Hvordan afsløre en tændt mobil
Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 21-09-04 00:28

Jeg arbejder på en skole, hvor det på bestemte tidspunkter ikke er tilladt
at have sin mobiltelefon tændt. Her kunne det være smart ind imellem at lave
en lille "razzia".

Er der en billig og smart måde, hvorpå man kan "scanne" mobil-telefonernes
frekvenser på, så man kan opdage, om der er nogen tændt i nærheden?

På forhånd tak!

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 21-09-04 00:34

> Er der en billig og smart måde, hvorpå man kan "scanne" mobil-telefonernes
> frekvenser på, så man kan opdage, om der er nogen tændt i nærheden?

Ja, forresten: Måske kunne politiet også have gavn af samme gode råd, som
jeg håber at få

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 21-09-04 01:20

On Tue, 21 Sep 2004 01:27:41 +0200, "Rasmus Jakobsen"
<e-dreng@gentag-før-snabela.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der en billig og smart måde, hvorpå man kan "scanne" mobil-telefonernes
>frekvenser på, så man kan opdage, om der er nogen tændt i nærheden?

Jeps - du kan købe sådan en her, "opfundet af New Zealandkse
skoleelever (sælges for 70 NZ$ + porto)

http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/3890959.stm

Er pengepungen lidt større kan du købe sådan en her:

http://www.globalgadgetuk.com/detector.htm

Og har du lidt forstand på at lodde kan du selv bygge Mobile Phone
Sniffer:

http://www.elektor-electronics.co.uk/miniproj/010128.htm

KS

Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 22-09-04 19:57

> [...]
>
> http://www.globalgadgetuk.com/detector.htm
>
> Og har du lidt forstand på at lodde kan du selv bygge Mobile Phone

Tak for dine gode links! Jeg havde håbet, at der var en endnu billigere
måde - at man fx kunne bruge en eller anden dims fra fysiklokalet, eller
hvad ved jeg... Men endnu engang tak!

Rasmus