GPRS eller high speed data
Fra : Kim Malmberg

Dato : 21-09-04 21:45

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af en Nokia 9210
Jeg kunne godt tænke mig muligheden for at kunne sende og modtage mails, er
der nogen her der har erfaringer med henholdsvis GPRS og high speed data
overførsel, jeg kan ikke rigtig forstå forskellen. Telmore udbyder begge
dele.
På forhånd tak

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-09-04 05:10

"Kim Malmberg" <mail@wallebogaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der nogen her der har erfaringer med henholdsvis GPRS og high speed data
> overførsel, jeg kan ikke rigtig forstå forskellen. Telmore udbyder begge

Ved GPRS er du online hele tiden og betaler ikke for tiden, men betaler til
gengæld for datamængden der overføres gennem forbindelsen. Hos Telmore er det 10
kr/MB. Ved GPRS-opkobling behøver du ikke at have internetabonnement, idet
opkaldsmulighed med opkaldsnummeret/kommandoen *98# eller *99# er indbygget i
GPRS-abonnementet.

Ved HSCSD betaler du efter den tid du er opkoblet, hos Telmore 0,80 kr/minut.
Når du bruger HSCSD behøver du derudover et internetabonnement, hvor du kan
kalde op til internet uden en firecifret forvalgskode, som de fleste
internetudbydere kræver, for at de også kan sælge "telefontiden" til dig når du
er opkoblet. Jeg mener at det er muligt at koble op hos Get2Net uden 1001.

GPRS og HSCSD er nogenlunde lige hurtige. De svarer i hastighed begge ca. til en
gammeldags analog internetopkobling gennem em fastnettelefon.

Mvh. Claus

Fra : Nicolai

Dato : 22-09-04 11:00

> GPRS og HSCSD er nogenlunde lige hurtige. De svarer i hastighed begge ca.
> til en
> gammeldags analog internetopkobling gennem em fastnettelefon.

Korrekt. Dog mener han nok lige langsomme ;)

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-09-04 16:36

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse

> Korrekt. Dog mener han nok lige langsomme ;)

Ja-ja, det havde nok været mere korrekt at skrive at de har nogenlunde samme
hastighed.

Claus

Fra : JRH

Dato : 22-09-04 08:01

På din Nokia 9210 kan du IKKE benytte GPRS, idet dette ikke findes i denne
model. Du kan til gengæld fint benytte highspeed data.
Jeg har selv samme telefon og bruger det netop til at hente og sende email.
Det fungerer fint.
Jeg har et internetabonnemnt hos TDC og mobilabonnement hos Telmore.

JRH

Fra : Kim Malmberg

Dato : 22-09-04 17:02

"JRH" <jrh@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
email.
> Det fungerer fint.
> Jeg har et internetabonnemnt hos TDC og mobilabonnement hos Telmore.

Mange tak for svaret det er lige hvad jeg har brug for

Fra : Fischer

Dato : 23-09-04 05:30

> [...]
email.
> Det fungerer fint.
> Jeg har et internetabonnemnt hos TDC og mobilabonnement hos Telmore.

Det kræver dog at dit TDC internet-abonnement understøtter opkald fra
mobiltelefon.
Det gør et Netbasis internetabonnement f.eks. ikke.

*Fischer

Fra : JRH

Dato : 23-09-04 07:31

Det er korrekt. Jeg har et Netplus (tror jeg det hedder) til ca. 300,- kr.
årligt.

JRH