Foto
IBM760 5420
Teil 3020
stativer
Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 21-09-04 13:27

Hej,

Har netop lige fået mit Fuji S7000 ind af døren. Nu mangler jeg bare lidt
småting, såsom et 256MB XD flashram og bla. 2 stativer. Et lille
"bordstativ", som skal bruges til at tage billeder, når jeg binder fluer, og
et "stort" stativ, jeg kan tage med ud i den store vernden

Mit spml går så på: Er stativer bare stativer, eller er der stativer der er
så ringe at det kan være lige meget? Mener at have læst et sted man skulle
gå efter et stativ med en krog lige under "midten", så man derved kunne
fæstne ekstra vægt, hvis det skulle blive nødvendigt?!?!?

Men ellers. Er tilfældige "noname" 300 kroners stativer fra Elgiganten eller
lign. fino, eller skal man gå efter et bestemt mærke?

Det vigtigste for mig er, at det er transportabelt, såleder det store stativ
kan sidde bag på min North Face Recon taske. Det er måske ens for alle
stativer med antal teleskop "led pr. ben"?

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Reidar Solberg

Dato : 21-09-04 14:59

> [...]
> kan sidde bag på min North Face Recon taske. Det er måske ens for alle
> stativer med antal teleskop "led pr. ben"?

Et generelt råd er at man skal kjøpe det største og stødigste stativet man
"gidder" å dra med seg.

Selv har jeg to stativ - et carbon som jeg bruker når jeg skal gå en hel
dag. Det andre er et Manfrotto (055). Dette er noe tyngre, men svært stødig
og hurtig å sette opp/slå sammen, da det har "klipslås".
Det finnes mange gode stativer fra f. eks. Manfrotto, Slik, Velbon. Jeg
ville ikke satset på et billigstativ til 300,- da de lett blir vinglete og
ustødige, og du vil bare irritere deg over det.

Mvh
Reidar

Fra : Anders Sørensen

Dato : 21-09-04 15:00

Den Tue, 21 Sep 2004 14:26:43 +0200, skrev "thomas schreiber \(8200\)"
<NOSPAMg4@mail.dk>:

>Hej,
>
>Har netop lige fået mit Fuji S7000 ind af døren. Nu mangler jeg bare lidt
>småting, såsom et 256MB XD flashram og bla. 2 stativer. Et lille

Er det på grund af hastigheden at du ikke køber f.eks dette kort:
http://www.gate2prices.dk/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H006874
Et kamera som genererer 12Mpixel billeder skal da ha' et stort kort.

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 21-09-04 15:06

> [...]
> http://www.gate2prices.dk/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H006874
> Et kamera som genererer 12Mpixel billeder skal da ha' et stort kort.

Næ... Ikke specielt, men har nu hørt meget skidt om "noname" flashram. Har
aldrig hørt om viking ram!?!? Måske er det bare en skrøne. Dog har jeg
oplevet det samme ram til computere. Kingston er nu engang bedre end Apacer
eller lign "lowbudget" ram. Tænkte det sikkert var lige så naturligt hos
flashram. Måske tager jeg fejl?

Vil da hellere betale 217kr for 512mb end 675kr for 256mb

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Tommy Fer

Dato : 21-09-04 15:24

thomas schreiber (8200) wrote:

> Vil da hellere betale 217kr for 512mb end 675kr for 256mb

Du kunne også give 349 for Sandisk 512mb (det er dem der har lavet CF
standarten )

--
Mvh Tommy Fer
www.FOTOFer.dk

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 21-09-04 15:42

> Du kunne også give 349 for Sandisk 512mb (det er dem der har lavet CF
> standarten )
>

> --
> Mvh Tommy Fer
> www.FOTOFer.dk

Ja Hvad er forskellen på Type I og II?

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 21-09-04 15:48

> Hvad er forskellen på Type I og II?
>

> --
>
> På forhånd tak
> Thomas Schreiber
> http://schreiber.se

The only difference between CF Type I and CF Type II cards is the card
thickness. CF Type I is 3.3 mm thick and CF Type II cards are 5mm thick. A
CF Type I card will operate in a CF Type I or CF Type II slot. A CF Type II
card will only fit in a CF Type II slot. The electrical interfaces are
identical. CompactFlash is available in both CF Type I and CF Type II cards,
though predominantly in CF Type I cards. The Microdrive is a CF Type II
card. Most CF I/O cards are CF Type I, but there are some CF Type II I/O
cards.

Det står sløjt til, når man besvarer sine egne indlæg ;-D

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Anders Sørensen

Dato : 21-09-04 21:54

Den Tue, 21 Sep 2004 16:05:52 +0200, skrev "thomas schreiber \(8200\)"
<NOSPAMg4@mail.dk>:

>Næ... Ikke specielt, men har nu hørt meget skidt om "noname" flashram. Har
>aldrig hørt om viking ram!?!? Måske er det bare en skrøne. Dog har jeg

Jeg ved ikke hvor godt det er, men de giver da 5 års garanti. Det
hjælper ikke hvis billederne er pist væk, men det må vel sige lidt om
kvaliteten.
http://www.vikinginterworks.com/pp/CF512M.html
http://www.vikingcomponents.com/

>oplevet det samme ram til computere. Kingston er nu engang bedre end Apacer
>eller lign "lowbudget" ram. Tænkte det sikkert var lige så naturligt hos
>flashram. Måske tager jeg fejl?

Jeg har et Kingston Elite pro 512 MB, det virker ihvertfald fint.

>Vil da hellere betale 217kr for 512mb end 675kr for 256mb

Nemli' ja.

Fra : Max

Dato : 22-09-04 13:19

> [...]
> flashram. Måske tager jeg fejl?
>
> Vil da hellere betale 217kr for 512mb end 675kr for 256mb

Du kan da læse lidt her...

/Max

Fra : Max

Dato : 22-09-04 13:25

> Du kan da læse lidt her...
Ups... her:

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

/Max

Fra : Simon Nielsen

Dato : 22-09-04 00:41

> [...]
> kan sidde bag på min North Face Recon taske. Det er måske ens for alle
> stativer med antal teleskop "led pr. ben"?

De fleste stativer har tre led så de kan komme op i en lille mandshøjde. Jeg
bruger et First med kuglehoved til at have på tasken og et Velbon CX686
(godt nok videostativt men stabilt) til når jeg har kørelejlighed. Man
behøves ikke umiddellbar en krog da man kan hænge en vægt i en snor tværs ov
stativet på den måde få en god stabilisering. Gå lidt efter hvad du finder
stabilt.

Det kan lade sig gøre at få et til ca. 150 i Fakta der er okay, men ved
større krævende opgaver er det slet ikke godt nok.

Mvh
Simon