ang. gule plader
Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 15-09-04 21:55

Hej gruppe
Lige et par spørgsmål ang. de i øjeblikket så populære gule nummerplader.
Jeg ved at misundelsesafgiften først er gældende når bilen er registreret 1.
gang efter en bestemt dato, men gælder dette den første registrering i
Danmark, eller den første registrering i det hele taget? Med andre ord,
køber man en bil i tyskland fra 96 og sætter gule plader på, skal man så af
med misundelsesafgift oven i vægtafgiften?
Hvad med kravene til varerummets udformning etc, ændres de med
tilbagevirkende kraft, eller kan man idag importere en Porsche 928 fra
Tyskland og lave den om til pick up på gule plader?
Med venlig hilsen
Anders Olesen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-09-04 07:43

[8260]Anders Olesen wrote:
> [...]
> det hele taget? Med andre ord, køber man en bil i tyskland fra 96 og
> sætter gule plader på, skal man så af med misundelsesafgift oven i

Nej - det er første registreringsdato i oprindelseslandet der er gældende

> Hvad med kravene til varerummets udformning etc, ændres de med
> tilbagevirkende kraft, eller kan man idag importere en Porsche 928 fra
> Tyskland og lave den om til pick up på gule plader?

Frit fra "hukommereen" - varerummet skal være mindst 1,2 m langt målt 0,6 m
over varerummets gulv, med lukkede bagdøre/klap.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 16-09-04 16:15

> Nej - det er første registreringsdato i oprindelseslandet der er gældende

ok, det lyder da interressant. Så er udvalget jo i sagens natur noget
større.
Mvh
Anders O