Rollo og King og Melodigrandprix
Fra : Andrew

Dato : 12-05-01 18:05

Kan nogen fortælle mig igen, hvorfor Hr. og Fru Danmark stemte på netop dem
som vindere.
Jeg vil slet ikke begynde at fortælle jer hvad jeg mener om de to vovhunde,
det vil nok ikke falde i god jord, men kan nogle af jer KLOGE hoveder ikke
fortælle mig den dybere grund til at de om ca. 2 timer skal representerer
Danmark til Eurovisonens internationale MGP????????

:-?

And

--
gravhund-pølseskind-koklokke-avispapir-trylleformular-joystick-sportsvand-la
kridskonfekt-solbrillestel-sanex-Platinium-klovborg-lys-himmel-hullemaskine-

Fra : nikolaj borg

Dato : 12-05-01 18:17

"Andrew" <andvalen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Kan nogen fortælle mig igen, hvorfor Hr. og Fru Danmark stemte på netop
dem
> som vindere.

Der var en længere debat om det i forbindelse med det danske grand prix. Jeg
mindes at følgende grunde blev nævnt:

- flere af de andre numre var forholdsvist eksperimenterende (i dansk
GP-sammenhæng)
- nummeret lyder meget som deres radio-hits, og det skader jo aldrig at
vække minder.
- nummeret er slet ikke så ringe igen

Som sagt er det de grunde, jeg mindes blev nævnt i forbindelse med den
(lange) debat for et par måneder siden. Jeg _gider_ ikke ud i endnu en lang
debat om det nummer.

Hav en god aften - med eller uden MGP. Husk at du også kan høre MGP i
radioen, hvis det var noget. Kommentatorerne er ihvertfald bedre (funkshowet
m.m.)

/Nikolaj

Fra : Uffe Holst

Dato : 12-05-01 20:35

In an article of 12 May 2001 nikolaj borg wrote:

> Hav en god aften - med eller uden MGP. Husk at du også kan høre MGP i
> radioen, hvis det var noget. Kommentatorerne er ihvertfald bedre (funkshowet
> m.m.)

Ja, Søren Pilmark og hende medværten kalder jo nok ikke ligefrem den
optrædende for omvandrende tamponer.

Rusland var iøvrigt det hidtil mest interessante. Synd han sang på engelsk,
for det havde nok været bedre på et sprog, som han var bedre til.

Med hensyn til sprog, er det så bare mig, eller var Søren Pilmark
skoddårlig til det engelske. Medværttingen var okay.

Og nu spiller de ABBA...

--
Uffe Holst

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 12-05-01 23:18

"Uffe Holst" skrev:

> Rusland var iøvrigt det hidtil mest interessante. Synd han sang på
engelsk,
> for det havde nok været bedre på et sprog, som han var bedre til.

Helt enig! Og det holdt hele rækken igennem.

mvh. Lars

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-05-01 18:26

On Sat, 12 May 2001 19:04:51 +0200, andvalen wrote:

> Kan nogen fortælle mig igen, hvorfor Hr. og Fru Danmark stemte på
> netop dem som vindere.

1. TV reklamer (for deres plade - men alle deres sange lyder jo ens)
2. Radio (godt nok også andre sange; se 1.)

> men kan nogle af jer KLOGE hoveder ikke fortælle mig den dybere
> grund til at de om ca. 2 timer skal representerer Danmark til
> Eurovisonens internationale MGP????????

Schlager-festivalen er topmålet af dårlig smag?

[Derfor kan det jo stadig godt være underholdning...]

Mvh.

--
"Det rimer på 'idio', men det rimer da ikke på 'idiot'!" Adam Sjøgren
"Nej, nej, men det har jeg da heller aldrig sagt!" asjo@koldfront.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 12-05-01 18:41

"Adam Sjøgren" <asjo@koldfront.dk> wrote in message
> [...]
Sjøgren
> "Nej, nej, men det har jeg da heller aldrig sagt!"

Gramse? Uprockens historie -sørøvertiden? Kaptajn Klo / idio. Cool!

/Nikolaj

Fra : Karsten Olesen

Dato : 12-05-01 19:34

"Andrew" <andvalen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortælle mig den dybere grund til at de om ca. 2 timer skal representerer
> Danmark til Eurovisonens internationale MGP????????
____________________________

Pæne naturlige mennesker.
God trio, stemmerne er forskellige, men matcher.
I ørefaldende musik.
Teksten er som den slags musik OK.
Hel speciel letgenkendelig Rollo-sound...
Døgnfluerne som kunne lidt mere....
Og så er deres CD spækket med
gode glade melodier som er herlige
en sommerdag...

MVH

Fra : Uffe Holst

Dato : 12-05-01 20:26

In an article of 12 May 2001 Andrew wrote:

> Kan nogen fortælle mig igen, hvorfor Hr. og Fru Danmark stemte på netop dem
> som vindere.

De var kendte, fordi de havde haft et hit, der hed noget i retning af "Tag
buskerne af", som Hr. og Fru Danmark af uransagelige grunde åbenbart godt
kunne lide.

På den anden side, så er de nu igang med sang nr. 5, og indtil videre kan
det da kun blive bedre. Godt man hverken spilder tiden foran et fjernsyn
eller har været så hjerneskudt og købt billet til showet.

--
Uffe Holst

Fra : Finn Møgelmose

Dato : 12-05-01 20:50

Tag jer sammen og få et liv....

Finn Møgelmose
+45 40118011
finnm@privat.dk
www.xr2.subnet.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-05-01 21:17

On Sat, 12 May 2001 21:49:33 +0200, Finn Møgelmose wrote:

> Tag jer sammen og få et liv....

.... og det siger du?!

Mvh.

Fra : Andrew

Dato : 13-05-01 01:23

Hvis Rollo og King vinder det her!

Så har EUROPA ikke nogen SMAG!!!!!!!!!!!

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-05-01 22:35

On Sun, 13 May 2001 02:23:20 +0200, andvalen wrote:

> Hvis Rollo og King vinder det her! Så har EUROPA ikke nogen
> SMAG!!!!!!!!!!!

Ahh, _flertallet_ (af dem der gider stemme) har ikke... det er noget
andet

Mvh.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 12-05-01 23:07

Hej asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren)

>Ahh, _flertallet_ (af dem der gider stemme) har ikke... det er noget
>andet

Jeg sad i starten af GP og syntes kvaliteten var udmærket, men jeg
undrede mig over at udmærkede sange fra fx. Holland, Island og Israel
ikke fik flere stemmer. Faktisk så få at de vist slet ikke er med
næste år.

Og så kunne jeg ikke lide sangen fra Estland :(

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-05-01 18:18

"Lars Kim Lund"
> [...]
> undrede mig over at udmærkede sange fra fx. Holland, Island og Israel
> ikke fik flere stemmer. Faktisk så få at de vist slet ikke er med

Ja, det var faktisk mærkeligt. Især de to første, som ellers godt kunne have
appelleret til et bredt poppublikum. Der er selvfølgelig altid lidt korttids-
hukommelse med i det. Den første sang i konkurrencen vil sjældent kunne
gøre sig gældende, måske også fordi folk simpelthen bliver mere mod-
tagelige, efterhånden som de kommer ind i showet (og får bællet et par
fadøl).

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : John Thomsen

Dato : 18-05-01 10:40

On Sun, 13 May 2001 02:23:20 +0200, "Andrew"
<andvalen@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvis Rollo og King vinder det her!
>
>Så har EUROPA ikke nogen SMAG!!!!!!!!!!!

Smag er indiskutabelt; hver har sin egen, og kan naturligvis ikke
omfatte det hele....

Fakta er imidlertid, at flere af de toneangivende lande (!) mht.
musikproduktion, så som England, Tyskland, Holland, Spanien m.fl. har
udvist allermest interesse for "Never ever let you go!" som alle
steder regnes for dén der kommer til at køre helt vildt på sommerens
diskoteker.....

Mens der i Danmark sidder nogle Kloge-Åge'r og peger fingre ad "den
dårlige smag". Akkurat som med Whigfield for nogle år siden, og det
tog da også sin tid for Aqua at blive "stueren".

Brødrene Olsen havde heller "ikke en chance" og blev udråbt som
billigt crap, men jeg kan personligt konstatere, at dybt, dybt ind i
USA er den blev kendt og respekteret, og det er i sig selv en
sjældenhed for europæisk musik.

Så havd om vi pakkede vort små-fnidder af vejen og i stedet tog det
hele lidt positivt.

I det mindste kan vi glæde os over et utrolig flot show, som har
virkelig imponeret rundt omkring.

.....og som i høj grad har sat fokus på Parken som et oplagt
"Stoppested" for også de store koncert-turneer. Her i sommer kommer
Eagles til Europa, men ikke nærmere os end Berlin - måske fordi de
ikke vidste der ville være så go' en scene her byen....?

Venligst
John

Fra : Susan

Dato : 12-05-01 23:22

On Sat, 12 May 2001 19:04:51 +0200, "Andrew"
<andvalen@vip.cybercity.dk> wrote:

>Kan nogen fortælle mig igen, hvorfor Hr. og Fru Danmark stemte på netop dem
>som vindere.

Joh, jeg kunne heller ikke lide sangen da de vandt, men det var mest
fordi jeg syntes, at de kopierede deres gamle hit. Det gamle hit var
godt (ok så) men alle de andre lande kender jo ikke deres gamle hit,
så de er ikke belastede ligesom os andre.

Jeg kunne faktisk rigtig godt lide sangen fra Polen, og havde faktisk
set dem sammen med Estland i toppen. Hørte jeg galt da Polen var på
scenen ?

Jeg synes det er helt ok, at Danmark ikke vandt, og især, at det var
Estland, der løb med sejren.

Knus

Susan (der synes, at Aqua suckede for vildt)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-05-01 18:15

"Susan"
> Jeg kunne faktisk rigtig godt lide sangen fra Polen, og havde faktisk
> set dem sammen med Estland i toppen. Hørte jeg galt da Polen var på
> scenen ?

Det var ham, der smed jakken. Og så var der ikke mere show over det.

I stuen, hvor jeg så det, drejede alt under det nummer sig om korpigerne.
Det var de store sorte affaldssække med store kvinder i (og et enkelt
spinkelt nips). Det matchede ikke helt sangerens egen stil.

Jeg holdt med Frankrig. Niveauet var generelt /lidt/ lavere end sidste år
rent musikalsk, men franskmanden kunne i det mindste synge rigtig flot.
Jeg var glad for 2.-pladsen, men forstod faktisk ikke, at Estland vandt.
Nu har jeg hørt sangen lidt mere, men mener stadig ikke, at fremførslen
af sangen var tilstrækkeligt god.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Malene Hald

Dato : 14-05-01 21:32

> [...]
> Det var de store sorte affaldssække med store kvinder i (og et enkelt
> spinkelt nips). Det matchede ikke helt sangerens egen stil.

Enig. De korpiger var fuldstændigt malplacerede, men jeg syntes sangen var god,
og burde have haft flere point.

> [...]
> Jeg var glad for 2.-pladsen, men forstod faktisk ikke, at Estland vandt.
> Nu har jeg hørt sangen lidt mere, men mener stadig ikke, at fremførslen

Nej - men så du hvor sjovt de havde det?
Bortset fra det, gik verset over samme melodi som den slags soldater bruger når
de marcherer:)

Malene