class filer?
Fra : Dennis

Dato : 12-05-01 17:47

Hejsa

Nogen der kender en decompiler som kan åbne og redigere class. filer?
Jeg havde engang et program, men det var dosbaserede. Det skal helst
kunne bruges under Windows?

--
MVH

Dennis

Fra : Ole Nielsby

Dato : 12-05-01 20:37

Dennis" <Joshva@wanadoo.dk> skrev:

> [...]
> class. filer?
> Jeg havde engang et program, men det var dosbaserede. Det

Jeg har engang strikket en classfil-disassembler sammen som
led i et (aldrig fuldendt) JVM-implementeringsprojekt - men
den kunne ikke genskabe class-filerne fra de disassemblerede
filer.

Men det burde ikke være specielt vanskeligt at definere et
assemblerformat og skrive en assembler/deassembler.

Filstrukturen og instruktionsnavnene er givet i JVM-specifiationen;
tilbage er blot at opløse de symbolske referencer og evt. lave lidt
syntaktisk sukker så klassenavne, array-typer og parameterangivelser
bliver lidt mere "java-agtige" at se på, samt generere labels.

Á&f/ON

Fra : IB

Dato : 12-05-01 23:24

prøv http://njcv.htmlplanet.com/

Ib

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 12-05-01 23:31

Dennis wrote:

> Hejsa
>
> Nogen der kender en decompiler som kan åbne og redigere class. filer?
> Jeg havde engang et program, men det var dosbaserede. Det skal helst
> kunne bruges under Windows?

Tja, det kommer jo lidt an på hvilket niveau du vil redigere på. Der
findes en
del decompilers, som genererer Java og en bunke disassemblers, som
genererer bytecode i et eller andet format. Ellers er der jo
HEX-editors..

Du kan evt. lede videre herfra:

http://www.meurrens.org/ip-Links/Java/codeEngineering/

Jeg fandt lige denne decompiler/disassembler, som, om ikke andet,
lover en masse:

http://www.pcug.org.au/~mayon/

Ulrik Magnusson

--
"I am the eggman. They are the eggmen. I am the walrus. GOO GOO GOO JOOB"

beatles - 'I am the walrus', Magical Mystery Tour
Visit my home page: http://www.geocities.com/ulrikm

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 13-05-01 00:07

Dennis wrote:

> Nogen der kender en decompiler som kan åbne og redigere class. filer?
> Jeg havde engang et program, men det var dosbaserede. Det skal helst
> kunne bruges under Windows?

For dem, der gerne vil lære af andres programmer fandt jeg i øvrigt lige
dette vanvittigt interessante projekt - fra bytecode til UML (!):

http://www.meurrens.org/ip-Links/Java/codeEngineering/decomp.html#secDecompilersToUML

Jeg håber, jeg selv engang får tid til at bruge det..

Ulrik Magnusson

Fra : Lars

Dato : 13-05-01 12:45

Prøv jad, der kan hentes på følgende site:

http://www.geocities.com/SiliconValley/Bridge/8617/jad.html

Den er hurtig og rigtig nem at bruge.

/Lars