Sluger jeres hunde maden?
Fra : Tjinca

Dato : 16-09-04 07:56

Har I lagt mærke til om jeres hunde sluger eller tygger deres mad, når de
spiser?

2 af mine sluger simpelthen deres mad, mens den ene tygger hver eneste lille
godbid eller tørfoderpille hun får.

Jeg har altid betragtet det som ganske usundt at de sluger maden, men nu
faldt jeg pludselig over noget amerikansk hundelitteratur der skriver, at
langt de fleste hunde sluger det meste af deres mad.

Tjinca

Fra : HENRIETTE LUND LARSE~

Dato : 16-09-04 10:16

"Tjinca" <tjinca10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har I lagt mærke til om jeres hunde sluger eller tygger deres mad, når de
> spiser?

Hvis det er rigtigt lækkert bliver det slugt ! Hvis det "bare" er tørfoder
bliver det tygget rigtig godt...

> Jeg har altid betragtet det som ganske usundt at de sluger maden, men nu
> faldt jeg pludselig over noget amerikansk hundelitteratur der skriver, at
> langt de fleste hunde sluger det meste af deres mad.

Hvis hunden ikke får mavesmerter eller andre fordøjelsesproblemer er det vel
ok ?

Mvh Henriette

Fra : Bo Christensen

Dato : 16-09-04 10:35

> Har I lagt mærke til om jeres hunde sluger eller tygger deres mad, når de
> spiser?
Vores berner bruger nærmest fortænderne til at kaste maden u-tygget ned i
gabet,
det er kun når ting er for store til at sluge at de bliver tygget
/bo

Fra : Peter

Dato : 16-09-04 12:06

> [...]
> faldt jeg pludselig over noget amerikansk hundelitteratur der skriver, at
> langt de fleste hunde sluger det meste af deres mad.

Hvis det har noget med kylling at gøre, stegt eller kogt, bliver det slugt,
skålen slikket, gen-slikket og gen-slikket, til bunden bliver nærmest slidt
gennemsigtig.

Peter

Fra : Angele

Dato : 16-09-04 14:12

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i melding

> [...]
slugt,
> skålen slikket, gen-slikket og gen-slikket, til bunden bliver nærmest

Er det sånn hos dere også?!

Det skal også sies at hundene mine er meget lydige når det er kyllingbiter
som belønning!

Hilsen Anja

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 16-09-04 17:32

Hej Tjinca

"Tjinca" <tjinca10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har I lagt mærke til om jeres hunde sluger eller tygger deres mad, når de
> spiser?

Min hund tygger maden også selvom det er noget andet end tørfoder.

Du tror ikke de sluger deres mad fordi de tror de andre vil spise den? Hvis
jeg var dig ville jeg måske prøve at give dem mad et stykke fra hinanden (
vel og mærke hvis du synes det er et problem ).

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Kasper Larsen

Dato : 16-09-04 18:35

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:cicf5o$2cc5$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> jeg var dig ville jeg måske prøve at give dem mad et stykke fra hinanden (
> vel og mærke hvis du synes det er et problem ).

tja, jeg har fået det indtryk at alle dele af hundefamilien, fra den
tammeste skødehund til den vildeste dingo, sluger deres mad. Det er vel bare
naturligt for dem, ligesom de stadig tramper græsset ned inden de skal sove.

Kasper

Fra : Tjinca

Dato : 17-09-04 11:51

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:cicf5o$2cc5$1@news.cybercity.dk...

> Du tror ikke de sluger deres mad fordi de tror de andre vil spise den?

Havde det så været en af mine små Papilloner, ville jeg måske tro du havde
ret, men her er det netop min store Tervueren der sluger, hun som intet har
at frygte fra de to små. I øvrigt har de alle tre fra hvalpestadiet lært
ikke at jage hinanden væk og stikke hovederne i andres madskåle, før der er
"ledigt". ...en ting man skal passe på med, når man går fra sin egen mad.
Alt efterladt mad er hundemad!

Anyway, det gør for så vidt ikke noget, hvordan de vælger at æde deres mad,
min begrundelse for at stille spørgsmålet, var blot om det er udbredt og
naturligt, som det fremgik af bogen.

Tjinca

Fra : Rasmus

Dato : 18-09-04 13:07

> [...]
> faldt jeg pludselig over noget amerikansk hundelitteratur der skriver, at
> langt de fleste hunde sluger det meste af deres mad.

Vi har en gravhund (han) og lab (tæve), og gravhunden nærmest indhalere sin
mad, selv om lab´en aldrig har gjort mine til at tage hans mad, bliver den
slugt, medmindre det er for store stykker, så er han jo tvunget til at
tygge. Lab´en derimod spiser stille og roligt, også selv om gravhunden er
meget intereseret i hendes mad.

Fra : nusta

Dato : 20-09-04 06:41

"Rasmus" skrev d. 18-09-04 13:07 dette indlæg :

> [...]
> slugt, medmindre det er for store stykker, så er han jo tvunget til at
> tygge. Lab´en derimod spiser stille og roligt, også selv om gravhunden

Den ene af vore Chihuahuaer sluger også hendes mad selvom de bliver
fodret i hvert sit rum. Det er også ok hvis ikke hun får så pokkers ondt
i maven af det. Derfor begyndte vi i godt vejr at sprede hendes mad ude
på græsplænen og i dårligt vejr at blande vand i hendes foder så
tørkostpillerne svømmer rundt. Nu bruger hun mere tid på at spise og hun
får ikke ondt/luft i maven.

Hilsen Dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens Dammand

Dato : 05-10-04 21:40

> Har I lagt mærke til om jeres hunde sluger eller tygger deres mad, når de
> spiser?

Jeg har 2 tæver. 1 lab på 10 år og 1 gravhund på 4 år.
Når der bliver sagt ''værsgo'' stiller gravhunden sig op og kigger forundret
på labben de ca. 10 sek. det tager at sluge sin mad, inden den selv går over
og spiser sin mad pænt og nydeligt.

Nu er det så vi er spændte om det gentager sig, da vi skal have en ny lab om
6 uger.

/Mogens

Fra : Mor Karen

Dato : 06-10-04 11:02

Hej

Vores lab sluger også maden, dvs når det ikke er tørkost for så bliver der
hentet et stykke ad gangen og spist før man henter det næste.
Hun er 15 mdr så jeg tror det ligger til racen.
Held og lykke med den nye om 6 uger.

Lonnie og Karen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-04 12:47

"Mor Karen" <morhagen@sol.dk> wrote in message
> [...]
> hentet et stykke ad gangen og spist før man henter det næste.
> Hun er 15 mdr så jeg tror det ligger til racen.

Vores gør det samme med tørkosten, henter en mundfuld ind i stuen og spiser
den der, derefter ud efter en ny mundfuld.

--
mvh/rg. Christian