nabokatten føler sig lidt for godt hjemme.~
Fra : cl

Dato : 21-09-04 13:43

Er der overhovedet noget at stille op mod en nabokat, der flere gange
dagligt går ind til os for at spise af vores kats mad?

Vi har prøvet at pifte vand efter den med en blomsterforstøver, og den løber
da så også sin vej.
Men det er kun for at vende tilbage, når der ikke længere synes at være fare
på færde....

Vores egen kat, er (for det meste) ligeglad med at den snupper dens mad, det
er os andre som synes at det er irriterende.....

Nogen erfaringer?

mvh
christina

Fra : jytte

Dato : 21-09-04 20:15

Tal med naboen.

VH
JytteJ

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-04 21:36

"cl" <nosilkcut@yahoo.udelad.com> skrev i en meddelelse
> Er der overhovedet noget at stille op mod en nabokat, der flere gange
> dagligt går ind til os for at spise af vores kats mad?

> Nogen erfaringer?

Vi har også 2 ekstra katte af naboens, som af og til flytter ind. ( Deres
hunde også forøvrigt ).

Vi plejer, at bære dem hjem igen, når vi synes, at de har været her længe
nok. ( Hundene får lov, at gå hjem selv

Fritgående katte kan være svære for ejeren, at holde styr på, men det kommer
jo helt an på, hvad din nabos holdning er vedr. katten.
Vil de være ligeglade, hvis du konfrontere dem eller er de f.eks. villige
til, at bygge en løbegård til kattene ?

Det er imo ikke værd, at starte en nabokrig over, så prøv og tal med naboen
om det eller lær, at accepter den ekstra beboer, ligesom din egen kat
tilsyneladende allerede har gjort.

Spørg evt. naboen om et tilskud, til en ekstra pose kattemad i ny og næ

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : cl

Dato : 24-09-04 11:12

Buffy", skrev:

> [...]
> tilsyneladende allerede har gjort.
>
> Spørg evt. naboen om et tilskud, til en ekstra pose kattemad i ny og næ

Tak for svaret.
Du har ret i at fritgående katte, kan være svære at holde styr på - og
derfor tænkte jeg også på at der kunne være nogen som måske havde et tip jeg
kunne bruge, nu hvor vandforstøveren ikke er nok.
- Jeg har nævnt det overfor naboen, og fortalt at jeg bruger vand til at få
den til at gå. Svaret var at 'der jo heller ikke er andet at gøre'. Og jeg
kan heller ikke se andet.
Men problemet er ikke større, end at jeg godt kan leve med at den kommer.
Jeg vil i hvert tilfælde ikke gøre det til en større sag. Og jeg vil heller
ikke til at bede om at få kattemad af naboen, -så jeg vælger nu at acceptere
tingene som de er, selvom forslaget er udemærket....

christina

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 11:32

> [...]
jeg
> kunne bruge, nu hvor vandforstøveren ikke er nok.

Jeg tror ikke, at man kan gøre så meget andet. Katte kan jo være nogle meget
selvstændige væsner og har af og til deres egen mening om, hvor de vil være.

> [...]
acceptere
> tingene som de er, selvom forslaget er udemærket....

Det med kattemaden var nu også ment lidt som en joke. Det kan dog være
belastende og dyrt med besøgsdyr, hvis de medbringer lopper og andre
sygdomme.
Der findes en regel om, at man skal holde sine katte på egen grund ( der er
sikkert andre herinde, der kan finde § frem til dig ), men det kan jo også
nemt blive starten på en nabokrig, så man skal først lige gøre op med sig
selv om det er værd, at starte en evt. nabokrig over eller om det ikke bare
er nemmere, at acceptere en besøgskat.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på: