PAS PÅ sejlervenner
Fra : Allan Schmidt

Dato : 15-09-04 20:57

(BÅDHANDLER ) .: Nordfyn Marina
jeg havde en aftale med Michael Nielsen ( Nordfyn Marina ) han skulle komme
og besigtige min båd for at få den i kommission. altså sælge den for mig
den aftale kom kun i hus ved at jeg desværre skrev under på en kontrakt for
ellers ville han ikke komme og se båden
som han sagde ordret ( jeg gider ikke ligge og køre forgæves ) er dette
bondefangeri eller er jeg bare en naiv mand

jeg havde aftalt et tidspunkt Mandag d 12 juli (mener jeg ) med Michael
hvor han skulle komme, det kunne jeg Desværre ikke overholde da jeg om
fredagen var sejlet til Samsø med nogle gode venner som var sejlet i en
Selco 18
min er en Grandezza 23... det blæste op i løbet af weekenden, og vi var
blæst inde og kunne ikke sejle nogen steder før om
Onsdagen
Nordfyn Marina ringer til mig samme dag som jeg skulle have mødt Michael og
spørger hvor min båd ligger
jeg fortæller med et smil i stemmen at jeg er blæst inde på samsø og
Desværre ikke er i min hjem havn
Michael bliver lidt sur i tlf. og skælder mig ud, for at jeg ikke havde
ringet og sagt undskyld over at vi er blæst inde... hvilket er fair nok, ???
men jeg havde virkelig andet at tænke på, jeg ringer til Nordfyn Marina da
jeg er kommet hjem, altså om Torsdagen
Michael kan lige pludselig først komme om 6 uger, ( han har meget travlt
lige nu ) for jeg havde jo ikke ringet til ham og sagt undskyld at jeg er
blæst inde, og så smider han røret på. ??? jeg ringer igen så annullerer
jeg vore aftale men det kan jeg ikke, siger han og fortæller at han slæber
mig i retten
jeg har tilbudt først 300.- til benzin eller diesel hvad ved jeg
senere ny aftale om besigtilse for så, at få ham til at sælge båden med ny
aftale
senere 1000.-
det korte og det lange er, at nu er jeg blevet stævnet af Advokatfirmaet
Søren Olesen 5450 Otterup
og skal i retten
Michael Nielsen vil have det fulde salær , som hvis han havde solgt min båd
( for ikke at have lavet noget som helst, han aner ikke hvordan min båd ser
ud ) men han vil have mine penge
altså kr. 6.250,00 + renter og omkostninger
DET BLIVER SKU SVÆRT FRA MIN SIDE OG ANBEFALE NORDFYN MARINA TIL ANDRE
findes der gode råd mod denne mand... eller er det hans forretnings
politik???
Med Venlig Hilsen
Allan Schmidt
OM Odense

Fra : Henning

Dato : 17-09-04 11:05

Vi har kun sagen fra den ene side.

Men jeg tror du godt kunne have håndteret det lidt bedre.
Jeg hader også at blive "brændt af" men havde nok ikke så drastisk handlet
som Nordfyn Marina.
Find for pokker en fornuftig løsning.

mvh

Henning

Fra : Bart Simpson

Dato : 17-09-04 15:06

> [...]
???
> men jeg havde virkelig andet at tænke på

Du kunne da godt ha' ringet og sagt at du var forhindret.... jeg hader også
at blive brændt af...

Derudover mener jeg også at Nordfyn marine kører for kraftigt frem... det
burde da være muligt at finde en løsning der tilfredsstiller begge parter.
(Dertil skal jo siges at 'vi' ikke kender hans udlægning af sagen).

Fra : Henning

Dato : 17-09-04 17:37

> [...]
> som han sagde ordret ( jeg gider ikke ligge og køre forgæves ) er dette
> bondefangeri eller er jeg bare en naiv mand..........................

hmm.

Jeg har fået en anden udlægning

Man skal være meget varsom med at hænge et firma ud på den måde.
Hvis det med garant er fuldt berettiget, så er det ok,

Men her tvivler jeg på at det er berettiget.

Måske skulle i begrave stridsøksen over en kop øl.

Med venlig hilsen

Henning

Fra : Pierre Jakobi

Dato : 18-09-04 02:50

TIDSRØVERI BØR ALTID STRAFFES

Du er for grov overfor Nordfyn Marina - som møder præcis op efter aftalen ,
men forgæves. Han kunne have brugt sin tid bedre i en kort sæson - end stå
til grin for dig. Skam dig! fordi du i dag nemt kunne have givet ham en
besked pr. trelefon - og skam dig også over han skal bruge mere tid til
retssager m.v.. Hvem skal ellers betale hans udgifter i denne sag end dig
som tidsrøver?- Alt i alt kan du ikke sætte "aben" over på hans skulder.
Betal og lær, man passer sine aftaler - og er en fin fyr der ikke bagtaler
en forhandler der er punktlig.
Og det kunne jo være Nordfyn Marina kunne bidrage med nogle oplysninger, der
heller ikke var særlig smarte og dermed ydeligere satte dig i bås - som
kværulant.
God vind og vær også akkurat i din navigasion til søs - som på land.

OG DU SPURGTE SELV OM DU VAR NAIV - JA! DET MÅ MAN SIGE. MEN TROR DU OGSÅ
VIL HAVE PENGE FOR DE TIMER OG AFTALER DU LAVET PÅ DIT JOB.

Pierre
M/S Sorte Sara

Arabisk ordsprog: Selvom hundene hyler - kører karavanen bare videre.

Fra : Alvin A. Bang

Dato : 18-09-04 08:11

"Allan Schmidt" skrev i en meddelelse
> (BÅDHANDLER ) .: Nordfyn Marina

> jeg fortæller med et smil i stemmen at jeg er blæst inde på samsø og
> Desværre ikke er i min hjem havn

Måske er det netop denne formulering, der gør at du ikke får den støtte du
håbede på. De skideballer du - som en anden skolepode - har fået er jeg helt
enig i. Når man kvajer sig kan man godt være en smule ydmyg.

> [...]
ser
> ud ) men han vil have mine penge
> altså kr. 6.250,00 + renter og omkostninger

Hvis du har fortalt hele sandheden er er der noget som ikke stemmer. Hvordan
kan du blive stævnet og hevet i retten på så kort tid idet hele miseren
begyndte den 12. juli (forudsat at det er 2004) efter dine egne oplysninger.
Nu ville jeg ikke gå i panik over denne fremgangsmåde - forudsat at du ikke
holder noget skjult - idet der umiddelbart ikke er belæg for at kræve det
fulde beløb. Forestil dig at en ejendomsmægler skal sælge et hus til 3
millioner og han - med smil i stemmen - bliver brændt af. Tror du så at de
kan kræve at få DKR 260.000.- fordi du ikke er mødt op til ÉN aftale om at
han skulle prisfastsætte dit hus.
Hvis det er korrekt at du har tilbudt ham DKR 1.000.- for ulejligheden og
han ikke har ville acceptere dette så er han da ikke ude efter en
"undskyldning" eller få sine udgifter dækket. Hvis vi antager at han har
anvendt 2 timer forgæves får han således DKR 500.- i timen hvilket er
rimeligt så burde han være dækket ind. Det at han går efter det fulde beløb
er nonsens han kan jo bare sælge din båd, men det vil han jo ikke, så derfor
har han selv fraskåret sig muligheden for at få den forventede indtægt -
dette under forudsætning af at du har fortalt hele sandheden.

Normalt kæmper jurister ikke kampe de ikke kan vinde så derfor er der et
eller andet der ikke stemmer - eller du ikke har fortalt os hele historien.
Set i "bagklogskabens ulidelig klare lys" hvordan kan du så overhovedet
finde på at skrive under på en kontrakt med et argument om at en eller anden
tilfældig mæler eller ikke gider køre op og se din båd.

MVH
Alvin

Fra : Allan Schmidt

Dato : 19-09-04 09:28

svar til alle jer der har haft interresse i at læse dette indlæg
jeg vidste godt at jeg ville få på hatte af nogle af jer... alt hvad jeg har
skrever er rigtigt... jeg tager det stille og roligt , med hensyn til
Nordfyns Marina.... vi ses i retten
Allan Schmidt

Fra : Alvin A. Bang

Dato : 19-09-04 18:52

> [...]
har
> skrever er rigtigt... jeg tager det stille og roligt , med hensyn til

Is i maven....du kommer aldrig i retten med mindre du har skrevet under på
en eller anden helt vanvittig kontrakt. Hvis det er tilfældet kan du jo få
en jurist til at kigge lidt på kontrakten. Der er ikke hjemmel til at pelse
dig endsige udforme en kontrakt, som kan "tørre" dig for det krævede beløb-
på det foreliggende grundlag. Hvis du vil gøre gruppen(mig) en tjeneste så
beskriv venligst forløbet i takt med at det udspilller sig. Ok det kan
betyde flere hug...men husk på at de slag, der ikke brækker rygge styrker
den!!!

Lur mig om du ikke snart - fra advokaten - får et tilbud om et kompromis på
ca. 3500.-. hvis dette sker så er det fordi de ved at de ikke kan vinde en
retsag på det foreliggende grundlag.

I øvrigt skal du have tak fordi du har advaret mig mod Nordfyns
Marine.....det er nu ikke første gang jeg hører noget skidt om dem!!!!!

MVH

Alvin

Fra : Allan Schmidt

Dato : 20-09-04 13:49

der er jo åbenbart flere der gerne vil vide hvad der sker i denne sag , så i
skal nok blive opdateret
AT VÆRE BLÆST INDE... ELLER IKKE AT VÆRE BLÆST INDE
( at være , eller ikke være )
det må være mit nye motto, tak til Nordfyn Marina for det
det havde jeg aldrig fundet på uden jer.....
Smiler

Fra : Steffen Skov

Dato : 20-09-04 23:04

> [...]
> ( at være , eller ikke være )
> det må være mit nye motto, tak til Nordfyn Marina for det
> det havde jeg aldrig fundet på uden jer.....

Tja - både og. Det er da en kedelig sag, men du har sgu "brændt i nælderne"
ved ikke at ringe til manden og aflyse aftalen. Så jeg kan sgu godt forstå
han er sur. Tænk hvis de fleste aftaler han laver ender på den måde, så er
der ingen forretning for ham. Du ringede vel hjem til Fruen og fortalte du
var BLÆST INDE og ikke kunne nå hjem og tage opvasken?
"Ring altid hjem og fortæl du er forsinket"
Hilsen
Steffen

Fra : Hans Olsen

Dato : 19-09-04 19:27

> [...]
har
> skrever er rigtigt... jeg tager det stille og roligt , med hensyn til
Hej Allan
Jeg føler med dig, jeg er helt sikker på du taler sandt, rigtig at du
har lavet en fejl, men når man har haft berøring med Michael Nielsen (
Nordfyn Marina )
er der bare NO MERCY, i stedet for en mindelig aftale.
Jeg har tidligere haft et indlæg, vedrørende Nordfyn Marina, OG jeg tør
ikke komme med flere udtalelser, da jeg er sikker på at blive overfuset
og truet med retssager, har prøvet det.
Gå bare på - du har ikke ret meget at miste - kun vinde.
Betal ikke hele beløbet godvilligt.
Hilsen
Hans Olsen

Fra : Søren Lund

Dato : 22-09-04 10:39

Hej alle.
Jeg har også en oplevelse med samme bådhandler, dog som køber, som jeg gerne
vil dele med jer andre.

For nogle år siden skulle vi købe båd for første gang og kiggede blandt
andet på nettet. Her finder vi vores drømmebåd hos Nordfyns Marine. Ringer
til manden og spørger hvornår vi kan besigtige båden, "Det skal i ringe og
spørge sælger om" hvilket jeg finder højst mærkværdigt da jeg forventer at
en bådmægler er repræsentant for sælger, og hermed viser båden frem. Vi
tager kontakt til sælger som i øvrigt var flink og reel.
Da vi har aftalt at vi vil købe og købssummen, ringer jeg til bilbogen og
her oplyser de at der ikke er nogle anfordringer (hedder det det) på sælger
+ båd. Men han har jo også "kun" haft båden i godt et år, og den tidligere
ejer kan jeg ikke støve op. Hmmm jeg ringer til Nordfyns Marine og spørger
pænt hvordan jeg står mht skjult restgæld, og om han har forsikring mod
sådan, "NU HAR JEG HANDLET MED BÅDE I 25 ÅR OG DET HAR ALDRIG VÆRET ET
PROBLEM" var svaret efterfulgt af surmulen. En samtale jeg meget hurtigt
afsluttede.
Jeg tilbød Sælger at vi kunne finde ud af en løsning hvor han ikke skulle
betale salær til Nordfyns Marine (udskyde salget 6 mdr.) men han ville gerne
af med båden og det var også ok. Det skal tilføjes at Nordfyns Marine
udfærdigede en salgaftale hvor der som standard stod at sælger hæfter for
skjulte fejl og mangler, samt at båden er fri og ubehæftet. (men er det 8% +
moms værd???)
Jeg kan godt forstå hvorfor Nordfyns Marine ikke selv vil vise bådene frem
hvis det er et problem at tøjle aggressionerne, men hvordan det kan blive
ved at gå i 25 år fatter jeg ikke. Folk taler da mere sammen i bådkredse en
de nogen andre steder eller hvad??? Ellers er NG da et perfekt talerør.

Nu da jeg står og skal sælge samme båd har jeg fået et brev ind ad døren fra
Nordfyns Marine hvor han tilbyder at sælge båden i kommission. Det grænser
da til spam eller hvad???

MVH
Søren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-09-04 12:52

Søren Lund skriblede og skrablede følgende:

> [...]
> kan blive ved at gå i 25 år fatter jeg ikke. Folk taler da mere
> sammen i bådkredse en de nogen andre steder eller hvad??? Ellers er

Ja, nyhedsgrupperne er et glimrende talerør. Men ofte er den slags indlæg
ret ensidige og unuancerede, fordi man udelukkende hører den ene part, og så
er det i realiteten ikke ret meget værd andet end sladder.

Angående besigtigelse af båden, kan det jo være, at sælger ikke ønskede, at
der kom fremmede på båden, uden hans medvirken, eller det kunne tænkes, at
det bare var mæglers politik, at han ikke tog fremmede med på båden. Ved du
overhovedet, hvad der er blevet aftalt mægler og sælger imellem?

Men hensyn til, om det er pengene værd med en mægler, så glemmer du flere
ting. Dels er det ikke alle mennesker, som kan finde ud af at ordene
finansiering, slutseddel, skøder og papirer til skibsregistret eller
bilbogen. Dertil kommer, at båden jo også bliver markedsført og annonceret i
diverse aviser og blade..

Samtidig har man en sikkerhed for, at mægler har pengene indtil, der er
meldt ok fra skibsregister og finansieringsinstitutter. Den sikkerhed har du
ikke ved privat handel. Det er heller ikke alle mennesker, som kan overskue
at gældsundersøge en båd. Sluttelig er der mange mennesker, som kun vil købe
båd gennem en mægler, netop af samme årsager.

Samtidig har en mægler et køberregister med adgang til en masse potentielle
købere rundt omkring i landet og hos andre mæglere. Det har man ikke som
privat sælger. Den slags koster altså også penge.

> Nu da jeg står og skal sælge samme båd har jeg fået et brev ind ad
> døren fra Nordfyns Marine hvor han tilbyder at sælge båden i
> kommission. Det grænser da til spam eller hvad???

Nej, det har intet med spam at gøre! Hvorfor blander du tingene samme på den
måde, det er lige præcis det, der gør, at værdien i dit indlæg falder
drastisk...

Han og alle andre kan ganske lovligt sende dig reklamer og tilbud, sålænge
det sker på din postadresse. Der står intet i markedsføringsloven om dette,
medmindre du står registreret på "robinson-listen" i folkeregistreret. Det
er et register for folk, som ikke ønsker direct mail og opkald fra
telefonsælgere. Men alligevel er det ikke nok, fordi det tilbud, du har
modtaget, er udfærdiget til dig personligt, og falder derfor uden for disse
regler. Hvis det er et problem, så kan du jo bare bede ham om at slette dig
fra hans kartotek.

Claus

Fra : Hans Olsen

Dato : 22-09-04 18:32

"Søren Lund" <meylundFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> de nogen andre steder eller hvad??? Ellers er NG da et perfekt talerør.
Hej
Det er faktisk samme oplevelse jeg havde, og sælgeren var ligeglad
med hvem der fremviste båden.

> [...]
fra
> Nordfyns Marine hvor han tilbyder at sælge båden i kommission. Det grænser

han gør det at han gennemlæser den blå avis, og skriver så et tilbud til
sælger med prisen udregnet fra salgsprisen i den blå avis.

Hilsen
Hans Olsen