Hjælp - hjælp er helt sløv X.3
Fra : Henrik Jensen

Dato : 17-09-04 12:11

Hej

Hjælpefremviseren er gået i udu. Den starter ufatteligt sløv. Når jeg
skriver et søgeord kan den ikke engang vise bogstaverne så hurtigt som
jeg skriver dem (med tofinger-system). Herefter slutter programmet
pludseligt.

I "bibliotek er Mac-hjælp, airport, appleworks og applescript ikonerne
uklar, (modsat de andre programmer der viser ikoner i farver.

Hjælp har virket fint indtil for et stykke tid siden. Mig bekendt har
jeg ikke ændret i nogen opsætninger.

Jeg søgte hjælp til at prøve at forstå lidt mere af mappestrukturen i X,
efter nu at have brugt det i et halvt år. Det der underlige noget med
"hjemmemapper" og sådan noget snask, som jeg for øvrigt ikke syns hører
hjemme i en grafisk brugergrænseflade, men det er jo en helt anden
diskussion.

Jeg ved ikke, om det kan have noget at gøre med forsøg med Firefox, men
det beskriver jeg i en anden tråd.

--
Venlig hilsen
Henrik Jensen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-09-04 14:21

Henrik Jensen <spam@nej.dk> wrote:

> [...]
> uklar, (modsat de andre programmer der viser ikoner i farver.
>
> Hjælp har virket fint indtil for et stykke tid siden. Mig bekendt har

Det lyder som der er rod i cachen. Jeg havde selv et lignende problem
engang i vinters. Du skal slette den fil der hedder
~/Library/Caches/com.apple.helpui/TOCCache.plist
evt. hele mappen ~/Library/Caches/com.apple.helpui
hvor ~ er din hjemmemappe.
Der er lidt omtale af problemerne her:
<http://www.macattorney.com/panther.html#Anchor-Problems-21252>

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henrik Jensen

Dato : 18-09-04 06:40

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> ~/Library/Caches/com.apple.helpui/TOCCache.plist
> evt. hele mappen ~/Library/Caches/com.apple.helpui

Tak. det hjalp