Kommaseparerede filer i Excel
Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-12-00 19:58

Jeg sidder og arbejder med et program, der skal udskrive data i en
kommasepareret fil, det har dog desværre vist sig at drille lidt med
Excel 2000 DK.
Hvis man som eksempel tager følgende fil xyz.csv:
[Fil]
pH,[H+],alpha1,alpha0
1,1,1,1
2,2,2,2
3,3,3,3
4,4,4,4
[/Fil]
Hvis jeg dobbeltklikker på ovenstående fil bliver dataene indlæst
korrekt i Excel men, hvis jeg inde fra Excel åbner filen bliver alle
data indlæst i én søjle.
Jeg vil helst undgå at benytte Excel DKs alternative måde at lave
kommaseparerede filer med brug af semikolon så er der en mulighed for
at få ovenstående til at virke korrekt?
Måske det skal nævnes, at jeg bruger "." som "," dvs. "1.1" istedet for
"1,1" det er dog ikke relevant i ovennævnte eksempel.

På forhånd tusind tak for al den hjæp, der måtte komme.
--
Mvh. Morten

http://miljokemi.dk
Kemi i relation til miljøet

Fra : Steven Wood

Dato : 28-12-00 21:24

> Jeg vil helst undgå at benytte Excel DKs alternative måde at lave
> kommaseparerede filer med brug af semikolon så er der en mulighed for

Hvorfor har du noget "imod" semikolon?
Semikolon kan ellers gøre livet lidt lettere når "nogen" sender dig en fil
hvor f.eks. adresserne indeholder komma.

Hvor mange felter er der her?
fornavn, efternavn, gadenavn 4, 5. th., 9999 bynavn

Allerhelst foretrækker jeg TAB separeret eller alternativt "|" (pipetegn)

Mvh

Steven Wood

Fra : Harald Staff

Dato : 29-12-00 12:19

Se http://www.cpearson.com/excel/imptext.htm for utmerket makrokode som lar
deg spesifisere separator, og for evt også å importere til valgt område i
eksisterende regneark.

Beste hilsen Harald

Steven Wood <steven@*EATMYSHORTS*woodpecker.dk> skrev i

Fra : Claus Schmidt

Dato : 07-01-01 23:51

"Morten Bjergstrøm" skrev
(csv-eksempel...)

> Hvis jeg dobbeltklikker på ovenstående fil bliver dataene indlæst
> korrekt i Excel men, hvis jeg inde fra Excel åbner filen bliver alle
> data indlæst i én søjle.

Se nu er det så, at jeg har det lige omvendt.

Dobbeltklikker jeg, så kan den ikke finde ud
af skilletegnet, men åbner jeg inde fra XL2K,
så åbner filerne præcis som de skal.

Hvad skal de rigtige indstillinger være (og
hvor) for at det virker i Win98 ?

--
[claus]