Lille Elvis er syg og taber sig
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 17-09-04 10:14

Hej
Vores hittekilling Lille Elvis må nu snart være ca. 9-10 uger, han var meget
skranter da vi fandt ham, han har dog taget på, men vi var ved dyrlægen med
ham for ca. 2 uger siden fordi han hostede, han havde en virus på lungerne
og fik antibiotika i 10 dage, det gik også fint i begyndelsen men nu efter
kuren er slut er han begyndt at nyse og hose igen, så han skal have en ny
kur. Samtidig med er han meget kræsen, han vil ikke spise killinge mad,
faktisk spiser han ikke så meget og han har tabt sig, selvom han sover meget
er han alligevel frisk nok til at lege med Pippi og de andre katte udenfor.
Men hvad kan jeg gøre, jeg er meget bekymret for ham, og jeg kan slet ikke
undvære ham nu. Har I nogen gode forslag så jeg kan give ham noget der kan
styrke hans immunforsvar, der jo ikke er så godt, fordi da vi fandt ham var
han omkring 3 uger og siden da har han ikke haft sin mor, han blev smidt ud
fra en bil, der så stak af, og efterlod ham på vejen. Her fandt vi ham så,
og tog ham til os. At han er en dyr kat, og koster i dyrlægeregning og
medicin, det er ligemeget, selvom vi ikke er milionære. Det vigtigste er at
han klare sig. Hjælp mig.

--
Mange hilsner
Alice

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 17-09-04 10:39

Hej Alice

Det er trist at høre at Elvis er syg, han har om nogen fortjent at kunne
nyde livet hos jer. Der er forskellige ting der kan hjælpe immunforsvaret
udover god kost, bl.a
Animastrath. Da han nu er en hittekat med en trist forhistorie må jeg
spørge om dyrlægen har testet ham
for FeLV/FIV ?, det er typisk i sådanne katte man ser de
sygdomme.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : PiaJ

Dato : 20-09-04 09:40

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> wrote in message
> [...]
> nyde livet hos jer. Der er forskellige ting der kan hjælpe immunforsvaret

Animastrath virkede rigtig godt på Muddi da hun i starten blev ved med at
være forkølet og fik gentagne penicillinkure. Efter en sidste tur på
klinikken sidste sommer hvor dr. Dyr ville aflive hende på baggrund af
mistanke for FIP, har hun det strålende, hendes lille tøndeformede krop
strutter af sundhed og livsglæde. (vægt godkendt af den anden dr. Dyr pga
særlige omstændigheder <G>)

:Pia

Fra : karsten klaaby

Dato : 17-09-04 11:31

> [...]
udenfor.
> Men hvad kan jeg gøre, jeg er meget bekymret for ham, og jeg kan slet ikke

Lyder lidt som min killing da jeg fik ham borstset fra han var lidt ældre,
han var staldkat før jeg fik ham..................efter en ormekur (som
dyrlægen mente han ville have godt af), forsvandt hans nysen og hoste og han
spiser nu en hel del, så tilsynesladende havde han orm (vi har ingen set).
Har din killing fået ormekur, ellers så prøv det.
Min svigermor fortalte at deres staldkatte også nyste en del når de havde
orm.......................

MVH Pia

Fra : Alice Trauelsen

Dato : 19-09-04 12:55

Hej
Ja, Lille Elvis har fået en ormkur, men måske skal han have en til, det
kunne være det hjalp. Og det med staldkatte vil jeg da også tag til mig, for
nu er Sydney og Pyrus også begyndt at nyse, de har dog været i nærhed af
Elvis, selvom det var udenfor. Måske skulle vi give hele banden en ormkur
eller måske kun dem der nyser. Hele banden er med Elvis 18 katte. De 17 bor
udenfor, nogle af dem holder til over i stalden andre går ind i det gamle
fyrrum, hvor vi har en kattelem og de kan gå ud og ind som det passer dem.
Men vi holder øje med og snakker med dem hver dag, vi har også navne og
kender hver enkelt. En del af dem har vi fået fordi folk har fortalt os, de
ellers skulle aflives, ja så er de endt her. Alle pigemiserne får p-piller
hver søndag, så har vi pigeaften, og de kommer hele banden, sometider er det
svært at forklare drengene at de ingen skal have ;)
I vil høre mere om hvordan det går med Lille Elvis.