Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan gik det med turen i Kalveboderne?
Fra : Erik W.

Dato : 18-09-04 21:24

Jeg gik rundt herovre i Århus og ønskede jeg gik rundt i kalveboderne sammen
med Jens, Max og de andre. Hvordan var lyset på Amager? - Har I nogen
billeder?

Mvh Erik

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-09-04 21:39

> Jeg gik rundt herovre i Århus og ønskede jeg gik rundt i kalveboderne
sammen
> med Jens, Max og de andre. Hvordan var lyset på Amager? - Har I nogen
> billeder?

Max dukkede ikke op, men ellers var vi fire på turen. Der var fint lys ude
ved Kongelunden. Det var en god dag og vi fik cyklet lidt. det kunne bestemt
gentages en anden god dag.

Her er et par billeder http://www.pbase.com/hkruse/fotosafari

Mvh, Hans

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-09-04 21:47

Respekt! Især denne holder: http://www.pbase.com/hkruse/image/33956711

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 18.09.04)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-04 23:20

Jens Bruun wrote:
> Respekt! Især denne holder: http://www.pbase.com/hkruse/image/33956711

http://www.pbase.com/hkruse/image/33959990

Synes det her holder mere... men det ville nu være herligere uden
alle de dér både i baggrunden

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-09-04 14:40

> http://www.pbase.com/hkruse/image/33959990
>
> Synes det her holder mere... men det ville nu være herligere uden
> alle de dér både i baggrunden
rd350.nathue.dk - still smoking

Tak, Hans. Måske kunne de ikke høre at jeg råbte skrub af

Mvh, Hans

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-09-04 22:12

Hans Kruse wrote:

> [...]
> ved Kongelunden. Det var en god dag og vi fik cyklet lidt. det kunne bestemt

Hmmm... der er flere billeder som er rimmelig spændende, men der er
også mange af billederne, hvor horizonten er skæv, du kan undersøge
om du kan få en matskive med trådnet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-09-04 22:53

> Hmmm... der er flere billeder som er rimmelig spændende, men der er
> også mange af billederne, hvor horizonten er skæv, du kan undersøge
> om du kan få en matskive med trådnet...

Du har ret, det gik lidt stærkt. Jeg har nu rettet de skæve horisonter. Tak
for kritikken.

Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-09-04 00:55

"Hans Kruse"
> [...]
> ved Kongelunden. Det var en god dag og vi fik cyklet lidt. det kunne bestemt

Jeg vadede rundt i timevis, men det er et stort område,
så den smuttede - Ikke mit ynglings vejr og jeg har aldrig
oplevet det så fugle tomt, bortset fra de store brummere,
dem fik jeg mange billeder af..
Det her er de bedste fra dagen, det var ikke så nemt:
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1336508&forward=
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1336506&forward=
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1336502&forward=
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1336503&forward=

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-09-04 09:56

-max- wrote:

> Jeg vadede rundt i timevis, men det er et stort område,
> så den smuttede - Ikke mit ynglings vejr og jeg har aldrig
> oplevet det så fugle tomt, bortset fra de store brummere,
> dem fik jeg mange billeder af..

Ja lyset var noget gråt i går, og det ser ikke ud til at det bliver
bedre i dag, og der er ikke ret mange motiver, som bliver gode i et
sådant lys.

Og på denne årstid er fuglene ikke bundet af rede, unger og et
teritorium, så de er meget mere mobile, og de flytter sig efter hvor
der er nem og hurtig adgang til rigeligt føde.

Se f.eks. hvordan en landmand som efterårspløjer kan tiltrække i
hundredevis af måger, råger, krager, aliker og skader, det store
antal fugle ville nomalt være spredt ud over et stort område.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-09-04 10:40

"Niels Riis Ebbesen"

> [...]
> hundredevis af måger, råger, krager, aliker og skader, det store
> antal fugle ville nomalt være spredt ud over et stort område.

Jeg kan se Hans og Jens fik noget godt lys på surferne, men på
det tidspunkt havde jeg opgivet og bevæget mig væk fra stranden,
og faldt bla. over nogle heste..

Der er gang i fugletrækkende, men det er med at være heldig lige
at være på stedet når de kommer forbi og måske slår sig ned. Eller
kende nogen der får obs. meldinger fra netfugl på mobilen og ved
noget om det.. Nåmen jeg sidder snart i Barathpur fugle reservat
så kan jeg vel få mine lyster styret.. )-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-09-04 14:22

> Jeg kan se Hans og Jens fik noget godt lys på surferne, men på
> det tidspunkt havde jeg opgivet og bevæget mig væk fra stranden,
> og faldt bla. over nogle heste..

Det var godt det ikke var omvendt

> [...]
> noget om det.. Nåmen jeg sidder snart i Barathpur fugle reservat
> så kan jeg vel få mine lyster styret.. )-max-

Ja, det minder mig om min ekskursion til Hornborga fra mit hus i Sverige i
sidste week-end. Vejret var flot, da jeg startede, men det var ikke godt
oppe ved søen. Det var jo lidt ærgerligt efter 250km i bilen (selvom en
sådan biltur alene, med fartpiloten på og Callas på CD'en kan være en
kontemplativ oplevelse). Her er det billede, jeg selv er mest tilfreds med.
http://www.pbase.com/hkruse/image/33987449/original

Det lyder spændende med din tur til Indien og der kommer vel et par
seværdige billeder ud af det, hvis du holder din sædvanlig stil!!

Jeg tager derimod afsted til Kalifornien på torsdag og i næste week-end står
den på en tur igennem Death Valley, Mono Lake og Yosemite før arbejdet
kalder.

Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-09-04 10:51

"Hans Kruse"
> Her er et par billeder http://www.pbase.com/hkruse/fotosafari
>
> Mvh, Hans

Skide flot serie, men hvor fandt du lyset, det var der ikke da jeg
prøvede at fange dem, ved 16:30 tiden da lyset brød igennem,
havde jeg opgivet, sku haft lidt mere is i maven..
Sødt billede med det kyssende par og lidt sol er der sku også,
heldige.. )-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-09-04 14:05

> [...]
> havde jeg opgivet, sku haft lidt mere is i maven..
> Sødt billede med det kyssende par og lidt sol er der sku også,

Tak, max. Vi var der mellem 14.30 og 17.00, hvor vi bestemte os for at tage
hjem. Jens skulle dog køres hjem, da han havde et specielt trick med sin
cykellås, så han ikke kunne låse op Vi var ude ved vandet, hvor surferne
starter. Der var masser af lys. Vi bestemte os for at gå helt ud til
stranden og dermed undgå det hårde modlys. Jens var heldig at fange hejren,
selvom det var lidt rodet omkring den, desværre. Ellers så jeg ikke nogle
fugle, der var værd at fotografere.

Mvh, Hans

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-09-04 21:43

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message

> Jeg gik rundt herovre i Århus og ønskede jeg gik rundt i kalveboderne
> sammen med Jens, Max og de andre. Hvordan var lyset på Amager?

Lyset var ekstremt varieret. Vi oplevede regn, blæst, sol, stille vejr og
hvad-ved-jeg.

> Har I nogen billeder?

Her er lidt af mine:

http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-169
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-161
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-163
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-160
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-149
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-159

Fra : Erik W.

Dato : 18-09-04 23:15

> [...]
De er satme gode især de tre her
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-161

En fiskehejre hedder så vidt jeg ved en Great Blue Heron på engelsk

> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-160
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-149

Og så det her billede det er jeg helt vild med, det er dog tilsyneladende
ikke fra turen:
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=2&pos=2

Mvh Erik

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-09-04 08:40

> En fiskehejre hedder så vidt jeg ved en Great Blue Heron på engelsk

OK, tak. Jeg synes selv, baggrunden er lidt uheldig, men kan ikke rigtig
isolere fuglen bedre med diverse justeringer af farver/lys/skygge. Mine
PS-evner er simpelthen for ringe. Det må jeg arbejde lidt på i de mørke
vintermåneder

> Og så det her billede det er jeg helt vild med, det er dog
> tilsyneladende ikke fra turen:
> http://gallery.bruun.com/displayimage.php?album=2&pos=2

Nope, det er taget forleden dag ud af vinduet på mit kontor. Jeg har taget
en million billeder af den der åndssvage due. Den har været der i nogle
dage, og den blev mere og mere modig. Til sidst sad den helt ude for enden
af den tyndeste kvist for at kunne nå de sidste hyldebær, og den drattede da
også ned flere gange Desværre var duens hovede bevægelsesuskarpt på de
fleste billeder - den laver åbenbart nogle små, meget hurtige ryk med
hovedet, når den sidder der og prøver at holde balancen mens den spiser bær.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-09-04 09:51

"Jens Bruun"
> [...]
> hovedet, når den sidder der og prøver at holde balancen mens den spiser bær.

Den står ellers flot, duen, og den er vidst ikke helt almindelig, jeg må slå
den op i bogen, tvivler på den er mental, selvom den godt nok ser glad i
låget ud.. Flot lys..!
Billederne fra turen er ellers blevet goe, ærgeligt vi gik forbi hinanden,
en anden gang.. Dyrehaven får også snart de rigtige farver, det var måske
en ide..-max-

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-09-04 07:29

[snip]
> [...]
> dem fik jeg mange billeder af..
> Det her er de bedste fra dagen, det var ikke så nemt:

Rigtigt gode billeder om end kitesurferne på første billede ser noget
underlige/kunstige ud i billedet hvis man ikke lige ved hvad det er

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-09-04 10:50

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message

> Har I nogen billeder?

Her er lidt flere:

http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-172
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-173
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-174
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-175
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-176

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-09-04 11:53

Jens Bruun wrote:

> "Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message

> [...]

Man kan tydelig se hvad forskellen i udstyr betyder.

Og naturligvis erfaring.

Hatten af

mvh

Carsten Riis

PS: hvad skete der med det billeder, hvor du lå ned ved ham surferen?

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-09-04 12:05

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Man kan tydelig se hvad forskellen i udstyr betyder.

Av, det er politisk ukorrekt at antyde, at udstyret betyder noget, men ja,
du har selvfølgelig helt ret.

> Og naturligvis erfaring.

Hmm.

> PS: hvad skete der med det billeder, hvor du lå ned ved ham surferen?

Han er her, men jeg er ikke rigtig tilfreds:
http://gallery.bruun.com/displayimage.php?pos=-178

Fra : Peter Rongsted

Dato : 19-09-04 16:11

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote:

>Jeg gik rundt herovre i Århus og ønskede jeg gik rundt i kalveboderne sammen
>med Jens, Max og de andre. Hvordan var lyset på Amager? - Har I nogen
>billeder?

Det var en hyggelig tur. Men udbyttet i form af billeder var noget
magert. Jeg tog dog også nogle billeder rundt om Hejresøen på film, så
jeg har ikke set dem alle endnu. De digitale ligger på
http://fotosafari.rongsted.dk/ de andre kommer først senere.

Peter