Fotografopslag
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 18-09-04 18:47

Mon der er en her i panelet der sidder med bogen om fotografer åben, klar
til spørgsmål?
I såfald vil jeg bede om et opslag på:

Fotograf Emil Hansen
Frederiksborg- eller Frederiksberggade 34.

I hvilken periode huserede han?

Ser hen med spænding til et svar.
Hilsen
Flemming Svendsen, udi Korsør.

Fra : Philip Kofoed

Dato : 20-09-04 20:06

Hej Flemming,

> Fotograf Emil Hansen
> Frederiksborg- eller Frederiksberggade 34.
>
> I hvilken periode huserede han?

Mit svar er sikkert ikke så spændende som du sikkert håber ;)
Jeg har ikke kunnet finde en fotograf der matcher dine oplysninger i Ochsners
"Fotografer i og fra Danmark indtil år 1900".
Så den pågældende fotograf er måske aktiv efter 1900 (?)

Dit lokale bibliotek har sikkert ovenstående bog, bare i den senere udgave
der går til 1920. Måske er Emil Hansen nævnt i den.

mvh
Philip Kofoed

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 21-09-04 08:08

> [...]
> Dit lokale bibliotek har sikkert ovenstående bog, bare i den senere udgave
> der går til 1920. Måske er Emil Hansen nævnt i den.

Mange tak.
Hvis han er _efter_ 1900, så er jeg allerede på sporet.
Jeg forsøger på Korsør Bibliotek.
Hilsen Flemming.