40L kan man gøre det?
Fra : Brizz

Dato : 21-09-04 12:22

Har et 40L jeg har brugt til yngel men eftersom jeg har rigeligt med yngel
nu og jeg ikke orker kampem med at fange den hun der går med unger mere. Så
tænkte jeg at stoppe nogen neon fisk i da jeg synes de er flotte.
Hvor mange kan jeg med god samvittighed sætte derned i?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : hansi

Dato : 21-09-04 13:27

en

Fra : gibson

Dato : 21-09-04 18:33

"hansi" <dsl780@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> en

Hvorfor kan HASSE JEPPESEN alias bobslaeden, bobski, hansi, ibber, hasse,
jeppe ikke bare holde sig væk når han intet fornuftigt har at side??

Jeg synes du skulle holde dig til din klynkeside og pornobiks!

hhv. www.trutmund.dk og www.deller.dk

Hasse Jeppesen: http://snipurl.com/97pz

/Karl-henrik

Fra : gibson

Dato : 21-09-04 18:35

> Hvor mange kan jeg med god samvittighed sætte derned i?

10 neonfisk
4 guppyer
2 ancistrus sugemaller

Det vil jeg mene kan gå

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-09-04 20:13

Brizz wrote:
> Hvor mange kan jeg med god samvittighed sætte derned i?
> Mvh Brian

En gammel tommelfingerregel siger 1 cm fisk pr liter vand - og neon bliver
vel 2-3 cm - så 15 skulle ikke være noget problem - så køb bare 20 - så
længe de er små er det OK - og der går sikkert et par stykker til med tiden,
så det passer med 15, når de udvoksede

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Brizz

Dato : 22-09-04 07:32

> [...]
> vel 2-3 cm - så 15 skulle ikke være noget problem - så køb bare 20 - så
> længe de er små er det OK - og der går sikkert et par stykker til med

Tror det er planen at købe 20 stk.. for de er pænest når de er i flok/stime.

Takker skal i have, undtagen Hansi.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Michael

Dato : 22-09-04 07:39

"Brizz" skrev i en meddelelse

> [...]

> tænkte jeg at stoppe nogen neon fisk i da jeg synes de er flotte.
> Hvor mange kan jeg med god samvittighed sætte derned i?

Jeg er enig med de andre i gruppen at 20 neon godt kan trives i dit akvarie.
Måske ville jeg købe 10 neon og 10 hvidskybjergfisk bare for at have to
forskellige fisk i akvariet. Hvis de er til at få hold i så ville
dværgpansermallen Corydoras Pygmaus også være god.

Fra : Brizz

Dato : 22-09-04 07:48

> [...]
> forskellige fisk i akvariet. Hvis de er til at få hold i så ville
> dværgpansermallen Corydoras Pygmaus også være god.

Kan ikke engang finde den Corydoras Pygmaus på nettet. så det bliver nok en
anden

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 22-09-04 07:55

http://images.google.com/images?svnum=100&hl=en&ie=UTF-8&newwindow=1&safe=off&client=lgtech-kb&q=Corydoras+Pygmaeus&spell=1

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : Brizz

Dato : 22-09-04 07:59

http://images.google.com/images?svnum=100&hl=en&ie=UTF-8&newwindow=1&safe=of
f&client=lgtech-kb&q=Corydoras+Pygmaeus&spell=1

Ja der var så lidt staveforskel der...men er der nogen der kan henvise til
at sted i kbh/sydsverige den kan købes og er der noget specielt ved den?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Michael

Dato : 22-09-04 09:12

"Brizz" skrev i en meddelelse >

>men er der nogen der kan henvise til
> at sted i kbh/sydsverige den kan købes og er der noget specielt ved den?

Hvis du blevet interesseret i den så prøv at hendvende dig til
www.nybydiscus.dk jeg tror de kan bestille den hjem til dig. Jeg har set den
i to butikker Bonnie Randers og akvariekælderen Aalborg, men det hjælper jo
ikke dig.

Det som er det specielle ved C. Pygmaus er at den næsten svømmer rundt i
akvariet som en stimefisk og at den bliver forholdsvis lille.

Mvh Michael.

Fra : Michael

Dato : 22-09-04 09:19

Hvis du ønsker mere information om C. Pygmaeus så se
http://www.corycats.com/spawning_log_01.htm

Mvh Michael

Fra : Brizz

Dato : 22-09-04 11:39

Nogen der har det latinske navn for en hvid skybjerg?
Har ikke haft held til at finde foto under navnet Hvid skybjerg

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : TomCK

Dato : 22-09-04 11:52

> Nogen der har det latinske navn for en hvid skybjerg?

Tanichthys albonubes
http://www.aquahobby.com/gallery/gtanictism.html

mvh
Tom

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 22-09-04 11:55

http://images.google.com/images?svnum=100&hl=en&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&safe=off&client=lgtech-kb&q=Tanichthys+albonubes

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 22-09-04 07:56

Brizz wrote:

> akvarie.

> Kan ikke engang finde den Corydoras Pygmaus på nettet. så det bliver nok en
> anden

Søg efter
"Corydoras pygmaeus" og "Corydoras hastatus". De minder meget om hinanden.

--
Steen Suder