12 måneders binding på alle mobiltelefoner
Fra : xxx

Dato : 21-09-04 11:43

http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=25236

sikke noget L...
det vil vel sige at en T630 telefon kan komme til
at stå en i 2388 kr før den kan låses op, altså
hvis abonnement koster 199 pr måned !!! (sonofon)

en Sony Ericsson T630 koster uden abonnement 1545 kr
ifølge mobilpriser, så det vil da aldrig kunne betale sig et købe
den med 12 måneders binding ?? eller er der noget
jeg har overset ??

lars

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-09-04 11:49

"xxx" <xxx@xxx.dk> wrote in message news:cip0h1$1lui$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> at stå en i 2388 kr før den kan låses op, altså
> hvis abonnement koster 199 pr måned !!! (sonofon)

Der er da noget du har fundamentalt misforstået - ALLE mobiltelefoner kan
skam købes helt uden nogen form for binding.

mvh

Andras M. Hansen

Fra : xxx

Dato : 21-09-04 11:53

> Der er da noget du har fundamentalt misforstået - ALLE mobiltelefoner kan
> skam købes helt uden nogen form for binding.
>
> mvh
>
> Andras M. Hansen

Det ved jeg godt, men det var ikke det det gik på.
Jeg mener at hvis du skal have en
billig telefon for feks. 1kr kræver selvskaberne at du bruger dem,
og det vil nu måske stige til afhængighed i et år, inden
du må flytte til telmore eller CBB
Det er det jeg finder forkasteligt.

Fra : ozzie

Dato : 21-09-04 11:58

xxx skrev:

> [...]
> billig telefon for feks. 1kr kræver selvskaberne at du bruger dem,
> og det vil nu måske stige til afhængighed i et år, inden

hej.
Jeg mener at det, der er tale om, er kun, at telefonerne skal kunne
låses til selskabet i 12 måneder.
Selskaberne har ikke lov til at binde folk til et abonnement i mere
end 6 måneder.
Så kan man jo bare stadig få sin telefon låst op og bruge den hos
den udbyder man har lyst til, men abonnementet skal stadig betales i de
6 mdr.
m.v.h.
Erling.
--
husk: fjern "spam" i min mailadresse
http://www.oz1eee.dk

Fra : xxx

Dato : 21-09-04 12:07

> [...]
> Så kan man jo bare stadig få sin telefon låst op og bruge den hos
> den udbyder man har lyst til, men abonnementet skal stadig betales i de

hvis det er rigtigt er jeg lidt mere rolig, men
har du nogle kiler eller links der understøtter det synspunkt ??
jeg kan kun læse "binder brugeren i 12 måneder" i artiklen..

lars

Fra : xxx

Dato : 21-09-04 12:12

> hvis det er rigtigt er jeg lidt mere rolig, men
> har du nogle kiler eller links der understøtter det synspunkt ??
> jeg kan kun læse "binder brugeren i 12 måneder" i artiklen..

fandt lige dette :
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=25202

Citat:
"Konkurrencestyrelsens afgørelse betyder,
at 3G-selskaberne fremover kan låse kundernes telefon i op til 12 måneder,
mens de fortsat kun må binde kunderne på abonnementet i op til seks
måneder."

så du har nok ret pyhh

lars

Fra : Kostas

Dato : 21-09-04 12:42

> [...]
> billig telefon for feks. 1kr kræver selvskaberne at du bruger dem,
> og det vil nu måske stige til afhængighed i et år, inden

Ja det er da forfærdeligt at når de nu har givet dig 1500 i form af
telefontilskud for at vælge dem som selskab. Så er det da skrækkeligt og
uacceptabelt at de gerne vil have du bruger deres net.

Svindlere og banditter er de allesammen - ja nemlig ja.

mvh

Kostas

Fra : xxx

Dato : 21-09-04 12:52

> [...]
> uacceptabelt at de gerne vil have du bruger deres net.
>
> Svindlere og banditter er de allesammen - ja nemlig ja.

ja ja du har din holdning, jeg har min...
jeg gider ikke gå ind i en muderkastning, men bare sige at det
ikke er ulovligt at få sin mobil låst op....

lars

Fra : Kostas

Dato : 21-09-04 13:42

"xxx" <xxx@xxx.dk> wrote in news:cip4jm$1q2g$1@news.cybercity.dk:

> ja ja du har din holdning, jeg har min...
> jeg gider ikke gå ind i en muderkastning, men bare sige at det
> ikke er ulovligt at få sin mobil låst op....
>
> lars

Det var nu ikke for at starte nogen mudderkastning. Blot en konstatering af
at du jo får noget for "bindingen" i form af en meget billig telefon.

mvh

Kostas

Fra : BorreBoy

Dato : 21-09-04 12:46

"xxx" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at stå en i 2388 kr før den kan låses op, altså
> hvis abonnement koster 199 pr måned !!! (sonofon)

Nu får du jo også i dette tilfælde 248 minutters taletid pr. måned.

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-09-04 23:23

xxx wrote:

> [...]
> at stå en i 2388 kr før den kan låses op, altså
> hvis abonnement koster 199 pr måned !!! (sonofon)

Og for de 199 kroner får du 248 minutters taletid!

Et abonnement i traditionel forstand er et beløb du betaler pr.
tidsperiode UDEN at få noget taletid/forbrug for pengene, men alene for
at være tilsluttet nettet.

Derudover kunne det jo være, at det var endnu "finere" telefoner som kom
ned i et prisleje hvor almindelige dødelige kunne være med

Jeg må indrømme, at hvis en SonyEricsson K700i elle Nokia 6230 kostede
500 kroner mod, at jeg binder mig i 12 måneder med mit nuværende
abonnement.

> en Sony Ericsson T630 koster uden abonnement 1545 kr
> ifølge mobilpriser, så det vil da aldrig kunne betale sig et købe
> [...]

Ja!

Bindingen går kun på telefonen. Ikke på abonnementet.

Derudover må du nok indse at også teleselskaber er sat i denne verden
for at tjene penge. Og vil man have telefoner med tilskud, så må man
altså også finde sig at der nogen betingelser til dette tilskud.

Plus, at prisniveauet nok generelt får et tak ned af. Fx at man mod at
binde sig i 12 måneder kan få en T630.

Det har altid stået dig frit for, at købe telefoner uden abonnement og
dermed uden tilskud.