Klage til 3
Fra : Kristian

Dato : 15-09-04 19:25

Har lige sendt denne klage til 3... er vi bare uheldige eller er andre ude
forlignende situationer med 3 ?

Til rette vedkommende.

Vi købte 2 af jeres telefoner fredag d. 27 august og jeg må indrømme at jeg
har fortrudt det lige siden.

Inden vi købte dem ringede vi ind til kundeservice fordi jeg ville høre om
SE Z1010 telefonen kunne måle sig med min daværende Nokia6600 telefon og jeg
fik beskeden og det var overhovedet ikke noget problem. Den havde alle de
funktioner jeg normalt brugte i min hverdag. På baggrund af dette beslutter
jeg mig for at købe Z1010 telefonen selvom den på det tidspunkt var en meget
dyr telefon i sammenligning med jeres andre telefoner. Og der vil jeg nu nok
mene at hvis jeres kundeservice medarbejdere går ind i diskusioner om
forskellige telefoner burde de vide hvilke funktioner en Nokia telefon
generelt har til sammenligning med jeres telefoner. Min Z1010's kalender
funktion mangler mange funktioner i forhold til min Nokia, kameraet tager
ikke lige så skarpe billeder, den kan næsten ikke indeholde nogle beskeder i
indbakken. På min Nokia havde jeg på et tidspunkt over 500 beskeder i min
indbakke uden problemer overhovedet.

Da vi købte dem fik vi ingen information i 3 butikken i Lyngby om at videoer
fra SAS ligaen endnu ikke var understøttet af Z1010 telefonen, det fandt vi
først ud af bagefter da vi ringede til kundeservice for at klage over den
manglende funktionalitet.

Til at starte med virkede erotik delen heller ikke fra Z1010 telefon, kun
den del af erotik med mænd !! EroticClub virker stadig ikke selvom den inde
i kvitteringer har trukket 15 kr. 2 gange grundet mine forsøg på at få den
til at virke.

Inde i 3 butikken i Lyngby da vi købte telefonerne virkede kassesystemet
ikke engang ordentlig så han var nød til at lave en kvittering pr. telefon
da den ikke kunne slå flere telefoner ind på samme regning. Og desuden
startede han med at glemme billaderen så den røg på en 3 kvittering. Dette
har så skabt 3 posteringer på vores kontoudtog i banken. Kontoudtog koster
også penge og derfor burde i have nogle kassesystemer i jeres forretninger
som rent faktisk virker ordentligt og efter hensigten.

Grunden til at vi kørte helt til Lyngby for at købe telefoner var fordi at
Z1010 telefonen ikke var på lager hos nogle af jeres forhandlere i nærheden
af Køge. Og desuden tænkte vi at de i 3 butikken sikkert havde mere
ekspertise omkring jeres egne telefoner.

Da vi så kommer hjem skynder vi selvfølgelig at sætte begge vores telefoner
i opladeren så vi snart kunne komme til at afprøve dem. Vores Nec616 telefon
virkede med det samme og kom på netværket men på Z1010 telefonen skrev den
inaktivt simkort. Vi ringede derfor til 3 kundeservice for at høre hvorfor
den ene ikke virkede når den anden gjorde. Der fik vi den besked at det
kunne godt tage et par dage før det virkede og han spurgte så om vi ikke
havde fået det af vide i butikken. Det kunne jeg jo kun svare nej til.

Jeg undrede mig nu stadig gevaldigt over at den ene virkede når den anden
ikke gjorde og sad og nærlæste kontrakten. Pludseligt så jeg at simkort
nummeret på kontrakten ikke var identisk med det simkort nummer der stod på
konvolutten som simkortet havde ligget i. Jeg ville derfor ringe til
kundeservice igen men klokken var lige blevet lidt over 8 om aftenen og i
havde derfor lukket.

Lørdag morgen skyndte jeg mig derfor at ringe til kundeservice igen og
forklarede at jeg havde bemærket at simkort nummeret ikke passede, hun
rettede derfor simkort nummeret til og telefonen virkede straks efter jeg
havde slukket og tændt den igen. Så det var jo meget rart at jeg kunne komme
til at kigge lidt mere på funktionaliteterne i min telefon.

Der var en del problemer med at min telefon gik i stå i forsøg på at indlæse
sider på 3 portalen og jeg ringede derfor flere gange til kundeservice og
klagede hvor de hver gang bad mig slukke min telefon og tænde den igen.
Herefter virkede det igen i en kort periode.

Yderligere var der problemer med at det baggrundsbillede jeg lagde på min
telefon hele tiden blev ved med at forsvinde. Istedet kommer der en hvid
baggrund med en sort prik og det er ikke muligt at vælge et andet
baggrundsbillede. Jeg blev bedt om at slukke og tænde telefonen og hver gang
afhjalp dette problemet.

Alle disse fejl og sluk-tænd telefonen bliver man hurtigt træt af og jeg
besluttede mig derfor for at tage ud til butikken med den for at få den
byttet. Nu er der lidt langt til Lyngby så man kan jo ikke bare lige køre
forbi. Jeg tog derfor derud i fredags da jeg har fri fra arbejde hver anden
fredag og derfor havde tiden til at køre derop.

Da vi kommer derud fortæller de mig så at de er nød til at sende telefonen
til reperation og at det ville komme til at tage 3 ugers tid. Jeg får så
tilbuddet om en lånetelefon. De har desværre ikke nogen Z1010 lånetelefon så
jeg får valget mellem en Motorola og en NEC og vælger motorola telefonen..
De prøver samtidig mit simkort i en anden Z1010 telefon og ser at der er
problemer med 3portalen med mit simkort så jeg får så også et nyt simkort.

Samtidig spørger vi om nogle mindre problemer med vores NEC telefon og der
fortæller de at de lige har fået en opdatering så hvis vi har tid til at
vente 45 minutter kan de opdatere den i butikken. Det går vi med til da vi
så også lige har noget tid til at få skrevet telefonbogen fra Z1010'eren hen
i lånetelefonen i ventetiden.

Da jeg kom hjem med motorola låne telefonen virkede den fint men jeg mener
det var dagen efter at der så ikke længere var 3 dækning på telefonen, jeg
ringede ind til kundeservice for at spørge hvad der var galt og fik beskeden
at jeg skulle prøve at slukke og tænde telefonen. Dette virkede ikke og han
sagde at det kunne jo være at de var igang med at lave noget med masterne,
så hvis problemet ikke blev løst af sig selv skulle jeg ringe igen.

Jeg er selvfølgelig stærkt utilfreds med at skulle rende rundt med en
Motorola telefon når jeg har købt en SonyEricsson telefon og især at det
skal tage hele 3 uger. Da jeg ser at Z1010 telefonen er sat 3000 kr. ned
mener jeg selvfølgelig at nu hvor jeg først får "glæde" af min Z1010 telefon
efter prisnedsættelsen burde jeg havde refunderet de 3000 kr. hvorefter jeg
ringer til kundeservice med denne forespørgsel. De beder mig om at ringe til
butikken om spørge omkring dette.

Efter jeg har snakket lidt med butikken siger de at hvis jeg vil klage skal
jeg ringe til kundeservice og der bliver jeg lidt gnaven og fortæller hende
og kundeservice lige har bedt mig ringe til butikken.

Nu ringede jeg så igen idag fordi at man hverken kunne ringe til eller fra
min telefon og heller ikke til 3 kundeservice fra en fastnet telefon og der
stadig ikke var kommet 3 dækning selvom der var 3 dækning på Christinas
telefon. Problemet med ikke at kunne ringe blev løst af sig selv og jeg fik
beskeden at det var fordi jeres teknikere havde været nød til at tage nettet
ud af drift i en kort periode. Jeg beklagede mig over at man som kunde ikke
fik information om dette og han sagde at kundeservice heller ikke fik besked
om det før 1 mit før det skete. Han sagde så at han ville oprette en
tekniker sag på det at jeg ikke havde 3 dæknin og de ville ringe mig op når
de havde kigget på det. Det var så ikke til at sige om det tog 3 timer eller
3 dage. Jeg sagde at jeg ikke var intereseret i at betale for opkald til
Christinas telefon når det ikke var min skyld at jeg ikke havde 3 dækning og
der fik jeg beskeden at så måtte jeg klage over det når jeg fik regningen.

Senere ringer jeg så igen for at høre hvordan det går da jeg har hårdt brug
for funktionaliten i UMTS netværket blandt andet med at kontrollere mine
e-mail, jeg snakkede med en der hedder Kristian inde hod jer som helt
genialt forslår mig at prøve mit simkort i Christinas telefon istedet, så da
jeg kommer hjem tester jeg kortet i NEC telefonen og ganske rigtigt kom der
3 dækning igen, så jeg ringede igen til kundeservice for at få dem til at
stoppe teknikersagen for der var jo ingen grundt til at bruge teknikernes
tid hvis det er lånetelefonen det er galt med. Teknikerne må jo også have
rigeligt travlt i forvejen hvis det kan tage så lang tid at kigge på en
sag.......

Jeg må jo så ringe til 3 butikken for at høre hvad jeg så skal gøre nu hvor
lånetelefonen ikke virker. Han siger selvfølgelig at jeg må komme forbi
butikken imorgen og få en anden istedet og jeg spørger jo så selvfølgelig om
de så har tænkt sig at betale benzinen, hvortil han nærmest grinende svarede
at det gjorde de da ikke. Den eneste der kunne tage stilling til dette var
hans chef som var i Ålborg og ikke til at træffe før mandag.

Efter jeg havde snakket med ham tog jeg simkortet tilbage i motorola
telefonen og pludselig virker 3 nettet igen.... efter ikke at have virket i
flere dage.

Fejlen med den sms som var fuldstændig låst i NEC telefonen var ikke løst
efter opdateringen, dog viste det sig at nogle af funktionerne i telefonen
var forsvundet. Nu er det kun muligt at vælge polyfoniske ringetoner. Før
var der også andre typer at vælge imellem. Da vi fortæller kundeservice
dette får vi af vide at så må der jo være noget galt med opdateringen og at
vi så må ned i butikken med den. Men som jeg sagde til hende er der omkring
43 km. til Lyngby og 43 km tilbage igen så det er ikke bare lige sådan at
køre forbi butikken. Hvem skal betale benzinforbruget på ca. 1 kr. pr. km
hver gang jeg p.g.a. jeres fejl vil være nød til at køre til Lyngby. Det
kunne hun godt se og anbefalede os derfor at vente da der ville komme endnu
en opdatering om ca. 1½ uges tid. Jeg spurgte hende derfor om der var noget
galt med disse telefoner siden de mange opdateringer men fik af vide at der
ikke var noget galt men at opdateringerne bare var forbedringer til
telefonerne. Dog under det mig lidt for i fredags nede i 3 butikken var der
en kunde ude for at høre til en nec telefon han havde bestilt men fik
beskeden at i ikke havde fået dem på lager endnu p.g.a. at Nec havde nogle
fejl med telefonerne. Jeg spurgte ikke videre ind til dette i butikken
desværre.
Jeg spørger hende så også lige om det er korrekt som de lige har meddelt mig
i butikken at jeg kunne sende min klage til kundeservice@3.dk og der måtte
hun jo så sige nej det var forkert hvis jeg ville sende den over nettet
skulle jeg gøre det på jeres hjemmeside hvorefter hun selv siger at
kommunikationen mellem 3 og forhandlerne ikke fungerer særligt godt og at
lige nu kunne hun næsten kun sidde og grine lidt af 3 selv.

Tilsidt vil jeg have lov at sige at inden vi skiftede til 3 havde vi CBB
mobil. Vi har kun haft brug for at ringe til deres kundeservice ca. 2 gange
på 1½ år, vi har haft brug for at ringe til 3 kundeservice langt over 10
gange på 2½ uge. Desuden brokkede jeg mig over alle de penge jeg brugte på
at ringe til 3 kundeservice hvorefter jeg så får af vide at jeg da bare kan
ringe fra min 3 telefon for så er det gratis. Jeg sprugte så hvorfor i ikke
informerer om dette om der er et sted jeg har glemt at læse og hun svarer
mig at hvis man har 0på3 ringer man jo gratis mellem 3 numre. Men som jeg så
sagde at et 70 nummer jo ikke pr. defination er et 3 nummer så det kunne jeg
jo ikke vide og det kunne hun godt lige få øje på.

Nu håber vi så at i vil læse alt dette godt igennem og vurdere hvad i vil
gøre for at løse alle de problemer.

Hvis ikke i kan komme med en ordentlig løsning på problemet må vi bede om at
hele vores køb bliver ophævet og at vores numre kan overføres tilbage til
CBB.
Desuden vil så overveje om klagen skal vidresendes til behandling hos
teleankenævnet.

Med Venlig Hilsen
Kristian Ørmen Pedersen & Christina Lund

Fra : J.K.Arning

Dato : 15-09-04 19:35

"Kristian" <koepFjern@koep.net> wrote in message
> [...]
> også penge og derfor burde i have nogle kassesystemer i jeres forretninger
> som rent faktisk virker ordentligt og efter hensigten.

Gider du ikke udskrive det her afsnit og hænge det op hjemme over sofaen ?
Du vil utvivlsomt have godt af at blive mindet om din smålighed fra tid til
anden.

Fra : Kristian

Dato : 15-09-04 19:41

> [...]
> Du vil utvivlsomt have godt af at blive mindet om din smålighed fra tid

Tjaa når man skriver en klage må man vel få det hele med... og jeg syntes
egentlig at det var irreterende.

- Kristian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-09-04 00:18

> Tjaa når man skriver en klage må man vel få det hele med... og
> jeg syntes egentlig at det var irreterende.

Jow, men at begynde på noget så ligegyldigt som at klage over at der
kommer 3 linier istedet for 1 på dit kontoudtog er sådan noget der
får kundeservice til at tage dig mindre seriøst.

Ud over det synes jeg sådan set klagen var godt nok skrevet, ingen
barnlig udskældning med råben og skældsord.

"Alot of people may not know this but I happen to be quite famous"

Fra : Dan Storm

Dato : 15-09-04 20:02

og du siger han er smålig ? du må godt nok have en ordentlig hovedpine
efter at have konkluderet det ud fra den lille tekst!
Jeg håber da du har det bedre med dig selv nu! :)

--
Dan Storm

http://err0r.dk
storm@err0r.dk

PGP Public key på http://err0r.dk/pubring.pkr

inden for et bestemt område

Fra : Olesen

Dato : 15-09-04 19:39

"Kristian" <koepFjern@koep.net> skrev i en meddelelse

> Desuden vil så overveje om klagen skal vidresendes til behandling hos
> teleankenævnet.
>
> Med Venlig Hilsen
> Kristian Ørmen Pedersen & Christina Lund

Er I ikke bare prøveklude på den ny teknolgi ?
-og endnu et eksempel på, at man ikke bør
købe Rev. 1 af noget som helst ?

Mon teknikken med videotelefoni egentlig er moden nok...

Fra : Kristian

Dato : 15-09-04 19:45

> Er I ikke bare prøveklude på den ny teknolgi ?
> -og endnu et eksempel på, at man ikke bør
> købe Rev. 1 af noget som helst ?
>
> Mon teknikken med videotelefoni egentlig er moden nok...

Hmm måske du har ret. Men de burde stadig ikke sælge noget som de ikke har
gennemtestet ordentlig først. Hvis de ved at store dele af deres 3 portal
ikke virker på de telefoner de sælger. Hvorfor så ikke fortælle dette inden
de sælger dem nu hvor de reklamerer stort med alt det man kan følge med i på
deres 3 portal.

Nu lige det med videotelefonien er ikke det der intereserer mig mest. dog
skal det siges at vi ikke har haft problemer med at bruge videotelefonien
sålænge vi begge er på 3 netværket.

- Kristian

Fra : Johnny B

Dato : 15-09-04 22:17

jeg har til dato ikke hørt 1 kunde være glad for 3 eller deres produkter

måske når tdc smider et 2 cifret milliard beløb på bordet ... sker der noget

3 i sig selv er efter min mening skod, måske derfor der stadig er
mobilprodukcenter der holder snitterne fra 3 teknologien

og hvad ville de gøre hvis alle skiftede til 3 og opsagde deres fastnet ...
så kunne de ikke tjene penge på samtaler

held og lykke med 3

--
Johnny [2000 Frb.]
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail

Fra : Morten Trab

Dato : 16-09-04 06:46

"Johnny B" <SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har til dato ikke hørt 1 kunde være glad for 3 eller deres produkter

Så har du ikke hørt efter...Jeg er ganske tilfreds med 3 og deres
produkter...
Havde ganske vist problemer med den første 3'er jeg havde, en NEC e313, der
var fyldt med fejl...Denne fik jeg dog ombyttet til en Motorola A835 efter
et par ombytninger til en anden NEC e313, og nu har jeg så købt en Motorola
A920/A925 og det virker sq bare...

> måske når tdc smider et 2 cifret milliard beløb på bordet ... sker der
noget

Måske lidt billigere abbonnement??

> held og lykke med 3

Mange tak :)

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : MadsD

Dato : 23-10-04 21:49

> jeg har til dato ikke hørt 1 kunde være glad for 3 eller deres produkter

Jeg er tilfreds, sålænge det virker.

Jeg har en LG telefon, og den virker fint... selvom vi blev nød til at gå
ned i butikken og sige, at vi ikke ville gå derfra, før vores telefoner
virkede. (abonnements-oprettelse). Grunden til de ikke virkede fra starten,
var fordi min fyr har mere end 3 navne, og det kan deres
kreditgodkendelsessystem ikke finde ud af. (RKIs system faktisk).

Men de virker nu, og det er faktisk sjovt.

Regards
MadsD

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-04 08:03

> [...]
> CBB.
> Desuden vil så overveje om klagen skal vidresendes til behandling hos

Det er en udmærket og gennemført klage du har skrevet - desværre går meget
af klagen på selve funktionaliteten af telefonen. Der tror jeg (men kan
selvfølgeligt ikke vide), at 3 er forholdsvist uforskyldt, da mange af
problemerne lader til at stamme fra producentens side.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 16-09-04 13:45

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> wrote in message

> [...]
> selvfølgeligt ikke vide), at 3 er forholdsvist uforskyldt, da mange af
> problemerne lader til at stamme fra producentens side.

Enig men 3 er som forhandler af produktet ansvarlig overfor kunden det er
producenten ikke - så de kan ikke skyde bolden efter S/E...

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 16-09-04 13:47

"Kristian" <koepFjern@koep.net> wrote in message
> Har lige sendt denne klage til 3... er vi bare uheldige eller er andre ude
> forlignende situationer med 3 ?

'SNIP en velskrevet klage

Jeg har prøvet noget lign og klaget skriftligt til 3, de reagerer
overhovedet ikke fastholder blot at de har 3 mdr til at behandle en klage
(ved ikke hvad det er for en regel dog) og de har udover dette beholdt mit
produkt i over en mdr uden at jeg har fået nogen former for låne telefon
eller lign. suk er den 4 telefon hos dem der er defekt...

og dem der skriger prøveklud, det bliver altså ikke kundensproblem at
teknikken er ny derfor skal den virke anyway ellers er den ikke produktmoden
endnu. (at mange så godt ved dette er for såvidt kundeforholdet
uvedkommende)

Hygge

Fra : Per Jensen

Dato : 16-09-04 18:59

Hej

I er stadig prøveklud, og må tage de konsvenser det medfører, intet normalt
menneske der bruger mobiltelefon profisionelt bruger 3.

Fra : Joppersen

Dato : 16-09-04 22:37

Det er noget "fis" du skriver der. Vi anvender 3 mobiltelefoner i arbejdet
og har ALDRIG haft problemer med dem. Det skal dog siges at vi arbejder kun
i 3's dækningsområde. Vi anvender dem ved skade hvor vi sender video af
skader -live til kontoret og det kører bare Så jeg kan desværre ikke
bakke dig op her...

Fra : søren

Dato : 17-09-04 16:46

"Kristian" <koepFjern@koep.net> skrev i en meddelelse
> Har lige sendt denne klage til 3... er vi bare uheldige eller er andre ude
> forlignende situationer med 3 ?
>
>klip

Jeg har også været den uheldige ejer af en 3 mobil, (nec e616v)dækningen
virkede ikke som det skulle, så jeg skrev et brev til dem og sendte det med
posten(ja ham den røde). Fik at vide at det var den bedste måde at gøre det
på og jeg fik da også hurtigt svar(godt en uge) om at min kontrakt ville
blive ophævet inden de 6 måneder var gået. Kan godt være jeg var heldig, men
det syntes jeg var ok service.

mvh Søren