2 pc'ere på bredbånd
Fra : Lervad

Dato : 15-09-04 22:11

Hej jeg har en computer på bredbånd, og jeg vil gerne have min anden pc på
også, men hvad kræver det?

Den har netværkskort. Er det nok at købe en ekstra IP-adresse hos TDC, og
købe en switch???

eller skal der mere til??

---

Fra : Esben Tærsker

Dato : 15-09-04 22:22

Lervad wrote:
> [...]
> også, men hvad kræver det?
>
> Den har netværkskort. Er det nok at købe en ekstra IP-adresse hos TDC, og

Der skal mindre til... Et ekstra netkort i "serveren" og et krydset
netværkskabel, og du burde kunne klare dig.
Søg lidt på nettet om "NAT", "masquerading" og "deling af
internetforbindelse", eller spørg igen...:)

/Esben

Fra : Bo Andersen

Dato : 16-09-04 05:23

"Esben Tærsker" <esben@[fjernes]essers.dk> skrev i en meddelelse

> Der skal mindre til... Et ekstra netkort i "serveren" og et krydset
> netværkskabel, og du burde kunne klare dig.
> Søg lidt på nettet om "NAT", "masquerading" og "deling af
> internetforbindelse", eller spørg igen...:)

Hvilket betyder at "Serveren" skal køre for at få den anden PC'er på nettet.
Altså begge computere skal startes hvis man kun vil surfe på PC nr.2

Min løsning vil være at købe en router med 4 ports switch, f.eks.
Så sætter du dit bredbånd i "WAN" stikket og de to PC'ere
i "LAN" stikkene så er der bredbånd på begge PC.
Med router-løsningen behøver du IKKE en ekstra IP.
+ Hvis du får en ven på besøg, så plugger du bare ham i
routeren så er han også på nettet og LAN.
+Du får også firewall og andre gode sager med en router.
-Bo Andersen-