GP
Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 12-05-01 23:33

Hej NG,

Det svenske bidrag til granprixet lød umiskendeligt som ABBA, men hvilket nummer
er det den lyder mest som ???

--
mvh Kenneth Bj.

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 12-05-01 23:51

"Kenneth Bjerregaard" skrev:

> Det svenske bidrag til granprixet lød umiskendeligt som ABBA, men hvilket
nummer
> er det den lyder mest som ???

Dem alle sammen! - vi talte om det samme, og kunne finde forskellige
brudstykker som lignede forskellige ABBA-numre, men det smarte (?) var nok
at man ikke lige kunne sige at det var ét bestemt nummer den lignede.

/Lars

Fra : Tim Christensen

Dato : 13-05-01 16:36

"Lars D. Christensen" <slet-det-her-ldch@privat.dk> wrote in message

> Dem alle sammen! - vi talte om det samme, og kunne finde forskellige
> brudstykker som lignede forskellige ABBA-numre, men det smarte (?) var nok
> at man ikke lige kunne sige at det var ét bestemt nummer den lignede.

Ja det var faktisk mere ABBA end ABBA selv.

Mvh

Tim

Fra : kautaq

Dato : 12-05-01 23:52

Kenneth Bjerregaard wrote:

> Det svenske bidrag til granprixet lød umiskendeligt som ABBA, men hvilket nummer
> er det den lyder mest som ???

The Winner takes it all.

Man skal synge "the winner takes it all" hen over
omkvædet til den svenske sang, så kan man høre det.

Her er en mere:

Sha la li, sha la lay
Vil du chatte med mig
Når jeg går i mine gyldne sko

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Hans Pedersen

Dato : 13-05-01 15:52

On Sun, 13 May 2001 00:51:57 +0200, kautaq <kautaq@post2.tele.dk>
wrote:

>Man skal synge "the winner takes it all" hen over
>omkvædet til den svenske sang, så kan man høre det.

Nøjagtigt det samme er tilfældet i Aquas "Around the world".

Hans Pedersen
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : Kristian Thomsen

Dato : 13-05-01 17:46

> Nøjagtigt det samme er tilfældet i Aquas "Around the world".

Hmm, tænk på hvor mange sange der er lavet over akkordrækken til
"Æblemand"... Akkorderne i omkvædet af "The Winner Takes it All" er jo ikke
unikke, det der gør at Friends' sang virkelig lyder som Abbas, er jo også
lyden... De karakteristiske flygel-fills osv... Men ellers har du ret! :)

- Kristian

Fra : Jonas L. Jensen

Dato : 14-05-01 11:10

Kristian Thomsen <thomsen@eatfish.dk> wrote in message
:
: > Nøjagtigt det samme er tilfældet i Aquas "Around the world".
:
: Hmm, tænk på hvor mange sange der er lavet over akkordrækken til
: "Æblemand"...

Ja... selfølgelig. Jeg mener det hedder en Ram (T - Tp - S - D)... Og
æblemand var vist ikke den første med de akkorder

Fra : Xylofonius

Dato : 14-05-01 13:03

> Ja... selfølgelig. Jeg mener det hedder en Ram (T - Tp - S - D)... Og
> æblemand var vist ikke den første med de akkorder
Eller som variation: T - Tp - Sp - D

Fra : Troels

Dato : 15-05-01 21:36

> Man skal synge "the winner takes it all" hen over
> omkvædet til den svenske sang, så kan man høre det.

> [...]

Når nu vi er i gang så prøv med :
Rollo og king - Der står et billed...: Bb- D7- Eb- Ebm
Radiohead - Creep: G - Bb - C - Cm

Sæt rollo og king 1½ tone ned, og der er en 7'er og rytmen til forskel....

/Troels

Ps. Behøves jeg at sige hvem jeg fortrækker?

Fra : Xylofonius

Dato : 16-05-01 15:13

> Når nu vi er i gang så prøv med :
> Rollo og king - Der står et billed...: Bb- D7- Eb- Ebm
> Radiohead - Creep: G - Bb - C - Cm

Det skal godt nok være: G - H - C - Cm, men ellers.....

Fra : Troels

Dato : 16-05-01 15:30

"Xylofonius" <andreas_emil_kry@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det skal godt nok være: G - H - C - Cm, men ellers.....
Når, ja ok...

Forresten har jeg fundet ud af at "the good old": T - Tp - S - D
kan bruges i :
Fly on the wings of love (C - Am - F - G)
Hvis Frederik var til fyre (G - Em - C - D)
samt selvfølgelig
Æblemand og I like the flowers (eller hvad den nu hedder)

Hvordan er det nu de siger??: Musik kopiering er ulovligt....

/Troels

Fra : Thomas H.

Dato : 13-05-01 00:07

"Kenneth Bjerregaard" <bjerregaard-koldby@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:9dkdkn$fdt$1@news.inet.tele.dk...
> Hej NG,
>
> Det svenske bidrag til granprixet lød umiskendeligt som ABBA, men hvilket
nummer
> er det den lyder mest som ???

Jeg var sikker på at der var sket en fejl, og de havde sat et bånd på med
"Steps" !!

Fra : Uffe Holst

Dato : 13-05-01 08:32

In an article of 13 May 2001 Kenneth Bjerregaard wrote:

> Det svenske bidrag til granprixet lød umiskendeligt som ABBA, men hvilket nummer
> er det den lyder mest som ???

Inden jeg satte en CD på, nåede jeg at høre den svenske melodi, og Funkshowet
påstod, at det var et plagiat at The Winner Takes It All, og det tror jeg, at
de har ret i. Jeg havde i hvert fald lyst til at høre The Winner Takes It All.

--
Uffe Holst

Fra : nikolaj borg

Dato : 13-05-01 08:47

Hvordan var funkshowets transmission iøvrigt? Vi droppede dem, fordi de ikke
var i sync med tv'et - og fordi det alligevel ikke var Hilda-pigen, der
kommenterede.

/Nikolaj

Fra : Uffe Holst

Dato : 13-05-01 09:25

In an article of 13 May 2001 nikolaj borg wrote:

> Hvordan var funkshowets transmission iøvrigt? Vi droppede dem, fordi de ikke
> var i sync med tv'et - og fordi det alligevel ikke var Hilda-pigen, der
> kommenterede.

Den halvdel, jeg hørte, var vel udmærket. De havde nogle ret muntre kommentarer
i ny og næ, der kunne sætte lidt krydderi på nogle gennemgående ret kedelige
og ret ens sange.

--
Uffe Holst