Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Galleri til fotostafetten
Fra : Jens Bruun

Dato : 16-09-04 14:15

Jeg har flikket et hurtigt Coppermine-galleri sammen til vores bundne
opgaver/fotostafet på adressen http://usenet.fotolog.dk. Det fungerer
således:

- De enkelte uger har fået hver deres album
- Albums er navngivet "Uge xx: [emne/opgave]"
- Album-logo for afsluttede uger er det udvalgte "vinderbillede"
- Nyeste albums vises først

Det er selvfølgelig muligt at lægge egne bidrag op. Der gælder følgende:

- Login som "stafet" med password "knipseri"
- Kun ét billede må uploades pr. album
- Billede kan kun uploades i ikke-afsluttede albums, dvs. for aktuelle og
førstkommende uge
- Angiv titel på billedet i feltet "Title"
- Beskriv evt. billede og teknik i feltet "Description"
- Angiv fuldt navn i feltet "keywords"
- Når deadline udløber for aktuel uge (midnat mellem fredag og lørdag),
lukkes for yderligere uploads til albummet
- Når "vinderbillede er udpeget, vælges dette som album-logo for relevante
album

Husk at poste et indlæg med link til eget billede, når der oprettes en
"resultattråd" i nærværende gruppe (sker torsdag aften).

Jeg opretter nyt, åbent album, så snart jeg bliver gjort opmærksom på næste
opgave/emne. Husk, vi har hele tiden to åbne emner, så der er to uger til at
fotografere sit bidrag.

Jeg har efter bedste evne lagt tidligere ugers bidrag ind i galleriet, men
mangler max 's billeder fra de første to uger.

Retningslinier for fotostafetten/den bundne opgave:
http://www.fotolog.dk/dk-fritid-foto/fotostafet.htm

Kommentarer/forslag modtages med glæde.

--
-Jens B.

(sidst opdateret 15. september 2004)

Fra : Erik W.

Dato : 16-09-04 16:04

"Jens Bruun" skrev i news:cic3kj$1urb$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har flikket et hurtigt Coppermine-galleri sammen til vores bundne
> opgaver/fotostafet på adressen http://usenet.fotolog.dk. Det fungerer
> således:

Det var da en god idé Jens, og det ser skide godt ud. Men hvad gør vi når vi
skal diskutere indkomne billeder. Gør vi det på samme måde med at præsentere
hver vores billede med et direkte link til billedet?

Mvh Erik

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-09-04 16:43

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message

> Det var da en god idé Jens, og det ser skide godt ud. Men hvad gør vi
> når vi skal diskutere indkomne billeder. Gør vi det på samme måde med
> at præsentere hver vores billede med et direkte link til billedet?

Ja, det vil jeg foreslå. Galleriet er bare ment som et fælles arkiv og så er
der den fordel, at der kan kommenteres i galleriet på samtlige billeder uden
for de aktive perioder.

Som sagt foreslår jeg, at vi bare benytter galleriet som arkiv, og linker
til konkrete billeder i galleriet, når vi diskuterer billederne her i
gruppen. Hvis du vælger at vise EXIF-info til et billede, står der også en
URL, der linker direkte til billedet. Denne kan så meget let kopieres over i
indlæg her i gruppen.

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-04 23:00

> [...]
> URL, der linker direkte til billedet. Denne kan så meget let kopieres over

Hej Jens og alle i gruppen

Jeg har netop uploadet et billede
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-28 til galleriet.
Jeg anvender selv coppermine og har heller ikke problemer med min
hjemmeside. Jeg synes dit initiativ er godt.

Med venlig hilsen
Henrik Aaen

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-04 06:07

"Henrik Aaen" <haa-at-gvdnet-dot-dk> wrote in message

> [...]

> Jeg anvender selv coppermine og har heller ikke problemer med min
> hjemmeside. Jeg synes dit initiativ er godt.

Hej ng
jeg har trukket billedet tilbage. Det opfyldte ikke betingelserne for at
være med (det var fra i someer)
Henrik

Fra : Erik W.

Dato : 17-09-04 08:02

"Henrik Aaen" skrev i news:414a70a2$0$310$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> jeg har trukket billedet tilbage. Det opfyldte ikke betingelserne for at
> være med (det var fra i someer)

Til gengæld er det et rigtigt godt billede.

Mvh Erik

Fra : Mikael

Dato : 16-09-04 16:12

> Jeg har flikket et hurtigt Coppermine-galleri sammen til vores bundne
> opgaver/fotostafet på adressen http://usenet.fotolog.dk.

Hej Jens

Når jeg prøver at komme ind på adressen får jeg følgende fejlmeddelelse:
Notice: Undefined index: debug_mode in D:\Galleri for
dk.fritid.foto\include\functions.inc.php on line 96
Fatal error :
There was an error while processing a database query

Hilsen
Mikael,

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-09-04 16:39

"Mikael" <m.kristensen_fjern_@grafisk.dk> wrote in message

> [...]
> dk.fritid.foto\include\functions.inc.php on line 96
> Fatal error :
> There was an error while processing a database query

Sorry. MySQL driller. Skulle være OK nu.

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 16-09-04 21:33

Jens Bruun wrote:
> Jeg har flikket et hurtigt Coppermine-galleri sammen til vores bundne
> opgaver/fotostafet på adressen http://usenet.fotolog.dk. Det fungerer
> således:

Meget fint Jens.
Jeg lovede vist på et tidspunkt at strikke noget sammen i PHP / Mysql,
og gik også i gang med det, men blev så pludselig arbejdsramt, så er
ikke nået videre med det, så hvis Coppermine løsningen virker fint, så
er det perfekt, da jeg ikke lige regner med at få tid det første stykke tid.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com