Klipning af kløer???
Fra : Lykke Duelund

Dato : 17-09-04 17:09

Hej!

Nu er p-pillerne anskaffet... - de var ikke så dyre
som forventet. 128 kr. for et års forbrug, så har vi jo
massere af tid til at bestemme os i, om vi vil have
killinger eller ej.

Nu kommer der så bare lige endnu et spørgsmål:

Hvor ofte skal man klippe kløerne på en indekat?

Mvh Lykke

Fra : Stine

Dato : 17-09-04 17:58

> Nu kommer der så bare lige endnu et spørgsmål:
> Hvor ofte skal man klippe kløerne på en indekat?

> Mvh Lykke

Det er ikke nødvendigt at klippe kløer på en kat, de skal bare have gode
kradsemuligheder. Medmindre der er en race med specielle kløer.

Hvorfor vil du klippe kløerne?

Hilsen Stine

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 17-09-04 18:10

Stine skrev i en meddelelse...

> Det er ikke nødvendigt at klippe kløer på en kat, de skal bare have gode
> kradsemuligheder. Medmindre der er en race med specielle kløer.

Jeg klipper kløer på mine tre pelsdyr af to grunde:
1. De er indekatte og lige meget hvor meget de kratter i kradsetræer,
måtter, gulvtæpper, møbler m.m. så får de altså ikke slidt kløerne ned, og
2. Hvis jeg ikke klipper dem så ender deres skærmydsler med garanti ikke
lykkeligt hver gang.

Da Lykkes kat også er indekat vil jeg råde hende til at gøre ligesom mig.

Klip kløerne når du synes det er nødvendigt (det vil sige når katten
begynder at hænge fast i tæpperne eller at kradse dig uden at have lagt an
til det). Klip altid kun kløerne på forpoterne, kløerne bagtil skal katten
ok selv klare og noget skal den jo hænge fast med. Og nøjes med lige at
studse spidsen. Det kan godt være at du skal have klosaksen frem lidt
oftere, til gengæld er du helt sikker på aldrig at klippe for tæt på
blodårerne.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- vi har ophørsudsalg i butikken

Fra : Kate

Dato : 17-09-04 18:10

"Lykke Duelund" <tiger@driis.dk> wrote in

> Hvor ofte skal man klippe kløerne på en indekat?

Indrømmet, jeg klipper ikke mines klør. Faktisk har jeg kun klippet
Johans en enkelt gang og det var fordi han skulle til dyrlægen og have
foretaget en blodprøve og jeg ville ikke lade ham bedøve, men så for at
sikre mig at dyrlægen ikke skulle blive revet klippede jeg Johans klør.
Heldigvis viste det sig at være totalt unødvendigt for Joahn sad pænt
lænet ind til mig og mivede ynkeligt uden tanke for at rive eller bide

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : fam. Ager

Dato : 17-09-04 18:23

"Lykke Duelund" <tiger@driis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> killinger eller ej.
>
> Nu kommer der så bare lige endnu et spørgsmål:
>
> Hvor ofte skal man klippe kløerne på en indekat?

Hej!

jeg klipper kløerne på mine raggier ca. en gang om måneden, og det foregår
med kattene liggende afslappet på ryggen ... det er næsten for nemt ((-:

mvh. marie

Fra : Denise

Dato : 17-09-04 19:08

Lykke Duelund wrote:
> Hej!

> Hvor ofte skal man klippe kløerne på en indekat?

Hej
Jeg klipper kløerne når jeg synes det er nødvendigt. Det er nødvendigt, når
det begynder at gøre ondt på mig, når jeg kæler med mine Somalier (eller de
kæler med mig), for de skal altid ælte og klappe mig i hovedet og rede mit
hår. Og en syl på læben, kinden, næsen eller hovedbunden er godt nok noget
der kan få mig ud af sengen kl. lort om morgenen . Og ikke mindst for at
de ikke skal skade hinanden., når det går vildt for sig. Jeg har rimelig
respekt for øjenskader hos dem.

--
Hilsen Denise

Fra : Crazy Camilla

Dato : 18-09-04 12:51

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> de ikke skal skade hinanden., når det går vildt for sig. Jeg har rimelig

Hej.

Jeg ville gerne kunne klippe kløer på min Nudie, men det er desværre ikke
muligt, da Nudie ikke vil lade mig røre hende. Suk, det er bare endnu et
bevis på hvor dum jeg var, dengang jeg fik Nudie, for dengang vidste jeg
ikke hvor vigtigt det var at man vænnede killingen til at blive rørt ved
over hele kroppen.

Med venlig hilsen Camilla.