Navn på misling
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 16-09-04 17:18

Hej Alle
Den evige beslutning... hvad skal de hedde.
De to piger i mit kuld har fået navne, og de passer perfekt til dem.
Det er Pippi Langstrømpe og Sørøver Sally, så temaet er denne gang
børnebogs-figurer.
Men så kommer problemet. Hvad skal den sort sølv dreng så hedde?
Af indkomne (og godkendte forslag) Oliver Twist og Orla Frøsnapper.
Ved første inskydelse syntes jeg faktisk slet ikke om at kalde ham Orla, men
nu har jeg tygget på det et par dage, og synes faktisk det er lidt sødt
Og hvad sker der så? jeg møder en maaaaasse modstand.... nogle synes
ligefrem det er synd at kalde ham for Orla

Er det mig der er helt ude på et sidespor? ærligt... må han ikke hedde Orla
Frøsnapper?

http://www.tendertribes.dk/billeder/navn.jpg
http://www.tendertribes.dk/billeder/navn1.jpg

Ligner han ikke en orla?
Hvis i har andre bud, så kom endelig med dem

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-09-04 17:34

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> writes:

> [...]
> http://www.tendertribes.dk/billeder/navn1.jpg
>
> Ligner han ikke en orla?
> Hvis i har andre bud, så kom endelig med dem

Jo på sin vis gør han, men også en Oliver Twist, og måske det sidste
mest. Taget i betragtning at det jo er en coonbamse, som af en eller
anden grund kun er bange for at gå glip af noget

Og sikke da nogle nullerputter *forelsket* Selvom jeg nu mest er til
katte som er ude over den værste lømmelalder...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Kaspar Kjærgaard

Dato : 16-09-04 17:46

Nina, Tender Tribes wrote:
> Hej Alle
> Men så kommer problemet. Hvad skal den sort sølv dreng så hedde?
> Af indkomne (og godkendte forslag) Oliver Twist og Orla Frøsnapper.

Gummitarzan!

KK

Fra : Kate

Dato : 16-09-04 18:21

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> wrote in

> Af indkomne (og godkendte forslag) Oliver Twist og Orla Frøsnapper.

Jeg ved at der er rigtigt mange katte som hedder Oliver, hvis det har
nogen indflydelse på dit valg. Da jeg valgte at kalde min Oliwer for
Oliwer, var det dyrlægen der puttede w'et ind for som hun sagde "...Årh
nej, endnu en"...jojo, for ca. 10-11år siden var det åbenbart et hit
blandt kattefolk
Ærligt talt synes jeg ikke at han ligner en Orla, men på den anden side
så lignede Mows vel heller ikke en Mowgli, selvom jeg synes navnet er
perfekt
Desværre har jeg ingen idéer på stående fod til hvad man kunne kalde
ham , jeg sidder faktisk og spekulerer på hvad drengen i Sørøver
Sally egentligt hed.......

Nårh jow...sangen kommer til mig...."Jeg går og hedder Frede, hvad
hedder du, min bror han hedder Filimus...." Nej, det går vidst slet
ikke. Nå, jeg var vidst ikke til megen hjælp

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 16-09-04 19:05

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Ligner han ikke en orla?
> Hvis i har andre bud, så kom endelig med dem

Neeeeeeeeeeeeeeej han ligner ikke en Orla *G* Har jeg jo sagt ;oP
Han ligner en Oliver Twist nå!
Eller hvad med Alfons Åberg
Eller Søren Brun
eller Hannibal
Jerry
Hugo (jungledyret)
Lille Virgil (fra Orla Frøsnapper)
Otto (er et næsehorn)
Pelle Erobreren
Samson (og Sally)
Snøvsen
Snuden
Viktor
Zappa

Hov gik lige i selvsving *G*

Lille Virgil så - er det ikk fint?

Knus
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-04 20:07

"Joan Frederiksen" <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> skrev i en meddelelse

> Eller hvad med Alfons Åberg
> Eller Søren Brun
> eller Hannibal
> Jerry
> Hugo (jungledyret)
> Lille Virgil (fra Orla Frøsnapper)
> Otto (er et næsehorn)
> Pelle Erobreren
> Samson (og Sally)
> Snøvsen
> Snuden
> Viktor
> Zappa

Fortsætter lige her:

Lillefod ( Fra landet for længe siden )
Paw ( Fra Paw i urskoven, tror jeg den bog hed )

Det var vidst lige, hvad jeg kunne komme på...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Pia Nave

Dato : 16-09-04 19:53

Nina, Tender Tribes wrote:

> [...]
> http://www.tendertribes.dk/billeder/navn1.jpg
>
> Ligner han ikke en orla?
> Hvis i har andre bud, så kom endelig med dem

Hvad med at kalde ham for 'Pias nye coonbamse' ?!?!
Nå, spøg til side
Jeg holder på enten Hannibal eller Oliver.....måske nok mest Hannibal -
det _er_ sg* da kært
Jeg mener....æhh...._næsten_ alt andet end Orla!

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia - der _endnu_ engang har tabt sit hjerte til en lille

Fra : Eva Schmidt

Dato : 16-09-04 20:35

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis i har andre bud, så kom endelig med dem

> Hilsen Nina
> www.tendertribes.dk

Bombi Bitt

Paddington

Jern Henrik

Mikkel From

Peter Pedal

Peter Plys

Lille Hiawatha

Jeg synes personligt, han er for sød til at hedde Orla *GG*

mvh Eva

Fra : Rune Zedeler

Dato : 16-09-04 20:59

Nu skal man ikke have særligt meget styr på sine Disney-klassikere for
at vide at Oliver er rød.
Derfor ville jeg nok vælge noget andet.

- men han ser nu sød ud

-Rune

Fra : Kate

Dato : 16-09-04 22:06

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> wrote in

> Nu skal man ikke have særligt meget styr på sine Disney-klassikere
> for at vide at Oliver er rød.

Okay, så har jeg ikke meget styr på mine Disney klassikere for det
anede jeg godt nok ikke
Godt det samme for hvad skulle jeg så ha' kaldt min Oliwer i sin tid,
han var klassisk stribet, for dem er jeg svært glad for

Fra : Rune Zedeler

Dato : 16-09-04 22:23

Kate wrote:

> Okay, så har jeg ikke meget styr på mine Disney klassikere for det
> anede jeg godt nok ikke

http://www.imdb.com/title/tt0095776/

En fortolkning af Oliver Twist, hvor Oliver er en kat.
Nu er det vel (forhåbentlig?!?!) velkendt at Disney ikke brød sig om
katte - og der er afaik kun to lange disneytegnefilm med "søde" katte i
hovedrollerne: Aristocats og Oliver&co. Derfor antog jeg, at "alle" i
dette forum kendte Oliver.

> Godt det samme for hvad skulle jeg så ha' kaldt min Oliwer i sin tid,
> han var klassisk stribet, for dem er jeg svært glad for

Oliver er rødstribet

-Rune

Fra : Kate

Dato : 17-09-04 15:55

> [...]
> om katte - og der er afaik kun to lange disneytegnefilm med "søde"
> katte i hovedrollerne: Aristocats og Oliver&co. Derfor antog jeg,

Ja, okay, jeg er nok speciel Nej, jeg ser ikke mange film, så jeg
anede intet om den film og må indrømme at jeg heller ikke vidste at
Disney ikke ku' li' katte.
Man lærer meget på internettet

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 17-09-04 08:52

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> Ligner han ikke en orla?
> Hvis i har andre bud, så kom endelig med dem

Hej Nina.

Jeg synes altså godt, at han kan hedde Orla .

Men ellers er her et par forslag:

Tom Sawyer
Huckleberry Finn
Harry Potter
Buster Oregon Mortensen
Emil fra Lønneberg
Robin Hood
Alfons Åberg
Bertram
Bølle-Bob
Hodder
Hodja fra Pjort

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : jytte

Dato : 17-09-04 09:14

> [...]

> Hilsen Nina
> www.tendertribes.dk
>
> Orla lyder da sejt, lige et navn til en han.
JytteJ

Fra : karsten klaaby

Dato : 17-09-04 11:25

klip> Af indkomne (og godkendte forslag) Oliver Twist og Orla Frøsnapper.
klip> Ligner han ikke en orla?

Orla er et rigtigt sejt navn...............og man kan næsten se den store
seje vamsede orla komme gående..........lader lige billedet stå et
øjeblik......................

Jeg går ind for Orla..........Oliver passer slet ikke til ham, som en anden
skrev, så er Oliver altså rød.

MVH Pia (og misserne Børge og Eigil)

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 17-09-04 12:10

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> Er det mig der er helt ude på et sidespor?

Ikke det, der ligner!

>ærligt... må han ikke hedde Orla
> Frøsnapper?

Det må han da i allerhøjeste grad!

> http://www.tendertribes.dk/billeder/navn.jpg
> http://www.tendertribes.dk/billeder/navn1.jpg
>
> Ligner han ikke en orla?

Jo, han gør, det er et rigtigt, rigtig godt navn til ham

MVH Mette

Fra : Britta Sørensen

Dato : 19-09-04 14:29

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> Ligner han ikke en orla?
> Hilsen Nina

Hej Nina,

han ligner da helt klart en slem lille Orla !!

Kald du ham nu hvad du har lyst til, hvis hans nye slaver ikke bryder sig om
det, finder de nu nok på et kæle navn til ham.

Mange hilsner Britta

---

Fra : PiaJ

Dato : 20-09-04 09:15

Jeg har ikke lige fået læst de andre forslag, men Orla er vel skurken i
bogen, så jeg synes han skal hedde Lille Virgil. Han ligner nemlig en rigtig
skarnsknægt! Suk..... hvorfor har jeg også sådan en vanartet kat der stopper
for alle nyindkøb!

:Pia

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-09-04 14:21

1.000 tak for jeres besvarelser og de super påfund af navne
Efter længere tids overvejelser, så er jeg kommet til konklusionen:
..... at jeg skal tænke noget mere over det

Kan simpelthen ikke blive enig med mig selv om hvad han er for en.
Hvis jeg skal beskrive ham, så er han køn, mega store fødder og en meget
heldig dreng. Synes ikke der rigtig der er de rigtige navne til ham.... hmmm
Nå, men jeg skal jo også bare have besluttet det inden stamtavlen skal søges

Tak for jeres hjælp
Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Ragna

Dato : 20-09-04 14:34

>Hvis jeg skal beskrive ham, så er han køn, mega store fødder og en
> meget heldig dreng.

Hvad med Lucky Luke? Ganske vist er det en tegneseriefigur og ikke en
decideret børnebogsfigur, men det kunne godt lyde som om navnet ville passe
til ham!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-09-04 17:31

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in message

> Hvad med Lucky Luke? Ganske vist er det en tegneseriefigur og ikke en
> decideret børnebogsfigur, men det kunne godt lyde som om navnet ville
> [...]
Han har faktisk heddet Lucky Luke helt fra starten. Men jeg kan så godt li'
de andre navne fra Lucky Luke. Ma Dalton, Ratata og Jolly Jumper... derfor
havde jeg besluttet at finde et andet navn til ham, så Lucky Luke navnet var
ledigt til et andet kuld. Det kunne være lidt sjovt at have et helt Lucky
Luke kuld.
Men det ender ski nok med at han bliver ved med at hedde Lucky Luke *G*

Nina