Automatisk lukning af el-ruder
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 21-09-04 15:29

Hejsa

Hvordan virker de rude moduler man kan købe hos f.eks. uniq-import.
http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=002-001-00031809. Der findes et org.
modul til min alarm men det koster vidst 4-5 gange så meget, så hvis man kan
bruge det her modul er det jo gode penge sparet Mener det org. bliver
styret via en stel når alarmen bliver aktiveret. Styrer alarmen tiden
motoren skal køre og er modulet bare et sæt relæer eller hvordan...?

- Michael

Fra : Paw Jensen

Dato : 22-09-04 12:01

> [...]
> styret via en stel når alarmen bliver aktiveret. Styrer alarmen tiden
> motoren skal køre og er modulet bare et sæt relæer eller hvordan...?

Vores rudemoduler måler på spændingsforbrug og tid, og lukker ruderne, når
de får en stel eller positiv signal fra alarmen.

Paw
UNIQ-Import

Fra : Henrik B.

Dato : 22-09-04 12:21

"Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Vores rudemoduler måler på spændingsforbrug og tid, og lukker ruderne, når
> de får en stel eller positiv signal fra alarmen.

Kan det også bruges når der blot er centrallås på bilen = ingen alarm? Hvad
med soltaget?

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Paw Jensen

Dato : 22-09-04 14:14

> Kan det også bruges når der blot er centrallås på bilen = ingen alarm?

Så skal du selv hekse lidt, men ja, det er muligt.

Hvad
> med soltaget?

Hvis det er et vippe/skyde tag med kun een betjeningskontakt, skal der
bruges et intelligent modul til omkring kr. 1.000,-
Hvis der er 2 knapper (en til frem tilbage, og en til op/ned), eller det kun
er vippe ELLER skyde kan du bruge et todørs rudemodul.

Paw

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 14:14

Ja, soltaget kan lukke sammen med vinduer over centrallås, du behøver ikke have en
alarm.

Jes

"Re: Automatisk lukning af el-ruder"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.73.249.102)

Fra : ///JJ

Dato : 22-09-04 15:20

Paw Jensen wrote:
> Vores rudemoduler måler på spændingsforbrug og tid, og lukker
> ruderne, når de får en stel eller positiv signal fra alarmen.

Kan du lidt nærmere beskrive hvordan modulet virker og hvordan det
indstilles? Evt. henvise til en manual eller installationsvejledning.

Konkret har jeg en Selca alarm som laver et stel-signal når jeg aktiverer
alarmen. Men signalet holdes til stel, altså skal jeg bruge en tids-faktor
for at undgå at vinduerne bliver ved med at køre op.

///JJ

Fra : Paw Jensen

Dato : 22-09-04 19:12

> [...]
> alarmen. Men signalet holdes til stel, altså skal jeg bruge en tids-faktor
> for at undgå at vinduerne bliver ved med at køre op.

Jamen modulet gør netop at den ikke står og holder spændingen til ruderne.
Så det er bare at koble modulet til denne ledning.

Paw
UNIQ-Import

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 22-09-04 16:06

"Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Vores rudemoduler måler på spændingsforbrug

Det må da vist være strømforbrug!

Mvh
Claus

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 22-09-04 16:47

"Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Vores rudemoduler måler på spændingsforbrug og tid, og lukker ruderne, når
> de får en stel eller positiv signal fra alarmen.

Dvs. at når ruden er helt oppe stiger strømforbruget (A) og modulet slår fra
? Tiden er ekstra sikkerhed eller hvad ? Hvis den bliver ved med at køre
brænder den jo motorerne af.

- Michael

Fra : Paw Jensen

Dato : 22-09-04 19:12

> Dvs. at når ruden er helt oppe stiger strømforbruget (A) og modulet slår
fra
> ? Tiden er ekstra sikkerhed eller hvad ? Hvis den bliver ved med at køre
> brænder den jo motorerne af.

Tiden er, hvis der er sket noget, så motoren bare kører på frihjul...

Paw