Sikkerhed på en FTP server
Fra : J.K.

Dato : 16-09-04 12:18

Hej gruppe

Jeg har kavet en FTP server hvor familien kan se lidt billeder. Har oprettet
bruger via mit FTP program. Begge disse er med brugernavn og adgangskode.
Men hvordan er sikkerheden på dette. Er det normalt god nok sikkerhed eller
kan alle og enhver komme ind på FTP server.

Hilsen
Jk

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-09-04 12:59

On 2004-09-16, J.K. <gruppe@xxxknudstrup.info> wrote:

> [...]
> Men hvordan er sikkerheden på dette. Er det normalt god nok sikkerhed eller
> kan alle og enhver komme ind på FTP server.

Det er fint. Forudsat at du vælger rimelige passwords.
Hvis du skal være lidt tinfoil hat agtig, så overvej at man ikke kan uploade
til samme dirs som man kan hente fra da du ellers kan blive brugt til
midlertidigt lager for alverdens ting.

Da du ikke har særlig meget båndbredde er den mulighed vist mere teoretisk end
den er reel, og man skal jo også lige finde dit brugernavn/password først,
så mon ikke det går!

Thomas