Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop - ændring af filformat.
Fra : Jesper

Dato : 21-09-04 09:55

Hej alle.

Jeg har et foto i "GIF" format, som jeg ønsker at gemme som "JPEG" format i
stedet for.

Hvordan gør jeg det i Photoshop?

mvh

Jesper.

Fra : emj

Dato : 21-09-04 10:10

On Tue, 21 Sep 2004 10:55:04 +0200, "Jesper"
<christop@***post1.dknet.dk> wrote:

>Jeg har et foto i "GIF" format, som jeg ønsker at gemme som "JPEG" format i
>stedet for.
>
>Hvordan gør jeg det i Photoshop?

Skift til image/mode/RGB
Hilsen emj

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-09-04 10:54

Jesper wrote:

> Hej alle.
>
> Jeg har et foto i "GIF" format, som jeg ønsker at gemme som "JPEG" format i
> stedet for.
>
> Hvordan gør jeg det i Photoshop?

Menuen Filer -->> Gem Som -->> rullemenuen Format ---> find jpg-format
i listen ---> Klik på gem -->> der kommer nu forskellige
indstillingsmuligheder for kvalitet. Udvælg passende kvalitet til
billedet, men det roder du selv med.

(har du den engelske udgave, så må du lige selv oversætte til engelsk).

mvh

Carsten Riis

Fra : Jesper

Dato : 21-09-04 11:01

Jeg takker for svarene, men der kommer ikke jpeg frem, når gør det.

Men det virker med at gøre som "emj" forklarer.

Tak for det.

mvh

Jesper.

Fra : Klaus Madsen

Dato : 21-09-04 17:14

"Jesper" <christop@***post1.dknet.dk> wrote in message
> Jeg takker for svarene, men der kommer ikke jpeg frem, når gør det.
>
> Men det virker med at gøre som "emj" forklarer.
>
> Tak for det.

Hej Jesper

Du skal også være klar over, at når et billede har været gemt i Gif-format
indeholder det max. 256 farver. Afhængig af hvad det er, så er det jo ikke
mange.

Mvh. Klaus