Skærme
Fijala 3554
sort skærm
Fra : Oldman

Dato : 19-09-04 10:10

min skærm er begyndt nogen gange at blive sort,den blnker lidt og bliver så
mørk,nogen gange går det over lige med det samme,andre gange kan det
afhjælpes med et kærligt klap ovnpå skærmen,men det holder jo ikke.Nogen der
har en ide´om det er en løs forbindelse,eller om det nærmere er noget
billederør der er ved at smutte.Håber nogen kan hjælpe.

Denis

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-09-04 13:58

Oldman wrote:

> bliver så mørk,nogen gange går det over lige med det samme,andre
> gange kan det afhjælpes med et kærligt klap ovnpå skærmen,men det

Tyder på en dårlig forbindelse.

Hvad er dit videngrundlag vedr. elekronik?

Jesper G. Poulsen

Fra : Oldman

Dato : 19-09-04 15:54

ikke ret stor....he he he

Denis

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-09-04 16:03

Oldman wrote:

> ikke ret stor....he he he

Så vil jeg foreslå at du spør' om hjælp i dk.teknik.elektronik

Jesper G. Poulsen

Fra : jens jensen

Dato : 20-09-04 22:10

> Så vil jeg foreslå at du spør' om hjælp i dk.teknik.elektronik
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen
Hvis skærmen er nogle år gammel, kan det være kolde lodninger. Hvis du har
en brugbar loddekolbe, kan du varme alle lodninger op til de flyder, på
chips skal du kun tage hver 4, og så lade printet køle af. så de næste hver
4. Hvis det er monteret med SMD, skal du være ekstra forsigtig. Tag også
alle stik og træk dem fra hinanden, samel dem igen, fx. 5 gange, så får du
skrabet ir af.

NB: før du overhovedet rører noget, så tag strøm og signalkabler fra, og
aflad billedrøret ved at kortslutte højspændingstilslutningen med en tynd
skruetrækker Eller kan du få et lille stød, ca 25KV..