Så lige noget med aflytning via mobil
Fra : pm

Dato : 20-09-04 14:03

Er det en kendt teknik, at kunne ringe til en mobil, der selv afløfter røret
??
Skræmmende må jeg sige

PM

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-09-04 14:28

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote in

> Er det en kendt teknik, at kunne ringe til en mobil, der selv
> afløfter røret ??
> Skræmmende må jeg sige

Det er meget normalt når der er tilsluttet headset.

"Be nice to nerds - you might end up working for one"

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-09-04 15:08

On 20 Sep 2004 13:27:58 GMT, Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk>
wrote:

>Det er meget normalt når der er tilsluttet headset.

I øvrigt sælges der "Spy phones", som ser ud (og fungerer som en
almindelig telefon). Der er blot lavet nogle ændringer der gør, at når
telefonen er slukket, så kan man stadig ringe til den - og opkaldet
besvares automatisk.

Det kan altså ligne, at der blot ligger en slukket telefon, men det
kan også være, at der er en med på en lytter et sted.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Ring gratis fra din fastnet-telefon: http://www.simlock.dk/link/uvtc/

Fra : Calle.

Dato : 21-09-04 05:07

Henrik Stidsen wrote:
> "pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote in

> Det er meget normalt når der er tilsluttet headset.

behøves ikke, kan gøres i menuen

--
Calle.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-09-04 14:32

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in

> behøves ikke, kan gøres i menuen

Hvilket ikke gør det mindre normalt...

Det var også mest for at sige at det kan lade sig gøre uden
problemer.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Fischer

Dato : 20-09-04 15:55

> Er det en kendt teknik, at kunne ringe
> til en mobil, der selv afløfter røret
> ??
> Skræmmende må jeg sige

Det er det såkaldte James Bond trick.

Det er ret simpelt. Hvis man snyder telefonen til at tro, at den har headset
monteret, så er det bare at sætte den på 'Autosvar' og lydløs, så løfter den
selv røret ved opkald.

Hvis man samtidig fifler lidt med displayet, så det ikke virker, så er den
hjemme.
En "slukket" telefon der let kan bruges til aflytning.

Ret ufatteligt, at politiet har så lidt hjerne, at de røg på det simple
trick!

*Fischer

Fra : Georg

Dato : 21-09-04 00:10

Ja, jeg troede ikke mine øjne og ører, da tv2 fortalte om det. Dèr faldt
politiets anseelse en hel del hos mig. Det er så banalt, så enhver teenager
kunne regne den ud.

Georg, der stadig ryster på hovedet.

Fra : Calle.

Dato : 21-09-04 05:06

pm wrote:
> Er det en kendt teknik, at kunne ringe til en mobil, der selv
> afløfter røret ??
> Skræmmende må jeg sige

kan slås til via menu på alle de nokiaer jeg har haft indtil nu

--
Calle.

Fra : /Torben

Dato : 22-09-04 19:25

Fortæl hvordan, Calle.
/Torben

Fra : Calle.

Dato : 23-09-04 07:25

/Torben wrote:
> Fortæl hvordan, Calle.

Læs manualen, det afhænger jo af hvilken model du har

--
Calle.

Fra : /Torben

Dato : 23-09-04 17:05

Det var ikke nogen stor hjælp.
Jeg har en Nokia 6230.
Hvad skal jeg kikke efter i manualen?

Fra : Calle.

Dato : 23-09-04 18:34

/Torben wrote:
> Det var ikke nogen stor hjælp.
> Jeg har en Nokia 6230.
> Hvad skal jeg kikke efter i manualen?
automatisk svar > ligger sikkert under indstillinger for tilbehør.
Mit virker ihvertfald i bilen, samt hvis jeg bruger headset.

--
Calle.

Fra : /Torben

Dato : 24-09-04 14:53

Du har ret. Med headset tilsluttet er det intet problem, men jeg opfattede
dit svar som om at det kunne lade sig gøre uden, idet du tidligere skrev

"behøves ikke, kan gøres i menuen

--
Calle. "

som svar på et andet indlæg, hvor der stod:
"> Det er meget normalt når der er tilsluttet headset."

Finder du ud af en metode uden headsettet tilsluttet, så sig til.

Fra : Calle.

Dato : 24-09-04 14:59

/Torben wrote:
> Du har ret. Med headset tilsluttet er det intet problem, men jeg
> opfattede dit svar som om at det kunne lade sig gøre uden, idet du
> tidligere skrev
> "behøves ikke, kan gøres i menuen

Det er nok en fejl fra min side, jeg havde den i carkittet da jeg prøvede
--
Calle.