påkørsel
Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 20-09-04 17:10

Hejsa bilgruppe!
Håber nogle kan hjælpe mig med følgende spørgsmål
For en uges tid siden blev jeg påkørt af en bil bagfra. Jeg holdt ved
en rundkørsel, da jeg mærkede at jeg blev påkørt, og det viser sig at
hende som påkørte mig, også selv var blevet påkørt.
Jeg kan konstatere, at den bagerste kofanger på min bil, er blevet
trykket ind i den ene side. Jeg prøver at se, om jeg måske selv kan
trække den ud, men det kan jeg ikke. Jeg kontakter hende, der påkørte
mig for at få oplyst hvilken forsikring hun har, og for at fortælle at
den skal på værksted.
Ud fra denne telefonsamtale fremgår det tydeligt, at hun ikke mener at
den skade kan være fra hendes bil, da man dels ikke kan se noget på
hendes bil, og at det at den er trykket skævt ind, ikke kan passe med
hvordan jeg er blevet påkørt. Sagt næsten direkte, mener hun altså at
det må være en gammel skade.
Jeg mener naturligvis selv, at kofangeren ikke så sådan ud før, og jeg
er da noget træt af, at jeg skal til at "retfærdiggøre" overfor hende
at den skal på værksted. Det var jo trods alt ikke min skyld at hun
påkørte mig...
Hvad mener I om det hele?
På forhånd tak for svar!

Mvh.
Mette

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-09-04 17:17

> [...]
> er da noget træt af, at jeg skal til at "retfærdiggøre" overfor hende
> at den skal på værksted. Det var jo trods alt ikke min skyld at hun

Send en skades-anmeldelse til dit forsikringsselskab. Så må vi bare håbe at
den som påkørte dig skriver (når hun modtager en blanket fra sin
forsikringsselskab) at hun vitterligt var på det sted på det tidspunkt, og
at hun kørte ind i dig. Så er det op til forsikringsselskaberne at ordne
resten.

Mvh

Emil

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 20-09-04 17:30

"Mette N. S?rensen" <mealbas@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er da noget træt af, at jeg skal til at "retfærdiggøre" overfor hende
> at den skal på værksted. Det var jo trods alt ikke min skyld at hun

Uanset hvad damen mener, afgør forsikringsselskabet det.
Bo

Fra : TGD

Dato : 20-09-04 17:41

"Mette N. S?rensen" <mealbas@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hvad mener I om det hele?

Skaf ALTID et vidne når du er impliceret i et uheld ellers kan du ende med
ingenting.

For en sikkerheds skyld så ring til hende igen og sørg for at optage på bånd
at hun i det mindste erkender at have været til stede.

<KLIP>

Fra : Mogens

Dato : 20-09-04 18:08

"Mette N. S?rensen" <mealbas@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kontakter hende, der påkørte mig for at få oplyst
> hvilken forsikring hun har, og for at fortælle at den
> skal på værksted.

Fejl no. 1 - man skal altid have diverse data fra skade-
volderen med det samme.

> [...]
> er da noget træt af, at jeg skal til at "retfærdiggøre" overfor hende
> at den skal på værksted. Det var jo trods alt ikke min skyld at hun

Køb et engangskameraq og læg det fremover i handskerummet

> Hvad mener I om det hele?

At du udfærdiger en skadesanmeldelse til din forsikring,
og lader dem kører "hele balladen"...

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-04 08:43

"Mette N. S?rensen" <mealbas@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa bilgruppe!
> Håber nogle kan hjælpe mig med følgende spørgsmål
> For en uges tid siden blev jeg påkørt af en bil bagfra.

[klip]

> Hvad mener I om det hele?

Vedkommende, der kørte op i vedkommende, du blev ramt af, er den ansvarlige.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 21-09-04 08:45

On Tue, 21 Sep 2004 09:42:32 +0200, "Jacob" <no> wrote:

>"Mette N. S?rensen" <mealbas@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>[klip]

>Vedkommende, der kørte op i vedkommende, du blev ramt af, er den ansvarlige.

Forsikringsselskabernes standardmetode er at 2 betaler bagenden af 1
og forenden af 2, 3 betaler bagenden af 2 og forenden af sig selv. Kun
hvis 2 kan dokumentere, at bilen holdt stille før påkørsel, kan 3
gøres ansvarlig for alle skader. Det er sådan, "man" gør - om det så
er rimeligt eller ej.

--
Ivan Madsen,
Saxo 1.4 i SX.