Hvor længe kan de være alene??
Fra : Frk. Clausen

Dato : 18-09-04 08:42

Hej allesammen.

Kom til at tænke på at der faktisk ikke er så længe til jul. Og at jeg i den
anledning jo nok er væk i ca. et døgn hvor jeg ikke kan sørge for
menneskelig kontakt til dem i det døgn.

Men kan de godt klare sig alene så længe??

Eller burde jeg tage en taxa hjem om aftenen for at sove herhjemme om
natten??

Fra : Kate

Dato : 18-09-04 09:44

"Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> Men kan de godt klare sig alene så længe??
>
> Eller burde jeg tage en taxa hjem om aftenen for at sove herhjemme

Jeg har enkelte gange overnattet i Kolding eller Århus og ikke haft
nogen til at se til kattene, det har de altså ikke taget skade af. Jeg
ser ikke det som et problem at være væk et døgnstid. Det er ikke noget
jeg gør ofte, men kattene kan godt klare sig med vand, mad og rene
tissebakker.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 18-09-04 14:01

Jeg har flere gange været væk fredag eftermiddag til søndag eftermiddag,
hvor kattene (voksne) så har fået masser af ekstra foder og vand. Kattene
har jo hinanden, så bekymringen er ikke så stor. Det ville noget andet hvis
det var en alene kat eller ísær killinger.

Mvh

Emil

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-09-04 15:20

On 2004-09-18 15:01:11 +0200, "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> said:

> Jeg har flere gange været væk fredag eftermiddag til søndag eftermiddag,
> hvor kattene (voksne) så har fået masser af ekstra foder og vand.

Okay, det er så lige længe nok, synes jeg. Et døgn uden tilsyn er max.
i min verden. Det er for resten også hvad dyreværnsloven siger
--
Knus fra Ann R

Fra : Frk. Clausen

Dato : 18-09-04 17:01

Altså til jul er de ca 5 1/2 måned gammel. og jeg er højst væk et døgn. Og
de er jo to katte og har hinandens selskab.

Fra : Denise

Dato : 18-09-04 18:26

Frk. Clausen wrote:
> Altså til jul er de ca 5 1/2 måned gammel. og jeg er højst væk et
> døgn. Og de er jo to katte og har hinandens selskab.

Hej
Som Kate skriver, hvis de har mad, frisk vand og rene bakker er 1 døgn ikke
noget problem. Fordelen ved at have 2 katte er netop, at de har hinandens
selskab, og derfor ikke bliver ulykkelige af at være alene hjemme et døgn.
Sørg for at der ikke er noget de kan komme galt afsted med, f.eks. sluk for
stikkontakter, så der ikke sker noget hvis de tygger i ledninger og luk til
rum de ikke behøver være i, eller andet du selv kan komme i tanke om .

--
Hilsen Denise

Fra : Crazy Camilla

Dato : 18-09-04 18:37

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> rum de ikke behøver være i, eller andet du selv kan komme i tanke om .

Hej.

Jeg er enig med Denise. Et døgn er ikke noget problem. Hvis jeg skal noget
fra fredag eftermiddag til søndag eftermiddag kommer min mor om lørdagen
sidst på eftermiddagen. Jeg stiller ekstra mad og vand frem og sørger for en
ren kattebakke.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 19-09-04 00:25

> Okay, det er så lige længe nok, synes jeg. Et døgn uden tilsyn er max.
> i min verden. Det er for resten også hvad dyreværnsloven siger

Okay, det var jeg så til gengæld ikke klar over, at dyreværnsloven siger
sådan. Men nu har jeg vel prøvet det 5-6 gange inden for det sidste år.
Kattene er 2½ år nu, og de har som sagt hinanden. Alternativet var at de
blev passet hos mine forældre, men det stresser kattene enormt meget at
skulle flyttes til et nyt sted, de lader nemlig ikke andre komme tæt på ud
over os "mor" og "far.

Mvh

Emil

Fra : jytte

Dato : 18-09-04 23:37

"Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men kan de godt klare sig alene så længe??
>
> Eller burde jeg tage en taxa hjem om aftenen for at sove herhjemme om

Jeg har været væk ca. 2 døgn fra min kat, og det klarede hun fint. Godt med
vand og tørfoder som hun selv spiser, hun har sovet en god del af tiden, men
da jeg kom hjem skulle hun have nærkontakt af 3. grad og det fik hun
selvfølgelig også.
Jeg vil mene at det er forsvarligt nok at lade dem være alene op til 2 døgn.
en gang imellem, når de ellers har et godt liv.

Venlig hilsen
JytteJ

Fra : Bj@arne

Dato : 19-09-04 12:40

Som jeg oplever katte er menneskelig kontakt ikke en nødvendighed for at de
kan klare sig. Hvis man sørger for at der er mad nok og at der som tidligere
nævnt ikke er nogen ledninger med strøm i hvis de skulle kede sig og begynde
at gnaske i dem(som f.eks mine ledninger til højttalerne GRRRRR) kan man
blive væk en weekend. Så er der bare ingen garanti for hvordan
lejligheden/huset ser ud. Men KATTENE lider ingen nød sålænge der bare er
vand og mad nok. Det er det eneste som VIRKELIGT er vigtigt. Kattebakken er
kun vigtig hvis menneskene vil undgå lort og pis på gulvet. Jeg har selv 2
katte og de er både glade og tilfredse når bare de får deres mad 2 gange om
dagen. Hvis jeg skal afsted en weekend stiller jeg bare masser af mad og
vand ud til dem... og så løber de ellers bare rundt ude i det fri. Katte har
en uforlignelig evne til at tilpasse sig så hvis de pludselig skal være
alene et døgn er det absolut ikke noget der behøver at give grund til
bekymring, også selv om de ikke kan komme ud. Bare der er mad og vand.

Mange hilsner Bjarne