hjælp min kat er syg
Fra : P.v.S

Dato : 15-09-04 22:01

Håber nogen kan hjælpe

Min kat på 4 år er blevet syg. Han kaster op hele tiden.

Jeg troede det var det nye foder jeg havde købt til ham (hair and skin) han
ikke kunne tåle.

Så ringede til Royal Canin, hvor jeg forresten fik alle tiders service (nyt
foder anden type)

Han har nu fået det nye, der gik 5 min så røg det op igen.

Er der nogen der ved hvad han muligvis fejler, og hvad man kan gøre.

Han virker ikke syg (på nær han sover en hel del, men det er jo også klart
når han ingen næring når at få)

Der er ikke orm i opkastet, og hans afføring er fast!

Håber nogen derude kan hjælpe, da jeg ikke kan lide at se mit lille pus syg.

Pia

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 22:25

"P.v.S" <pvs@SPAM.mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er ikke orm i opkastet, og hans afføring er fast!
>
> Håber nogen derude kan hjælpe, da jeg ikke kan lide at se mit lille pus

Hvad sker der, når du fodrer med det katten hidtil har været vant til?

Hvis den stadig kaster op, er der uden tvivl noget helt galt.

Når det ikke er noget katten plejer at gøre, så slipper man ikke uden om
dyrlægen.

Opkastninger, det lyder som om din kat har mange af dem lige pludselig,
medfører hurtigt et stort væsketab.

Når foderet ryger op få minutter efter det er kommet ned, er der afgjort
noget galt, der ikke kan behandles med husapoteket og kogt torsk med ærter.

Tina

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 16-09-04 01:25

Som en allerede har skrevet, så prøv at foder katten med det som den har
været vant til. Hvis det også ryger op, eller katten ikke vil spise det, så
er der helt sikkert noget galt. Så vil et besøg hos dyrlægen straks, være en
rigtig god idé.

Mvh

Emil

Fra : jytte

Dato : 16-09-04 15:15

Hej Pia
Har du skiftet foder brat ? Det tåler de ikke så godt, man skal blande lidt
af det nye foder i den gamle, over en periode på 7-14 dage.

Vh.
JytteJ

Fra : Stine

Dato : 16-09-04 17:54

Hej Pia.

Virker katten ellers syg: feber, nedtrykthed, sover meget oa.?

Hvis ikke kan det være en hårbolle som sidder fast et sted i
fordøjelseskanale, faktisk kan den sidde helt oppe i halsen. Så hvis dette
et tilfældet ville jeg prøve med kattemalt.

Jeg har selv haft en kat der fældede meget og fik dette råd af min dyrlæge.
Men det kan kun bruges, hvis katten ikke viser andre tegn på sygdom!

Lad os endelig hvide, hvad der sker med missen.

Hilsen Stine