B.C. MIROKU kiggert
Fra : Jan Hurup

Dato : 12-05-01 17:55

Hej

Er der nogle der kan give et bud på hvad denne kiggert skal koste -

Der står følgende på den kikkert som er helt ny

jeg har evt også foto af den - som kan sendes til dk.binaer hvis det kan
hjælpe ?

B.C. MIROKU -Water proof - Mono tube - 4X40 - Fully coated - Nitrogen
filled - Image moving

og kan den passe i en sako montering

MVH

Jan Hurup

Fra : J Nielsen

Dato : 13-05-01 09:11

On Sat, 12 May 2001 18:54:41 +0200, "Jan Hurup" <jan@island-kite-team.dk>
wrote:

>Hej
>
>Er der nogle der kan give et bud på hvad denne kiggert skal koste -
>B.C. MIROKU -Water proof - Mono tube - 4X40 - Fully coated - Nitrogen
>filled - Image moving

200,- kr Max....

>og kan den passe i en sako montering

Sansynligvis... det afhænger af diameteren (25.4mm eller 30mm) samt frihøjde
over pibe og låsehåndtag.

--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : Jan Hurup

Dato : 13-05-01 12:12

hej igen

>Er der nogle der kan give et bud på hvad denne kiggert skal koste -
>B.C. MIROKU -Water proof - Mono tube - 4X40 - Fully coated - Nitrogen
>filled - Image moving

200,- kr Max....

Det var ikke meget - er der en begrundels for dette ??

>og kan den passe i en sako montering

Sansynligvis... det afhænger af diameteren (25.4mm eller 30mm) samt frihøjde
over pibe og låsehåndtag.

er ved at finde ud af dette

tak for hjælpen

jan hurup

jan@koien.dk
http://www.koien.dk

Fra : J Nielsen

Dato : 13-05-01 17:02

On Sun, 13 May 2001 13:11:32 +0200, "Jan Hurup" <jan@island-kite-team.dk>
wrote:

>hej igen

>200,- kr Max....

>Det var ikke meget - er der en begrundels for dette ??

Modellen er sandsynligvis over 20 år gammel og har næppe kostet over
kr 300,- da den var ny. Jeg har selv en på min salonriffel og jeg ville næppe
have betalt mere for en kikkert den gang.
Midt i halvfjerdserne blev landet nærmest oversvømmet af billige
sigtekikkerter. Jeg kan huske at jeg gav kr 180,- for en flunkende ny no-name
4x40 (den sidder forøvrigt stadig på min 22mag)
I dag vil de færreste nøjes med en fast forstørrelse kikkert på deres
jagtriffel og slet ikke en 4x40 - til en salonriffel derimod er den glimrende.

--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : Jan Hurup