Trådløs: minimum rækkevidde, alle protokol~
Fra : dk_sz

Dato : 17-09-04 12:01

Jeg har p.t. tænkt mig at købe en :
D-link DI-804HV (skal så også være tilkoblet et dsl modem og dele internet
adgang).
Det er med vilje jeg ik har valgt den trådløse version. Netværket der vil
bruge denne router består foriøvrigt af ca. 8 computere inkl. et par
switche.

Derudover skal jeg have noget med support for trådløs
(som udelukkende skal bruges for at teste diverse ting
- normaltvis vil strømstikket være hevet ud på den...).

Kan nogen komme med et foreslag der?
Den/det skal supporte alle 3? trødløse protokokker,
max sikkerhed...Og og og helst ik' for megen rækkevidde!

mvh
Thomas

Fra : dk_sz

Dato : 17-09-04 12:24

> Kan nogen komme med et foreslag der?

Læsende denne side:
http://compnetworking.about.com/cs/wireless/f/infrawireless.htm

Så er det eneste jeg behøver et Access Point som jeg så kobler til routeren?
(i det perioder jeg er interesseret i at have support for trådløs.)

Kan jeg så have 1 eller flere antal trådløse klienter koblet på samtidigt?
Kan AccessPoint+Router godt differenciere mellem de forskellige klienter?
(eller skal jeg have en trådløsRouter for det? Var hvad jeg først troede...)

mvh
Thomas