Hund bed øre af kvinde
Fra : Tommy

Dato : 16-09-04 12:48

http://ekstrabladet.dk/visArtikel.iasp?pageID=263152

Hmm...... Hun burde være gammel nok til at vide at man ikke går hen til
hunde der er bundet. En sådan hund vil per instink altid føle sig truet
eller i det mindste usikker.
Så det fis med at den evt. skal aflives kan de sgu godt pakke væk igen.

Hilsen Tommy

Fra : Tjinca

Dato : 16-09-04 14:17

"Tommy" <no@replyatall.com> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/visArtikel.iasp?pageID=263152
>
> Så det fis med at den evt. skal aflives kan de sgu godt pakke væk igen.

Fuldstændig tosset at aflive hunden!!!
Især hvis den var i snor, og stod afbundet, hvilket det kunne tyde på.

Tjinca
....der selv i sin barndom er blevet bidt alvorligt 2 gange, fordi hun bare
ikke kunne holde nallerne for sig selv, over for et par hunde der stod
bundet.

Fra : Karina

Dato : 16-09-04 14:59

> [...]
>eller i det mindste usikker.
>Så det fis med at den evt. skal aflives kan de sgu godt >pakke væk igen.

Hvorfor f..... kan folk ikke forstå, at man ikke skal snakke med en hund der
står bundet og som man ikke kender???
Bare det, at de overvejer at aflive den gør mig sgu sur. Det var ikke
hundens skyld... Men alligevel er det altid den som kommer til at være
syndebuk.

Hilsen

Karina

Fra : Mus

Dato : 16-09-04 15:31

Prøve at diskuttere hundebid i dk.politik ;o(
Der findes alle dem som mener kamphunde bør forbydes og at hunde mere eller
mindre skal spæres inde eller helt forbydes.
Herinde er de fleste af os heldigvis enige om at det er nonsens .

Men husk det er ekstrabladet, der skriver det og dem skal man ikke altid tro
helt på.
Jeg tror nu ikke der er fare for hunden.

Her i byen har vi for et stykke tid siden oplevet et barn kravle under
dobbelt-hegn og ind til en lille hingst. Han blev bidt og trampet på. (ikke
alvorligt) Straks var hesten vild og ond. Ingen har stillet spørgsmål ved,
hvad et tre årigt barn laver helt alene i byen og der skal lige siges at
marken ligger lige op af en vej hvor der er pænt mange biler.
Nu er der sat skilte op om at man ikke må gå ind til hestene - men helt
ærligt det hjælper ikke et treårigt barn der ikke kan læse.

Så hvem ved om det ekstrabladet skriver er korrekt - nogle gange er folk
helt urimelige.

LN

Fra : Allan

Dato : 16-09-04 21:12

Det er selvfølgelig tragisk, at hun kom så galt afsted, men hvis hun har
haft bare nogle få watt i pæren, var hun nok ikke gået hen til en afbundet
hund.
Mht. det med aflivningen, så er politiet jo selv hundekendere, så lad os
håbe, at det ikke sker (hvis hunden ellers er helt normal).

Fra : Verner

Dato : 16-09-04 21:23

On Thu, 16 Sep 2004 22:12:08 +0200, "Allan" <ako@mail.sonofon.dk>
wrote:

>(hvis hunden ellers er helt normal).

En hund der bider totalt umotiveret kan da ikke kaldes normal !

Verner

Fra : Lykke

Dato : 16-09-04 22:04

"Verner" <Verner@post.dk> skrev i en meddelelse

> En hund der bider totalt umotiveret kan da ikke kaldes normal !
>
> Verner

Vis kvinden har de tilbøjeligheder med at gå til fremmede hunde, burde hun
tegne sig en løsøre forsikring.

Poul

Fra : Verner

Dato : 16-09-04 22:17

On Thu, 16 Sep 2004 23:04:21 +0200, "Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

>burde hun tegne sig en løsøre forsikring.

ROFL...

Verner

Fra : Tommy

Dato : 17-09-04 06:57

"Verner" <Verner@post.dk> wrote in message

> En hund der bider totalt umotiveret kan da ikke kaldes normal !
>
> Verner

En hund der står bundet, op af en mur uden mulighed for flugt vil til hver
en tid føle sig presset. Nogle mere end andre. Det kommer an på hundens
sind. En hund der bliver trænet normalt, er familiehund derhjemme og
fungerer normalt i hverdagen vil i en sådan situation have lige så stor
tilbøjlighed til at bide som en hund der er trænet til bidearbejde. Det er
et rent overlevelses instinkt der træder til i en sådan situation. Mennesket
indeholder de samme basale instinkter hvis vi føler os truet på livet. Vi
vil nok ikke lige bide øret af men vil opføre os irrationelt på hver sin
måde.
Jeg har tit min hund sat af ved Kvickly og en enkelt gang sagt til nogle
børn (10-13 års alderen) at de ikke skulle gå hen til hunden og generelt
andre hunde når de står bundet. Jeg er dog rimelig sikker på at vores hund
ikke vil bide hvis hun bliver tiltalt i den situation men risikoen er der
ALTID.

Så en hund der er bundet op af en mur og den bider hvis nogen kommer for tæt
på er helt normal.

Hilsen Tommy

Fra : Mus

Dato : 17-09-04 07:19

> [...]
> ALTID.
>
> Så en hund der er bundet op af en mur og den bider hvis nogen kommer for

Og hvis hunden endda er blind, så vil den jo måske endnu føle sig endnu mere
udsat.

Men hvorfor man så placerer en blind hund uden for en butik alene forstår
jeg så ikke helt. Det må da være meget ubehageligt for hunden.
Men det er en helt anden problemstilling og fratager ikke de personer der
går hen og snakker med fremmede bundne hunde deres personlige ansvar.

LN

Fra : Louise

Dato : 19-09-04 09:59

> En hund der bider totalt umotiveret kan da ikke kaldes normal !
>
> Verner

Nej, Verner, det har du ret i. Men en hund, der står bundet og ikke
kan komme væk og føler sig truet har en glimerende motivation. Det er
hunde vi har med at gøre; ikke små forprogrammerede pelsklumper man
kan slukke for. Dét har mange mennesker bare svært ved at fatte.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 19-09-04 10:44

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hunde vi har med at gøre; ikke små forprogrammerede pelsklumper man
> kan slukke for. Dét har mange mennesker bare svært ved at fatte.

Det ville nok kræve en længere forklaring, for at konstatere, om hunden bed
umotiveret. For som vi jo alle ved, så er vores smil, og endnu værre
tandsmil, for os mennesker noget sødt, som vi gerne vil se. Men hunden
lægger en ganske anderledes betydning i det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Verner

Dato : 19-09-04 17:29

On Sun, 19 Sep 2004 11:44:02 +0200, "Benny Mortensen 9380"
<wrapup1@kittymail.com> wrote:

> [...]
>tandsmil, for os mennesker noget sødt, som vi gerne vil se. Men hunden
>lægger en ganske anderledes betydning i det.

Var der ikke noget med at hunden var blind ?

Verner

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 20-09-04 12:46

> Var der ikke noget med at hunden var blind ?
>
> Verner

Aner det ikke. Har kun læst det samme indlæg.

M.V.H.....Benny..

Fra : JSC

Dato : 17-09-04 12:30

"Tommy" <no@replyatall.com> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/visArtikel.iasp?pageID=263152
>
> Hmm...... Hun burde være gammel nok til at vide at man ikke går hen til

Det er naturligvis for dum at gå hen til en hund der er bundet. Samtidig bør
hundeejere, som har hunde med et ustabilt temperament ikke lade dem stå
bundet uden opsyn!!

Jeg har selv haft "fornøjelsen" af at få et tandsæt i den ene balle, da jeg
passerede en bundet hunde i 1-1½m afstand.

/Jørgen

Fra : ST

Dato : 18-09-04 18:23

> [...]
>
> Hilsen Tommy
>
> Alt i alt en meget dårlig ide, at sætte sin hund uden for en forretning
som Kvickly med mindre man bare skal besøge kiosken eller bageren, jeg
undrer mig konstant når jeg ser den samme hund stå udenfor "store" butikker
efter jeg har handlet i en halv time eller mere- det sker faktisk at hunde
er forsvundet når ejeren kommer ud. Så luft hunden først - køb ind senere,
hvis det drejer sig om store indkøb. Parker hunden med omtanke, ikke tæt på
vognbåsene og ikke i solen om sommeren. Det burde være grundlæggende viden
for en hundeejer, men ser desværre ind i mellem disse situationer.
hilsen Bullers overforsigtige mor