Skærme
Fijala 3554
Sony LCD - nogle erfaringer... ?
Fra : Sam

Dato : 17-09-04 17:39

Halløj

Har kig på på skærmen sony DELUXPRO SDM-HX93/B
http://displaysbysony.com/display/model.jsp?pCode=&pModelId=603&pMenu=bullets

Men inden jeg "springer til" vil jeg da lige høre om der nogle der har nogle
kloge kommentar til skærmen.
Den skal primært bruges til kontor programmer, og så naturligvis en smule
FPS spil, men ikke det vilde....

Mvh Sam

Fra : MG

Dato : 17-09-04 18:25

Bakker op om det samme spørgsmål, det er en meget meget flot skærm, har
kigget på samme model i 17 tommer udgaven et stykke tid, så hvis nogen har
erfaringer med 17 tommer udgaven er de meget velkomne til at give deres
besyv med.
Synes personligt at den er pænest i sølv udgaven.

Med Venlig Hilsen

Fra : Peter J

Dato : 17-09-04 19:33

"Sam" <sam.dyring@teliamail.dk> skrev

> [...]
>
> Men inden jeg "springer til" vil jeg da lige høre om der nogle der har

Hvor kloge mine kommentarer er, vil jeg helst ikke udstede garantier om. Men
da jeg for ca. et halvt års tid siden stod og skulle finde en 19" TFT-skærm
vaklede jeg meget mellem HX93/B og Samsung 193P, der begge (på det
tidspunkt) lå i samme prisklasse. Efter at have set de to skærme sat op mod
hinanden, var valget pludselig ikke så svært: Samsung 193P er Sonyen
overlegen hvad angår farvegengivelse og opdateringshastighed. Uanset hvor
meget jeg fx prøvede at justere Sonyen, blev meget mørke gråtoner umulige at
skelne fra hinanden. Det samme gjorde sig gældende med helt lyse / næsten
hvide toner. Sonyen er ingen dårlig skærm, men jeg synes ikke helt prisen
retfærdiggør ydelsen.

Da jeg ikke bryder mig så meget om den kraftige ramme omkring Sony'en, og
foden på Samsung'en er mere elegant, faldt mit valg på Samsung 193P. Det har
jeg ikke fortrudt siden. En (for mig) mindre ulempe er dog, at Samsung 193P
udelukkende kan justeres via software, og altså ikke med knapper på skærmen.

> Den skal primært bruges til kontor programmer, og så naturligvis en smule
> FPS spil, men ikke det vilde....

Som kontorskærm er Sony-skærmen sikkert ok, men jeg synes der er lidt for
meget slør på FPS-spil. Samsung 193P er ikke perfekt, men gør det efter min
mening væsentligt bedre.

Samsung 193P kan du finde test af her:
http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2024

MG kan evt. læse en test af Sony HX73,
http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/response-6_14.html og se om
han kan finde en sammenlignende test med Samsung 173P. Som du nok ved, kan
man ikke konkludere noget om 19" modellen ud fra en test af 17" modellen, da
de bruger forskellige paneler.

mvh
Peter

Fra : K.

Dato : 18-09-04 04:52

"Sam" <sam.dyring@teliamail.dk> wrote in message
> Halløj

Sony SDM-HS94P er kommet til landet.
Den var at finde på lager på edbpriser i sidste uge ,og er vist samme design
som SDM-HX93, men 94'eren er 12 ms .

Kan også fås i både sølv og sort.