Femersund broen? OT?
Fra : Torben Wridt

Dato : 21-09-04 21:12

Undskyld, men jeg kan ikke finde en bedre gruppe, og geografi er vel også en
slags videnskab!

Vejdirektoratet meddeler d.d. kl. 14:48 på www.trafikken.dk, at Femersund
Broen er lukket for lette køretøjer!
Øh, hvor i landet er det???

Mvh,
Torben

Fra : Henning Makholm

Dato : 21-09-04 21:25

Scripsit "Torben Wridt" <tow@NOSPAMfmts.dk>

> Vejdirektoratet meddeler d.d. kl. 14:48 på www.trafikken.dk, at Femersund
> Broen er lukket for lette køretøjer!
> Øh, hvor i landet er det???

Femersundbroen må være den bro der forbunder Fehmarn med det tyske
fastland. Det er ikke i Danmark, men forekommer alligevel relevant for
trafikken mellem Danmark og Tyskland over Rødby-Puttgarden.

--
Henning Makholm "Ambiguous cases are defined as those for which the
compiler being used finds a legitimate interpretation

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 06:27

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message
> Femersundbroen må være den bro der forbunder Fehmarn med det tyske
> fastland. Det er ikke i Danmark, men forekommer alligevel relevant for
> trafikken mellem Danmark og Tyskland over Rødby-Puttgarden.

Ja, den anden kommer til at hedde Femer Bælt, når / hvis den bliver
bygget.

hilsen
Uffe

Fra : Torben Wridt

Dato : 22-09-04 09:57

> [...]
> compiler being used finds a legitimate
interpretation
> which is different from that which the user had in

Hej Henning!
Pyh ha. Jeg "troede" lige, at staten var begyndt at udsende varsler for en
bro som ikke er bygget, hoho.
Jeg studsede lidt over stavemåden. På tysk byrde det have være "Fehmarn"
eller "Fehmern".......

Ved godt, at mit indlæg var på kanten af OT, men tak alligevel!!

Mange venlige hilsner,
Torben

Fra : Henning Makholm

Dato : 22-09-04 11:48

Scripsit "Torben Wridt" <tow@NOSPAMstofanet.dk>

> Jeg studsede lidt over stavemåden. På tysk byrde det have være "Fehmarn"
> eller "Fehmern".......

Den hedder "Fehmarn" på tysk. På dansk kaldes den af og til for
"Femeren"; i sammensætninger forsvinder så det sidste "-en" fordi det
(fejlagtigt) opfattes som en bestemthedsendelse.

FUT (uden X) dk.kultur.sprog

--
Henning Makholm "Manden med det store pindsvin er
kommet vel ombord i den grønne dobbeltdækker."