meeeeen, til alle inkarnerede R.E.M.-fans derude: "Reveal" hører til i
samlingen. Så agfjort. Ikke mindst på grund af sange som "The Lifting", "All
the Way to Reno (You're Gonna Be A Star)" og "Imitation of Life". For mig
bærer de tre sange hele den plade.
Ikke fordi jeg her skal sidde og reklamere, men vi havde i aftes en mand på
plads i Köln, hvor R.E.M. spillede foran Kölner-domen, og hans anmeldelse
kan I evt. studere nærmere i Jyllands-Postens kulturtillæg på tirsdag.

Fortsat god (sommer)søndag

UffeC

Fra : Staalanden

Dato : 13-05-01 14:48

On Sun, 13 May 2001 12:45:21 +0200, "Uffe Christensen" <uffec@get2net.dk>
wrote:

Jeg læste godt din anmeldelse idag, men er lidt uenig.
Det er ikke et album hvor de udforsker nye sider af deres musikalske
genialitet. Men omvendt synes jeg den er klart bedre end Up.
Den er mere let tilgængelig med nogle fede numre der får éns tanker til at
flyve tilbage til Out of time og Automatic...
Numre som All I Want, imitation of life, Beachball og Ive Been High er efter
min mening fremragende. Der er ingen smuttere på hele pladen.
Hvor Up mere var en form for Greatest.. så er Reveal mere sin egen og, som
jeg hører den, et intermezzo inden de går videre i deres musikalske univers.
Der er ikke mange andre der laver intermezzoer af den standard.
Personligt har jeg Automatic... og Monster som mine favoritter.

Fra : Henrik Øster-Jørgens~

Dato : 14-05-01 08:05

Kom igen Uffe! Du har bare haft en dårlig dag.
Henrik Øster-Jørgensen

Fra : Troels

Dato : 15-05-01 15:08

> Ikke fordi jeg her skal sidde og reklamere, men vi havde i aftes en mand

> plads i Köln, hvor R.E.M. spillede foran Kölner-domen, og hans anmeldelse
> kan I evt. studere nærmere i Jyllands-Postens kulturtillæg på tirsdag.

....og koncerten fra köln (eller uddrag derfra) kan høres på p3 i p3live
onsdag kl. 23:08 (tror nok det er der), hvis der er nogen som skulle have
misset at det bli'r sendt

/Troels

Fra : Peter G.

Dato : 13-05-01 09:53

"Anders H. Jørgensen" <hede_usenet@hotmail.cm> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har det sådan med REM at Out of Time(91) og Automatic for the
> People (92) er noget af det bedste musik, jeg kender til, hvorimod det

De fleste fans som kender til hele deres katalog, mener ellers at der er
værkerne fra 80'erne der er deres bedste plader

> --
> Interesseret i fodbold?
Overhovedet ikke!

> Kig ind på nyhedsgrupperne dk.sport.fodbold og dk.sport.fodbold.engelsk.
Niks, i mit tilfælde er det i strid med menneskerettighedskonventionens
artikel om tortur

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"I Feel Like I'm Losing For Money, I Feel Like I'm Losing For Free,