Hjælp til opslag: Mariager og Randers sogn~
Fra : Jens M. Jensen

Dato : 19-09-04 01:23

Hej!

Jeg savner grumme meget oplysninger om forældrene til følgende to forfædre
til en (nu) amerikansk gren af slægten:

NIELS JENSEN WEST, f. 1831(?) i Mariager sogn, og
WILHELMINE LARSINE WEST (f. SVENDSEN), f. 1835(?) i Randers sogn.

Kan nogen mon hjælpe mig ? Jeg ved følgende (med stor hjælp fra Randers
Lokalarkiv):

- Niels Jensen West findes i FT 1855, Randers Købstad, 25 år gammel, men er
i FT 1880 i Aalborg angivet at være 48 år gammel; én af delene er altså
forkert....

- Wilhelmine Larsine West (f. Svendsen) angives i KB 1857 ved datterens Ane
Sophies dåb i Skt. Morten sogn, Randers, at være 21 år. I FT 1880 i Aalborg
findes hun som Vilhelmine N. Westh, 45 år - her stemmer årstallet (som jo
dog stadig kan svinge +/- 1 år), men er der rod med navnet. De to får ganske
vist en datter ved navn Wilhelmine Nielsine, men det er så vidt vides først
i 1886!

Familiens vej går fra Randers over Havmøllen ved Ebeltoft (ca. 1870-73, der
fødes et par sønner) til Aalborg.

Jeg jagter nu de tos dåbsangivelser, dels for at få styr på årstallene og
dels for at finde deres respektive forældre. Al hjælp modtages med STOR tak

Med venlig hilsen,
Jens Møller Jensen
Toftlund

____________

Personal web-site: http://hjem.get2net.dk/jensmjensen E-mail:
jens.m.jensen@get2net.dk

The contents of this e-mail is confidential and is the property of Jens
Møller Jensen. The contents are intended solely for the party considered by
the owner as the rightful receiver. If you are not the rightful receiver of
this e-mail, or if you have reason to believe that you are not the rightful
receiver of this e-mail, you must immediately notify Jens Møller Jensen by
return e-mail. The use in any form of the contents of this e-mail by any
unrightful receiver per the above definition is prohibited.

---