Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filter til canan G5
Fra : C. Poulsen

Dato : 20-09-04 19:12

jeg overvejer købet af et canon G5, men kan det passe at man ikke kan
montere et polfilter på sådan en krabat.

Er det rigtigt forstået at man skal have en adapter til for at kunne
montere dette, i Merlin ved de intet om, at der kan købes adapter, men
jeg har set noget på nettet, men på tysk, hvilket ikke er min stærke
side.

Håber i kan hjælpe

carsten

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-09-04 19:34

"C. Poulsen"
> [...]
> montere dette, i Merlin ved de intet om, at der kan købes adapter, men
> jeg har set noget på nettet, men på tysk, hvilket ikke er min stærke

Imo er det ikke et godt kamera.. Men det er korrekt at der
findes en adapter til filtre, du kan også bare holde filteret
foran objektivet.. G3 er efter sigende et bedre kamera uden
de fejl som G5 har imo. -max-

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-09-04 00:29

-max- wrote:
> Imo er det ikke et godt kamera.. Men det er korrekt at der
> findes en adapter til filtre, du kan også bare holde filteret
> foran objektivet.. G3 er efter sigende et bedre kamera uden
> de fejl som G5 har imo. -max-

Ja - G5 har ifølge sædvanligvis pålidelige kilder en del støj i højeste
opløsning - det har G3 ikke.

Oprindelig da G5 kom meddelte Canon at G3 ville fortsætte sideløbende - men
nu er G6 også kommet - og G3 er ikke til at opdrive længere, så jeg har en
mistanke om at de har vagt at stoppe G3, så det bliver nok svært, at finde
som nyt..

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 20-09-04 21:46

Hej Carsten

Prøv at kig på denne side. Ved hjælp af denne dippedut kan du montere et
polfilter, og opnår samtidig at beskytte objektivets motor mod skader, hvis
du ved en fejl kommer til at tænde kameraet, mens det ligger i en taske.

http://www.lensmateonline.com/g3.html

Johan Gadegaard