Brugt Caravelair
Fra : Bjarne Aabrandt

Dato : 19-09-04 09:01

Vi har kig på en brugt Caravelair Antarés 446 fra 2002.
(med fortelt og gulvvarme).
Da vi aldrig har haft campingvogn før, kunne vi godt tænke os at høre om
der er nogen der vil dele deres erfaringer om denne vogn ?
M.v.h.
Bjarne Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-04 12:27

"Bjarne Aabrandt" <baaj@sol.dk> wrote in message
> [...]
> Da vi aldrig har haft campingvogn før, kunne vi godt tænke os at høre om
> der er nogen der vil dele deres erfaringer om denne vogn ?

Med fare for at få hug af andre vil jeg kort og godt sige hold jer fra de
franske campingvogne undtaget Hymer da de har problemer med at holde prisen
og har været rigtigt dårligt skruet sammen med store fugtproblemer.
Ved køb af en hvilken som helst brugt cv skal i sørge for at få den
fugttestet og helst også vejet tom så i er sikre på at den rent faktisk også
har den lasteevne som der fremgår af regattesten der har været en del eks på
at cv vejer næsten ligeså meget tom som den tilladte totalvægt bl.a.
MVH
Jens

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 19-09-04 12:41

Jeg vil også sige, hold jer fra den, den kan bruges i Sahra?

Hellere en Adria, når den ikke er for gammel.

Personlig er jeg til LMC, dette mærke mener jeg, er det bedste bud på en
kvalitetsvogn.

Fra : Jan Viegand

Dato : 19-09-04 13:13

> [...]
> Da vi aldrig har haft campingvogn før, kunne vi godt tænke os at høre om
> der er nogen der vil dele deres erfaringer om denne vogn ?

Vi har en Caravelair Antares 335 som vi købte fra ny af i starten af sidste
år, dvs. vi har haft to sæsoner. Vi har ikke haft anden campingvogn før, så
vi kan ikke sammenligne ud over hurtige kig ind i andre campingvogne. Eneste
vi kan sige er at vi er utroligt glade for den, og den opfylder præcist
vores behov, som er en lille og let vogn.

I bør tænke en del over jeres behov og selvfølgelig også kigge jer omkring
efter andre typer. Derudover få den tjekket.

Men som sagt kan vi som ejer af en Caravelair godt anbefale mærket.

Mvh.

Jan

Fra : Bjarne Aabrandt

Dato : 20-09-04 12:22

Tak for alle svar
Som absolutte nybegyndere indenfor campingvogne er vi blevet enige om ikke
at købe endnu (på trods af tilbuddet) og i stedet leje en vogn i 2005.
Kan man leje en campingvogn i England ?

M.v.h.
Bjarne Jensen

Fra : Ole

Dato : 20-09-04 23:22

Bjarne Aabrandt <baaj@sol.dk> wrote in message news:<Xns956A880143402baa1421@130.225.247.90>...
> [...]
> Som absolutte nybegyndere indenfor campingvogne er vi blevet enige om ikke
> at købe endnu (på trods af tilbuddet) og i stedet leje en vogn i 2005.

Hej Bjarne
Ja det kan du sikkert godt, men du skal være opmærksom på, at i
England har de et "mystisk" system med to elstik ved tilkoblingen, så
umiddelbart er det ikke sikkert du kan bruge det engelske system
sammen med en dansk bil, da det jo også kræver to hunstik på bilen.
Vi var i England med CV i 96 og havde en kanonferie, men det er
temmelig dyrt at komme over kanalen med CV. Vi fandt dengang en
færgerute mellem Duukirk og Ramsgate som var nogenlunde rimelig i
pris, men så vidt jeg ved er den lukket.
Mvh
Ole

Fra : TG4600

Dato : 22-09-04 09:23

"Ole" <ole123@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> færgerute mellem Duukirk og Ramsgate som var nogenlunde rimelig i
> pris, men så vidt jeg ved er den lukket.

Jeg brugte for mange år siden ruten Hoek van Holland - Harwich, som dengang
var absolut timelig i pris...
Jeg ved ikke om den eksisterer endnu.

/TG