Logonfejl / manglende tilladelse
Fra : Eigil

Dato : 16-09-04 19:10

Hej gruppe, jeg har et irriterende problem som jeg nu har bøvlet med i flere
dage. Jeg kan ikke komme i kontakt med de andre computere på et netværk (3
stk).
Jeg har TDC bredbånd, og adgang til dette via en D-Link router DI-604, ingen
problemer med interenettet.
Jeg kan se de enkelte computere, men hver gang jeg klikker for at få adgang
får jeg følgende fejlmelding:

\\PC2 er ikke tilgængelig. Du har muligvis iukke tilladelse til at bruge
denne netresource. KOntakt server adm. for at finde ud af om du har
adgangstilladelse.
Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende anmodet logontype på
denne computer

På alle computere er gæstekonto aktiveret, der er ingen password til adgang.

Hvad gør jeg forkert???

Eigil

Fra : Jens

Dato : 16-09-04 21:26

"Eigil" <eigil@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad gør jeg forkert???

Du har sikkert ingen kode på Administrator kontoen.

Mvh Jens

Fra : TS

Dato : 16-09-04 22:44

Hej
Jeg har samme problem med winxp pro. Der er kode på administrator
kontoen på begge computere (det er min almindelige brugerprofil der er
administrator. Jeg kan dele printere og 'shared documents' - men ikke
foldere og drev som jeg bruger den fremgangsmåde som MS foreskriver. Og
det både med simpel samt avanceret fildeling.
Findes der andet software som man kan bruge i stedet for det indbyggede
i MS? - noget med lidt flere og brugervenlig opsætningsmuligheder? Og
kan man i Windows sætte kode på dem vil logge ind?
Jeg vil gerne undgå at oprette en lokal dns server elelr bruge ftp adgang.

TS

Fra : Jens

Dato : 17-09-04 23:52

"TS" <nospam@tosch9.yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hej

Selv..

> Jeg har samme problem med winxp pro. Der er kode på administrator
> kontoen på begge computere (det er min almindelige brugerprofil der er
> administrator.

Nej.
Din brugerkonto er medlem af gruppen administratorer, det er ikke det samme
som at den er "Administrator", som er en indbygget konto som umiddelbart
skjules, når man installerer på en bestemt måde.

< Jeg kan dele printere og 'shared documents' - men ikke
> foldere og drev som jeg bruger den fremgangsmåde som MS foreskriver. Og
> det både med simpel samt avanceret fildeling.

Nej, for der er ingen kode på adminkontoen.

> [...]
> kan man i Windows sætte kode på dem vil logge ind?
> Jeg vil gerne undgå at oprette en lokal dns server elelr bruge ftp adgang.

Jowjow, hvis du lave en ftpserver, men det er nok lidt voldsomt hvis det er
til lidt landeling.
Hklik på "dennecomputer" - administrer - lokale brugere - brugere /Hklik på
administrator og angiv en kode.
Sæt kode på din egen konto hvis der ikke er kode på.
Del mapper som normalt.

På en anden maskine åbner du delingen, den spørger så om en kode, brug dit
login brugernavn fra delemaskinen, med tilhørende kode, og vælg husk
kode...... såre simpelt, medmindre du har installeret alskens unødigt
firewall som zoneballade eller andet.......

(Forstå mig ret, en firewall er ikke et program på en pc man bruger til
noget fornuftigt, men en boks mellem lan og internet.)

Mvh Jens

Fra : Jan Bachman

Dato : 17-09-04 02:41

>Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende anmodet logontype på
>denne computer

Hvis du logger ind som "Eigil" på din PC, så sørg for, at der på de
andre computere også eksisterer en konto, der hedder "Eigil", der har
adgang til ønskede ressourcer.

/Jan