Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bee on flower
Fra : Jeroen

Dato : 18-09-04 17:20

Hej Gruppe

Jeg kunne godt lide at høre hvad I synes om følgende billede:
http://www.nydesign.dk/photocorner/pages/beeFlower.htm

Det ville være første gang at jeg offentliggør en af min billeder, så være
mild ;)

Husk at kigge efter originale version, så der kan også blive sagt noget om
beskæring. Skulle det have være mere eller mindre, eller.. ?

På "large" version er der bugt minimum usm (20, 0,5, 0).

Mvh

Jeroen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-09-04 18:46

"Jeroen" <myspam@emp3mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> beskæring. Skulle det have være mere eller mindre, eller.. ?
>
> På "large" version er der bugt minimum usm (20, 0,5, 0).

Jeg har kigget lidt på dem alle.
Billedet er noget rodet, og derfor bør du beskære alt det overflødige væk.

Jeg har lige givet det en lille tur gennem PS og lagt resultatet her:
Jeg har taget originalen og beskåret noget kraftigere og givet det lidt mere
USM.

Men når alt kommer til alt, er bier, der sidder på blomster lidt kedelige.
Der sker for lidt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jeroen

Dato : 21-09-04 10:31

Hej Frodo

Desværre kan jeg ikke se noget ved brug af linket, men i hvert fald tak for
din indsats.

mvh

Jeroen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-09-04 20:50

Jeroen wrote:

> Jeg kunne godt lide at høre hvad I synes om følgende billede:
> http://www.nydesign.dk/photocorner/pages/beeFlower.htm

Dit billede er blot en gang kedsommeligt og uinteressant knipseri af
en blomst med en bi på.

Det holder ikke med et billede af en halvvissen blomt, når man
fotograferer blomster, så skal det være perfekte og fejlfri eksemplarer.

Og når man laver macrofoto af blomster, så skal der også arbejdes
med lyset og kompositionen, ellers bliver det blot en triviel
registrering af, hvordan den pågældne blomst ser ud, når man går
tilstækkelig tæt på den.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-09-04 21:30

[snip]
> Det holder ikke med et billede af en halvvissen blomt, når man
> fotograferer blomster, så skal det være perfekte og fejlfri
> eksemplarer.

sikke en omgang vrøvl. En vissen blomst kan sige 1000 gange mere end en
perfekt og fejlfri blomst. En perfekt og fejlfri blomst er jo netop blot
endnu en blomst der er taget billede af, hvorimod et billede af en
vissen blomst kan give intryk af alt fra forfald over efterår og til
noget så vandvittigt som forgangen kærlighed.
At dette billede så ikke ligefrem fortæller en historie (med mindre man
er filosofisk og ser den med at selv om man er gammel og "vissen", så
betyder det ikke at folk, her bien, ikke kan lide en mere) er en anden
sag.

For mig er den perfekte blomst den som ikke ligner de andre blomster af
den art. Som når min chiliplante får dobbeltchilier der er vokset sammen
osv.

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |