ikke renlig længere?
Fra : Jane Marquard

Dato : 21-09-04 14:48

Hej NG

Jeg søger et godt råd til hvordan jeg kan få min hund gjort renlig.
Situationen er den, at vi har en basset hound på snart et år (5 nov). Der
gik omkring 6 mdr før vi fik ham renlig, og med mindre vi en sjælden gang
havde været væk i rigtig mange timer, kunne han sagtens holde sig. Nu, ud i
det blå, er han begyndt at tisse indenfor igen. Vi har aldrig gået så meget
med ham som vi gør nu, og vi lufter ham altid lige inden vi går i seng, når
vi står op, og når vi kommer hjem fra arbejde. Altså de tidspunkter hvor han
skulle trænge mest. Skal lige siges vi jo selvfølgelig også lufter ham andre
gange, og han går også nogle gange rundt ude i haven alene.Jeg har på
fornemmelsen at han gør det lidt for at brokke sig. F.eks. lukker vi ham ud
at stuen når vi spiser, og så står han og piver, og så kan vi være sikre på
at han har tisset når vi lukker ham ind i stuen igen. Og der går jo altså
max en halv time, og han er altid luftet lige inden.

Men jeg står ret uforstående over hvorfor? Jeg tror måske det er startet
efter vi er begyndt på arbejde igen efter ferien, hvis det har noget at
sige?

--
Mvh.
Jane, Peter og Snubbi.

Fra : Henriette Lund Larse~

Dato : 21-09-04 19:42

"Jane Marquard" <jane@vesterbro24.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men jeg står ret uforstående over hvorfor? Jeg tror måske det er startet
> efter vi er begyndt på arbejde igen efter ferien, hvis det har noget at

Har I fået tjekket om han har en urinvejsinfektion ?? Altså hvis det kun er
tisseriet der er startet igen ...

Mvh Henriette

Fra : Holm

Dato : 21-09-04 21:31

"Jane Marquard" <jane@vesterbro24.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg søger et godt råd til hvordan jeg kan få min hund gjort renlig.

Hej Jane og Peter og Snubbi

Jeg oplever meget tit at især hanhunde kan blive "urenlige" igen , og det
sker som regel når de bliver kønsmodne , som din er blevet nu !
Når en hanhund bliver ca 10-12 mdr får han 5 gange så mange kønshormoner i
kroppen , og det gør dem meget urolige og "underlige".

Det kan altså være hormonerne der driller lige nu .
Men som en anden skriver er det en god idé at holde øje med sygdomme .

Klip

> [...]

> at han har tisset når vi lukker ham ind i stuen igen. Og der går jo altså
> max en halv time, og han er altid luftet lige inden.

Ja det kan tyde på lidt stress....
Husk at det er meget træls for hunden at blive lukket fra "flokken" især når
der er mad .....det gør ham sikkert noget frustreret , kunne dette ændres ?

> Men jeg står ret uforstående over hvorfor? Jeg tror måske det er startet
> efter vi er begyndt på arbejde igen efter ferien, hvis det har noget at
> sige?

Måske skal han lige vænnes til den nye tilværelse , så giv ham tid ....

mange hilsener
Holm