Kedelig overskrift på Google-søgning
Fra : Martin Petersen

Dato : 16-09-04 07:10

Jeg har denne tdc-sitecenterhjemmeside med info om romanen "Indtoget i
Kautokeino":

http://www.sitecenter.dk/martin_petersen/indtogetikautokeino1/

Når man søger i Google præcis på denne titel (med anførselstegn), finder
den fint siden, men skriver det sådan her:

------Googlecitat--------------------

Advarsel!
.... Communicator. Hvis du besøger dette Websted uden først at opgradere
browseren,
kan det medføre ustabilitet. "Indtoget i Kautokeino". ...
www.sitecenter.dk/martin_petersen/indtogetikautokeino1/ - 20k - Cached
- Lignende sider

--------Googlecitat slut------------------

Og man ønsker jo ikke ligefrem at ADVARE besøgende om at gå ind på
siden, vel?
Hvordan kan man få Google til at skrive noget andet?

Når jeg med ctrl-klik får kildekoden på siden frem, kan jeg ikke finde
den citerede advarsel i kildeteksten. Hvor dælen kommer det fra?

I YAHOO - står der lige så pænt:

--------yahoocitat------------

http://www.sitecenter.dk/martin_petersen/indtogetikautokeino1
En forfatters hjemmeside med bibliografi, omtale af aktuelle bøger og
links til relevante oplysninger om litteratur og historie. ... Links til
"Indtoget i Kautokeino" " Kærlighed i modlys" ... Via "Links til
Indtoget i Kautokeino" i menu'en kan man finde henvisninger til den
historiske virkelighed bag denne ...
www.sitecenter.dk/martin_petersen/indtogetikautokeino1 - 40k - Cached -
More pages from this site

--------yahoocitatslut----------

Det ku' da være dejligt om der var én der havde et bud ...?

v.h
MartinP

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-09-04 08:01

Martin Petersen wrote:

> [...]
> browseren,
> kan det medføre ustabilitet. "Indtoget i Kautokeino". ...

Det er noget tekst, som TDC's web-server har fodret Google's robot
med, deres server mener tilsyneladne, at Googlebot er en forældet
browser.

TDC har det syndrom, at alt deres teknologi, skal være det sidste
nye fra microsoft, og de tar' ingen hensyn til, at der findes mange
millioner Internetbrugere med ældre hard- og software.

Løsningen er, at du får hostet dit web-site hos en ISP, med et mere
realistisk forhold til bagudkompatibele teknologier.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-09-04 08:28

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>
> Løsningen er, at du får hostet dit web-site hos en ISP, med et mere
> realistisk forhold til bagudkompatibele teknologier.

Tak.
Og øv.
v.h
Martin

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 16-09-04 09:47

In article <1gk78xk.19g8bglic1i68N%xmartinmarius@petersen.mail.dk>,
xmartinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) wrote:

> Tak.
> Og øv.

Du skulle i det mindste prøve at klage. De kan da ikke have fyret _alle_
kompetente medarbejdere endnu, og jeg ved der er nogen ganske
intelligente folk imellem. Selv i kundeservice vil jeg tro det
forekommer.

Jeg ville gå TOTALT AMOK hvis jeg havde en website hos en udbyder, og
udbyderen så manipulerede mine data på nogen som helst måde inden de
blev sendt til en browser, uanset om brugeren var en Google-bot, Mærsk
McKinney Møller (s sekretær) med IE, Erik med en gammel Netscape på OS
9, eller en Linux-haj med Lynx.

Check din abo.aftale om de mener de har lov til det. Og selv hvis de
mener de har, så overvej alligevel at klage, og hvis ikke de lystrer,
(og din side i øvrigt er privat - hvilket det lader til) så klag til
forbrugerrådet/styrelsen/ombudsmanden/hvaddetnuhedder. Dataforvanskning
af enhver art er en ALVORLIG ting.

Når du så har fået ret og erstatning, så find en anden udbyder.

-Lasse

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-09-04 09:59

Lasse Hillerøe Petersen wrote:

> [...]
> blev sendt til en browser, uanset om brugeren var en Google-bot, Mærsk
> McKinney Møller (s sekretær) med IE, Erik med en gammel Netscape på OS

Tja TDC har i flere år indsat flg. java-script i slutningen af
brugernes hjemmesider:

<!-- Nedenstående indsat af TDC Internet for at måle trafikken samtidig
med at brugeren er 100% anonym. Koden må ikke sættes ud af funktion,
kopieres, eller ændres. -->

<script type="text/javascript">
if (!eval(navigator.onLine == false)) {
var TDCjsURL="http://home.inet.tele.dk/home_jsinclude_maaling.js";
document.write('<script type="text\/javascript" src=' + TDCjsURL +
'><\/script>');
}
</script>

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-09-04 10:42

In dk.edb.mac, Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]

> <!-- Nedenstående indsat af TDC Internet for at måle trafikken samtidig
> med at brugeren er 100% anonym. Koden må ikke sættes ud af funktion,

Og jeg går så ud fra du ikke har forstået det der står i kommentaren.

Jeg går ud fra det står et sted i deres abonnementsaftale, at de har
lov til det, ellers bør man naturligvis klage.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-09-04 11:53

Jonas Voss wrote:

> Jeg går ud fra det står et sted i deres abonnementsaftale, at de har
> lov til det, ellers bør man naturligvis klage.

Nej ikke i den abonnementaftale jeg indgik med TDC i 1995, men de
har sikkert sendt en e-mail til den postkasse som jeg aldrig har
brugt, hvor de har har ændret abonnementsaftalen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 16-09-04 13:50

In article <nn3o12-0m2.ln1@zaphod.verture.net>,
voss@null.dk (Jonas Voss) wrote:

> Og jeg går så ud fra du ikke har forstået det der står i kommentaren.

Det er faktisk egentlig ret overflødigt at det står der, for footeren
indsættes af serveren undervejs, så man _kan_ ikke ændre det.

> Jeg går ud fra det står et sted i deres abonnementsaftale, at de har
> lov til det, ellers bør man naturligvis klage.

Spørgsmålet er jo om deres abonnementsbetingelser er lovlige. Det burde
de ikke være. Hvorfor skal Martin tvinges til at reklamere for TDC med
deres logo nederst? Jeg kan forstå at man skal acceptere bannerreklamer
på sine sider hvis man anvender gratis webhostingløsninger, men ikke når
man betaler for det. Når der så ovenikøbet som her indsættes tekst som
kan siges at miskreditere siden ("kan medføre ustabilitet") så er det at
gå langt over stregen. Hvis TDC betragter det som "en service" så bør de
nøjes med at give den til dem som beder om det.

-Lasse

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 16-09-04 16:52

Lasse Hillerøe Petersen <lhp+news@toft-hp.dk> wrote:

> [...]
> gå langt over stregen. Hvis TDC betragter det som "en service" så bør de
> nøjes med at give den til dem som beder om det.

Var det ikke en god ide at henvende sig til TDC om dette? Det kunne være
rart at vide, hvorfor TDC vil måle trafikken til Google, og dernæst med
hvilken ret TDC forbyder brugeren at ændre eller slette koden.

--
Bob- purge Plus

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-09-04 20:01

Robert J. Widenmann <mariPLUSbob@PLUSadsl.dk> wrote:

> Var det ikke en god ide at henvende sig til TDC om dette? Det kunne være
> rart at vide, hvorfor TDC vil måle trafikken til Google, og dernæst med
> hvilken ret TDC forbyder brugeren at ændre eller slette koden.

Tingene blandes vist sammen nu.
Scriptet:
---------------------
[...]
--------------------
som indsættes på private websider på TDC serverne, har jo ikke noget med
den øvrige problematik at gøre.

At TDC finder det nødvendigt, at måle trafikken på de enkelte websider,
finder jeg helt naturligt.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-09-04 20:54

Preben Bødker Nielsen wrote:

> At TDC finder det nødvendigt, at måle trafikken på de enkelte websider,
> finder jeg helt naturligt.

Det kan de da gøre ved hjælp af logfilerne.

Det pågældne script har kun det formål, at TDC ønsker at besøgene på
deres kunders hjemmesider, skal tælles med på en eller anden liste
over, hvilke danske domainer der har flest besøg...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 17-09-04 10:07

In article <1gk84x4.9dkmibc433wkN%spam@events.dk>,
spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> [...]
> </script>
> --------------------
> som indsættes på private websider på TDC serverne, har jo ikke noget med

Det har det da. Det er da ikke Google der har indsat kommentaren om
"Hvis du besøger dette Websted uden [IE, så sker der måske noget
ubehageligt]", men TDC's webserver, som jo laver noget browserafhængigt
serversidegymnastik inden den afleverer siden. Det er også derfor jeg
siger at hvis TDC i misforstået godhed mener de yder en ekstra service,
så bør de gøre dette valgfrit.

Jeg har for øvrigt kigget på HTMLen til Martins side, og der står ikke
noget om at man ikke må ændre eller slette - naturligt nok, for det kan
man ikke. Men hvis man fx henter siden med håndholdt HTTP:
telnet www.sitecenter 80
GET http://www.sitecenter.dk/martin_petersen/indtogetikautokeino1/
HTTP/1.0
Host: www.sitecenter.dk

så får man ganske rigtigt en udgave hvori der står at man skal smutte
omkring Microsoft eller Netscape for at få nyeste version. "Hvis du

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-09-04 13:12

> [...]

> omkring Microsoft eller Netscape for at få nyeste version. "Hvis du
> besøger dette Websted uden først at opgradere browseren, kan det medføre

Som sagt har jeg mailet til Kundeservice og spurgt og ikke de kan gøre
noget.
Skal nok gi' lyd hvis det lykkes
Martin

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 17-09-04 16:29

In article <1gk9gij.1f3mtbdunyrh3N%xmartinmarius@petersen.mail.dk>,
xmartinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) wrote:

> Som sagt har jeg mailet til Kundeservice og spurgt og ikke de kan gøre
> [...]

I mellemtiden har jeg fundet ud af (ved at læse en anden tråd), at der
er forskel på sitecenter sider og "almindelige" sider, så man har
åbenbart et valg. Sitecenter bruger noget specielt software og kan
nærmest betegnes som en slags CMS (content management system); så
muligvis er den besked der gives om browsere bare en integreret del af
det system (Netopia?) der bruges. Så du kan altså muligvis slippe for
dit umiddelbare problem, hvis du har mulighed for at lægge dine websider
et andet sted end sitecenter.

-Lasse

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-09-04 17:26

> [...]

> det system (Netopia?) der bruges. Så du kan altså muligvis slippe for
> dit umiddelbare problem, hvis du har mulighed for at lægge dine websider

Det er en korrekt antagelse, TDC's Sitecenter er et CMS-system for
dem der slet ikke vil rode html og udformningen af hjemmesiden.

Som TDC-kunde kan du også få plads på en af deres home-sersvere, her
vil så selv skulle lave din hjemmeside helt fra bunden af...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-09-04 21:13

> [...]

> Som TDC-kunde kan du også få plads på en af deres home-sersvere, her
> vil så selv skulle lave din hjemmeside helt fra bunden af...

Ja, det er to fsk. ting. Jeg er alt i alt godt tilfreds med Sitecenter -
har fundet en skabelon der er ok til mit behov, og vil da under ingen
omstændigheder ændre det nu hvor der ligger så meget - og hvor det hele
er linket sammen, adresser lagt ud osv.
(Har i øvrigt OGSÅ en hjemmeside på deres "home-server")
I øvrigt har jeg opdaget at man godt KAN lægge html-koder ind i
sitecentersidernes tekstfelter ...
v.h
Martin

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-09-04 21:37

Martin Petersen wrote:

> [...]
> (Har i øvrigt OGSÅ en hjemmeside på deres "home-server")
> I øvrigt har jeg opdaget at man godt KAN lægge html-koder ind i

Du kan med et program grabbe hele din hjemmeside, hvor du får alt
med, og med en WYSIWYG html-editor kan du så fjerne TDC's skrammel
fra siderne, og så har du en ægte hjemmeside, som du kan ligge på en
hvilken som helst web-server.

Det du lige nu har liggende på TDC's Sitecenter, er jo låst til det
pågældne CMS-system, du har ikke selv en kopi, og hvis du en dag
skulle ønske at bruge en anden ISP, så må du opgive alt det arbejde
du gennem årene har lavet på siden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-09-04 09:07

> [...]

> pågældne CMS-system, du har ikke selv en kopi, og hvis du en dag
> skulle ønske at bruge en anden ISP, så må du opgive alt det arbejde

Tak skal du have.
Jeg kan godt se det og har skrevet mig dit forslag bag øret.
Men hvad er det for et program der kan "grabbe det hele"?
v.h
Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 18-09-04 09:31

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Jeg kan godt se det og har skrevet mig dit forslag bag øret.
> Men hvad er det for et program der kan "grabbe det hele"?
> v.h
> Martin

De fleste FTP-klienter. Bruger selv InterArchy, som er rimeligt
avanceret
<http://interarchy.com>
M.

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-09-04 09:59

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> De fleste FTP-klienter. Bruger selv InterArchy, som er rimeligt
> avanceret
> <http://interarchy.com>
> M.

Takker!
MP

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-09-04 12:00

> [...]

> kompetente medarbejdere endnu, og jeg ved der er nogen ganske
> intelligente folk imellem. Selv i kundeservice vil jeg tro det

Fint. Nu har jeg brokket mig, og vi får at se hvad der sker.
Tak.
v.h
Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-09-04 12:00

> [...]

> kompetente medarbejdere endnu, og jeg ved der er nogen ganske
> intelligente folk imellem. Selv i kundeservice vil jeg tro det

Og: Det gælder åbenbart alle eller mange sitecentersider:

http://www.google.com/search?q=+site:www.sitecenter.dk+advarsel+communic
ator&hl=en&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&filter=0