JSP: Kan form data behandles uden redirect
Fra : Jimmi Christensen

Dato : 13-05-01 01:48

Hej,

Er det muligt at behandle form data uden at redirecte til en ny jsp side?

Helt specifikt har jeg en form til oprettelse af ny bruger hvis http kode
ser sådan ud:

<FORM METHOD=POST ACTION="ProcessUserCreation.jsp">
<P><INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="Create new user">
</FORM>

Kan ACTION ikke være et kald til en JSP methode i stedet for en redirect til
siden ProcessUserCreation.jsp. Jeg er ved at ha' for mange jsp sider som gør
alt for lidt (o:

Jeg er lige begyndt på JSP, så hvis der er noget fundementalt jeg gør
forkert så sig endelig til

Mvh
Jimmi

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-05-01 02:07

Jimmi Christensen wrote:

> Kan ACTION ikke være et kald til en JSP methode i stedet for en redirect til
> siden ProcessUserCreation.jsp. Jeg er ved at ha' for mange jsp sider som gør
> alt for lidt (o:

Du kan gøre det at du kan lave action lig med den samme side som den
formen er på. Det gør det lidt sværere at lave, men giver gode
muligheder for at tjekke for om felter udfyldt korrekt og til at
behandle de data der er kommet ind.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-05-01 21:01

Jimmi Christensen wrote:

> Er det muligt at behandle form data uden at redirecte til en ny jsp side?

Ja - du kan f.eks. lave noget lignende dette:

<% if (request.getParameter("CreateUsername") == null) { %>
<FORM METHOD="POST" ACTION="DenSammeSide.jsp">
Brugernavn og password...
<% } else {
//Java-kode til at oprette brugeren
%>Tak for din oprettelse
<% } %>

M.v.h.

Jonathan

p.s. Jeg har sat "Follow-up-to" til dk.edb.internet.webdesign.serverside - det
er altid en god idé at gøre, når man poster til flere grupper. Se evt. mere på
http://www.usenet.dk/
--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og