Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
PowerShot G3
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-09-04 11:11

For to år siden introducerede Canon sit G3. Det blev meget
rost og scorede fine point i tests, og jeg anskaffede mig et
eksemplar i februar 2003. Det er jeg stadig tilfreds med,
selvom jeg også er lidt varm på en PowerShot Pro1.

Allerede nu er G3'eren (vistnok i modsætning til mange andre af
Canons modeller) tilsyneladende udgået af produktion. Ved I
hvornår det er sket - og ikke mindst: hvorfor?

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 19-09-04 11:33

> [...]
> Canons modeller) tilsyneladende udgået af produktion. Ved I
> hvornår det er sket - og ikke mindst: hvorfor?

Hej Jørgen

Jeg har selv G3'eren og er meget tilfreds med kameraet. Også selvom de har
erstattet det med G5, som på næsten alle måder ligner forgængeren. Det
skete, så vidt jeg husker, lige før årsskiftet, og grunden var vel den samme
som normalt. Man erstatter gamle modeller med nye. Ikke altid bedre, som
bl.a. i dette tilfælde, hvor jeg har forstået, at G5 har lidt større
problemer med støj. Dette har jeg dog kun på rygtebasis.

Johan Gadegaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-09-04 11:44

Jørgen Grandt wrote:
> Allerede nu er G3'eren (vistnok i modsætning til mange andre af
> Canons modeller) tilsyneladende udgået af produktion. Ved I
> hvornår det er sket - og ikke mindst: hvorfor?

Tjah - da G5 kom på gaden, så meddelte Canon at G3 ville fortsætte
sideløbende med G5.

Men nu er G6 jo også på gaden, så de har nok valgt, at det må være godt med
det.

Jeg har også et G3, som jeg er meget glad for til familiefoto - og et 300D
til hobby-foto - men det sidste jeg desværre ikke haft så meget tid til at
"lege" med, som jeg havde håbet på - men det kommer nok

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk